قاچاق اتباع و کالا توسط خودروهای شوتی/۱۳۵ باند سرقت در اصفهان منهدم شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: خودروهای شوتی در ساعات خاص در اتوبان‌های اطراف اصفهان تردد و کالا یا اتباع را قاچاق می‌کنند که با رصدهای لحظه‌ای تردد توسط دوربین‌ها پس از خروج از شهر؛ تقریباً موفق به توقیف ۹۰ درصد خودروهای شوتی می شویم.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سردار حمید علینقیان پور امروز -یک شنبه- در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان اظهار کرد: طرح امنیت محله محور از اواخر تابستان در اصفهان آغاز شد و در طول یک ماه گذشته ۲۸۴ نقطه آلوده را در سطح استان شناسایی کردیم که پاتوق استعمال، فروش مواد مخدر، مرکز فساد، خانه مجردی سارقان و یا محلل تردد اراذل و اوباش بوده است.

وی با بیان اینکه نقاط آلوده با عملیات برق آسای پلیس شناسایی شده است، افزود: بیش از ۷۰۰ سارق، اراذل و عربده کشان در این طرح دستگیر و یک هزار و ۲۰۰ معتاد متهاجر در این محلات شناسایی و در طی این طرح دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ۷۴۴ مورد پرونده قضایی در پلیس فتای اصفهان داشتیم، گفت: در زمینه برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی و دسترسی غیرمجاز به داده های کاربران نسبت به آبانماه گذشته ۶۶ مورد افزایش برخورد داشتیم.

وی ادامه داد: در طول یک ماه گذشته ۹ باند گسترده سرقت کشف شده است و سرقتهای مهم از منازل تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

سردار علینقیان پور با اشاره به مورد بازدید از اصناف سطح استان به صورت شبانه‌روز و انفرادی تاکید کرد: طی آبان ماه امسال بیش از سه هزار و ۴۵۰ مورد بازدید انجام و بالغ بر سه هزار مورد تذکر و اخطار به اصناف انجام شد و ۶۱۳ واحد صنفی متخلف پس از چندین بار بازدید و تذکر با حکم قضائی بسته شدند.

وی افزود: علل پلمب این تعداد واحد در سطح استان با تخلفات صنفی و از جمله فروش کالاهای قاچاق و آنان که امنیت جانی و روانی جامعه را تهدید می‌کنند، مرتبط بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به دستگیری اراذل و اوباش شاخص و همچنین کشف سلاح و مهمات از متهمان متواری طی یک ماه اخیر اشاره کرد و گفت: با برخورد قاطعانه سازمان اطلاعات و امنیت انتظامی در استان با اراذل و اوباش برغم اینکه در هشت ماه اخیر نسبت به سال گذشته کاهش وقوع جرایم را شاهد بودیم اما در حوزه دستگیری ۳۰۰ درصد رشد داشتیم زیرا با کوچک‌ترین تحرکات برخورد می‌شود.

تشکیل ۲۹۲ فقره پرونده مرتبط با مفاسد اقتصادی و شبکه‌های گسترده قاچاق

سردار علینقیان پور با اشاره به تشکیل ۲۹۲ فقره پرونده مرتبط با مفاسد اقتصادی و شبکه‌های گسترده قاچاق، ادامه داد: در حوزه شناسایی و برخورد با جرایم اقتصادی افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم؛ در هشت ماهه امسال نیز تشکیل پرونده‌های تخلفات اقتصادی کلان و باندی ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه ۵۲ درصد جانباختگان ترافیکی در شهر اصفهان موتور سیکلت سواران هستند، اظهار داشت: در این زمینه پلیس راهور استان در سه حوزه آموزش مناسب برای افراد ناآگاه، مسائل اجتماعی و همچنین اقدامات قانونی را در دستور کار قرار داده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص خودروهای شوتی نیز خاطرنشان کرد: این خودروها در ساعات خاص در اتوبان‌های اطراف اصفهان تردد و کالا یا اتباع را قاچاق می‌کنند که در این ارتباط با رصدهای لحظه‌ای تردد توسط دوربین‌ها پس از خروج از شهر اقدام به دستگیری آنان می‌کنیم که تقریباً ۹۰ درصد خودروهای شوتی متوقف می‌شوند.

سردار علینقیان پور با اشاره به دستگیری سارقان و کشف سرقت در هشت ماهه امسال، افزود: از ابتدای سال دستگیری و برخورد با سرقت ۲۱ درصد افزایش و وقوع آن ۱.۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۸ باند سرقت منزل، ۱۶ باند سرقت اماکن، ۱۳ باند سرقت خودرو، ۲۲ باند سرقت کابل و پنج باند سرقت مغازه شناسایی شدند، گفت: در این ارتباط ۴۱۵ محکوم متواری دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: همچنین ارزش ریالی اموال استرداد شده به مالباختگان بالغ بر ۹۶۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه سرقت مسلحانه در هشت ماهه امسال روند کاهشی داشته است، گفت: در حوزه جرایم‌خشن ۲۴ درصد افزایش وقوع و در زمینه کشف آن ۴۱ درصد رشد داشتیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1846864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =