به نظر شما عوض شدن نام باشگاه‌ها توسط منشور اخلاقی فوتبال درست است؟

به گزارش خبرآنلاین؛ علیپور رئیس کمیته تخلفات حرفه‌ای فوتبال (منشور اخلاقی) دیروز اعلام کرد نام باشگاه ابومسلم باید عوض شود، در غیر این صورت این تیم حق شرکت در مسابقات را ندارد. به گفته او ابومسلم در تاریخ از جمله اعرابی بوده است که علیه ایرانیان فعالیت داشته و بیش از 70 هزار ایرانی را به قتل رسانده است، بنابراین نباید اسم او روی یک باشگاه ایرانی باشد.
به نظر شما عوض شدن نام باشگاه‌های ورزشی توسط منشور اخلاقی فوتبال درست است؟ آیا منشور اخلاقی صلاحیت ورود در چنین مسائلی را دارد؟
نظر خود را به صورت کامنت در زیر این خبر بنویسید.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 153
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود US ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    52 1
    ما کلا با منشور اخلاقی مخالفیم...
  • بدون نام US ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    5 32
    موافقم
    • ابومسلمه ته IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
      11 3
      نظرت واسه خودت بمونه بهتره
    • صادق IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
      10 0
      چرا همه نظرات و نمیگذارید؟چیه ،به صاحت مقدس جناب علیپور بر می خوره؟
    • بدون نام DE ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
      2 0
      ساحت مقدس درسته
  • ali IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    7 1
    خیلی سعی می کنم حرفی نزنم توهین آمیز و بی ادبی نشه. مرد حسابی مشکل پیدا نکردی در این وانفسا
  • میلاد IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    1 5
    به نظر من در این مورد خاص این کمیته قضاوت درستی داشته است چون ابومسلم واقعا اسم مناسبی برای یک باشگاه ورزشی نیست
  • علی از تبریز IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    68 6
    خبر آنلاین کجایی که 3 ماه کامنت های ملت را نمیزاری ؟؟؟؟ ها ؟؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    42 45
    بله درسته يه اسم ايراني باشه بهتره
  • علی از تبریز IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    57 7
    خبر آنلاین من تو این 3 ماه بیش از 100 تا کامنت فرستادم اینا کجان ؟؟؟؟
    • آرش IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
      26 3
      من 200 تا گذاشتم چاپ نشد تو میگی 100 تا .
    • بدون نام DE ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
      1 0
      ولی من هردفعه پیام گذاشتم چاپ شد
  • سامان IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    23 1
    کاشکی می شد این آقا می گفتند به چه حقی و دانشی میتوانند چنین استدلالی را مطرح کنند؟ نتیجه حضور ایشان و منشور اخلاقی چه تاثیر مثبتی در فوتبال داشته است؟
  • مزدا IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    23 1
    فعلاً که تمام این نظر سنجی ها کشکه و نظر ماها برای آقایون تزئینیه چرا که ماها نمی فهمیم و اونان که درست رو تشخیص میدن!
  • مسعود IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    21 1
    اصلا اولین مشکل فوتبال ایران خود منشور اخلاقی ،عزیزمحمدی وعلیپور هستند. اصلا با ماهیت فوتبال در تضاد وتقابل قرار دارند. فوتبال یک ورزش ، حرفه و صنعت است.
  • یاسر IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    6 13
    توسط منشور اخلاقی موافق نیستم(اصلا با منشور اخلاقی موافق نیستم)، ولی با عوض شدنش موافقم
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    16 1
    بيخيال. اين تيم چندين ساله داره با اين نام بازي ميكنه. حالا اسم ابومسلم عوض شه همه مشكلات اين فوتبال حل ميشه؟ظ
  • بدون نام PL ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    20 5
    مخالفم
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    36 1
    پرسپولیس هم حتما اسم عربی بوده که امثال آقای علیپور عوضش کردن گذاشتند پیروزی ...{میدونم پخش نمی کنید خبرآنلان ولی محض اطلاع شما فقط کامنت دادم}
  • محمد IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    21 2
    واقعا مسخره اش را در آورده اند.به جاي اينكه فوتبالمونو حرفه اي كنيم همين كارها رو مي كنيم كه عقب مونديم.امثال عليپور برا مملكت تصميم بگيرن همين ميشه.
  • رها IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    7 21
    با عوض شدن نام باشگاه ابومسلم موافقم. چه معنی داره یک تیم ایرانی اسم عربی روش باشه؟
  • بدون نام US ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    17 6
    ابومسلم خراسانی نام سرداری مسلمان و مخالف امویان است . به اشتباه شما فرض کرده اید که 70 هزار ایرانی را به قتل رسانده است .
  • rimi IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    12 4
    اسم باشگاه باید ایرانی باشد.
  • قلی AU ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    31 4
    معلومه که حاجی نه فوتبال میدونه نه تاریخ
  • محمد IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    16 3
    خیر
  • محمد IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    16 3
    به هیچ وجه
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    18 3
    نه .اسم باشگاه به مالکاش مربوطه ..نه اقای علیپور و دوستان.
  • مهدی از تربت حیدریه IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    21 1
    درود بر غیرت پارسی
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    6 1
    اولا اگر قرار باشه اسم باشگاهی عوض بشه باید مالکان (خقیقی یا حقوقی - خصوصی یا دولتی) تصمیم بگیرند و عوض کنند.نه من یا حجت الاسلام علیپور ثانیا ببینید ابومسلم کی بووده بعد در مورد ایرانی بودن یا نبودنش بحث بشه.
  • ابومسلم IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    41 2
    بحدا من ایرانی هستم میتونید ازتازیخ دانان بپرسید وبه ایران خدمت کرده ام
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    11 20
    80 % اسمهای تیم های ایرانی باید عوض شود ابو مسلم هم یکی از آنهاست که اسم عربی گذاشته و باید اسم اون پارسی شود تا پارسی را پاس بداریم
  • فرزاد IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    17 2
    خیر-منشور اخلاقی رو چه به این حرفها...
  • فرزاد IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    27 2
    خیر-منشور اخلاقی رو چه به این حرفها...
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    8 20
    باید این تیم نام سربداران که یکنام ایرانی است و با ابومسلم میجنکیدند رو انتخاب کند
    • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
      13 3
      آدمایی مثل شما این بازارا رو داغ میکنید آب به آسیاب دیگری میریزید.حال که صورت مسئله غلطه اصلا.شما رو چه به تغییر اسم.
    • ریحانه IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
      1 0
      سربداران و ابومسلم چندین و چند قرن اختلاف تاریخی با هم دارند. لطفا قبل از اظهارنظر قطعی صحتش رو بررسی کنید.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    19 2
    اسمش تخلفات حرفه ای فوتبال است و تغییر نام باشگاهها جزو وظایف ایشان نیست.
  • af8 IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    22 2
    خیر، صلاحیت ورود ندارد...این مثل این میمونه که هویت کسیو بخوان از روی شناسنامش بردارن...ستاد منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال به دنبال کارهای مهم تر در فوتبال باشه نه تعویض اسم تیم ها....
  • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    4 34
    بله باید عوض شود
  • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    25 4
    خیر
  • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    39 2
    خبر آنلاین چرا دروغ مینویسی؟ چرا رسالتتان را حفظ نمیکنید؟ ابومسلم یک ایرانی بوده که در مقابل حکومت امویان قیام کرد. به خدا کمی وجدان کاری داشته باشید و حرف حق بزنید حتی اگر بر علیه شما باشد.
    • بدون نام DE ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
      1 0
      اینو خبرآنلاین ننوشته که ابومسلم عرب بوده. خبرآنلاین حرفهای علیپور رو چاپ کردهو علیپور گفته ابومسلم عرب بوده
  • بدون نام SE ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    31 2
    کلا منشور اخلاقی بیخوده. کمیته انظباتی برای چیه پس؟ منشور فقط حاشیه درست میکنه.
  • حسین اهوازی US ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    9 30
    اگه این یک واقعیت تاریخی است، چه بهتر که عوض شود اما چرا اینقدر دیر ؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
      20 2
      تاریخ بخون.یه شخصیت رو باید توی همه ابعاد و کارایی که کرده سنجید.مثلا مختار هم نقاط تاریک و روشن و خاکستری داره
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    43 3
    ابو مسلم از سرداران بزرگ ایران میباشد
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    50 2
    آقای خبر آنلاین ، تو رو خدا به این حاج آقا علیپور بگویید کمتر حرف بزند.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    22 10
    این نظر سنی های چرت و پرت چیه میزارید؟ مملکت مشکلات بیشتری داره. چرا در مورد اونا نظر مردم رو نمیخواید؟ خجالت بکشید.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    39 2
    اسم هر باشگاه هويت باشگاه است من راضي نيستم با خلاف هواداران يا بازيكنان يا كادر فني هر باشگاه هويت باشگاه از بين بود .
  • مهرداد IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    56 1
    من نمی دونم آقای علیپور این اطلاعاتشون رو از کجا آوردن؟تا جایی که منابع تاریخی ما میگن،ابومسلم یک فرد ایرانی بوده و اسم اصلیش هم«بهزاد»یا«بهزادان»بوده.حالا چی شد که یهو این آقا عرب شد خدا عالمه!!! تنها یک علت می تونه تغییر نام باشگاه ابومسلم رو توجیه کنه و اون این بوده که ابومسلم تلاش زیادی برای برپایی خلافت عباسیان کرده و دشمنی عباسیان با ائمه مظلوم ما غیرقابل چشمپوشی هست.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    23 3
    نظرات را 3 ماه بعد چاپ می کنین . ههههههههه
  • علیرضا IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    16 32
    بله . صرفاً این مورد بنظرم درسته و باید اسم ایرانی انتخاب بشه . بشرطی که افراطی گری نکنند و هوس عوض کردن بی دلیل اسامی باشگاههای دیگر را به همین بهانه نکنند/
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    32 4
    نه موافق نیستیم سه روز بعد به بازیکنا هم میگن اسمتو عوض کن یه ماه دیگه میگن اسم پدرت رو عوض کن و ....
  • بدون نام GB ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    38 2
    اگه اقای علیپور یه ستاد اخلاقی‌ در فیفا تشکیل بدهد، حتما پیشنهاد می‌کنه که تیم ملی‌ ایران نمیتونه به جامجهانی بیاد چون که اسم ایران اسم خانوم‌ها است
    • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
      3 2
      آي گل گفتي
  • علی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    35 3
    نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    32 3
    خیر.ربطی به کسی نداره.همیشه عادت داریم مشکلات اصلی رو با پرداختن به حاشیه ها کمرنگ کنیم.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    29 1
    لطفا این سوال را به صورت نظر سنجی در بالای سایت قرار دهید . بسیار متشکر می شویم
  • بدون نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    31 6
    خیر
  • رضا IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    30 5
    هر دم از اين باغ بري ميرسد. اين الزم به تعويض اسم تيمها تو كدوم بند از وظايف ايشونه
  • عبدالله IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    16 52
    من با توضیحات بالا قانع شدم وموافق تغییر نام ابومسلم هستم.
  • سالار IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    66 4
    خیر کاملا"مخالفم،اگر بناست اسم غیر فارسی نباشه اولین اسمی که باید عوض بشه استقلاله که عربی خالصه.
  • بنده خدا IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    41 4
    ای آقا , آقای علیپور به تنهایی و یک تنه تمام مشکلات اخلاقی فوتبال را حل کرده اند . بعد دیدند در دفترشان بیکار نشسته اند گفته اند برای خودمان کار بتراشیم بیکار نمانیم . هموطنان ما استاد فرار به جلو هستند . امروز که بازی تیم ملی تمام شود همه منتظر رای 2 بازیکن پرسپولیس هستند . آقایان از الان یک موضوع فرعی جسته اند تا بتوانند هیاهویی به پا کنند و تبعات رای خودشان را کم کنند . این نیز بگذرد .
  • بدون نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    47 5
    اولا" چرا الان یادشان افتاده ، گذشته از این چرا همش به فکر حفظ ظاهر هستند : اسم باشگاه ، موی بازیکن و .... اینها نمی تواند دردی از مشکلات فرهنگی ما رو دوا کند یک بازیکن وقتی از لحاظ فرهنگی رویش کار نشده باشه و حرفه ای نباشه حالا مگه با کوتاه کردن موی سرش ، چیزی عوض میشه؟ من مطمئنم این کارها وضع رو بدتر میکنه
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    30 11
    چه ربطی داره؟ بیخیال شید بزارین بیچاره ها بازیشونو کنن به محتوا بیاندیشید
  • حسین IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    58 3
    من اصولا با وچود تشکیلاتی به نام منشور اخلاقی مخالفم.اگر قرار به خصوصی و مردمی شدن باشگاههاست باید برای شعور مدیران و مخصوصا طرفداران تیم ها هم ارزش قائل شد.
  • ش IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    15 15
    دروغــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
  • 70%ایران پرسپولیسی IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    36 19
    علی دایی .... علی دایی ....
  • جواد شهسوار IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    11 1
    نه............. حرف حساب يك كلمه است. اميدوارم دست از اين دخالتهای بيجا بردارند و به جای وقت گذاشتن روی اين كارها‍ی بيمورد؛ به اصل مشكلات بپردازند.
  • سعید IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    30 28
    زنده باد پارسی موافقم صددرصد
    • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
      18 0
      ابومسلم ایرانی بوده
    • بدون نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
      18 0
      ابومسلم خراسانی (ابومسلم عبدالرحمان بن مسلم خراسانی و در اصل بهزادان پسر وندادهرمز[۱])، با کنیهٔ «ابوایوب» (یا ابومسعود)، از سرداران بزرگ خراسان پس از اسلام است. اسم پدر او را بعضی عبدالله و برخی میسره آورده‌اند. مرگ او به سال ۱۳۴ ه‍.ق. در بغداد روی داد. منبع : ویکی پدیا بخدا زشته . . .
  • بدون نام SE ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    3 0
    آقا اینجا ملاحظه کنید ... من نمیدونم واقعا ... http://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Muslim_Khorasani
  • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    18 65
    من موافقم.... اسمش باید عوض بشه
  • بردیا IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    6 3
    اسمش بهزادان پسر وندادهرمز است و منابع معتبر از ایرانی بودن وی خبر می دهند . از فرماندهان بزرگ برای نبرد با امویان ضد ایرانی بود . با برآمدن حکومت عباسی نهضت های ایرانی برای دست یابی به هویت مستقل و سپس حکومت های ملی شروع به رشد کردند . در مورد تیم های فوتبال اکثر تیم های ما صنعتی هستند و اسم های صنعتی دارند و هیچ نشانی از تمدن ایرانی و هویت ما در تیم های باشگاهی دیده نمی شود . جز استقلال که هویت انقلابی ماست و پرسپلیس که هویت ملی است و معدودی اسم دیگر
  • saeed IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    67 5
    دیگه مسخرشو دارن در میارن.چیزه دیگه ای نبود بهش گیر بدن؟!!!!! من به عنوان یه مشهدی و طرفدار ابومسلم با اینکار مخالفم
  • الف.الف IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    70 4
    به نظر من باید همون کاری رو با این فدراسیون انجام داد که فیروز کریمی گفت. انقدر باید سرشون رو شلوغ کرد که وقت نداشته باشن به خاطر بیکاری از این تصمیم های خنده دار بگیرن
  • شروین IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    7 1
    خیر- مخالفم این منشور از جون فوتبال چی میخواد؟ دو فردا میان میگن پرسپولیس هم باید اسمشو عوض کنه ؛ چون به آتش کشیده شده نشون دهنده ضعف ما ایرانیاست ... ملوان هم همینطور ... چون یه شخصیت کارتونی رو تداعی میکنه شیرین فراز هم که اصلا نیاز به توضح نداره ... اون تیم باید اصلا منحل بشه !
  • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    6 2
    موافق و مخالف تو این قضیه وجود نداره چون موضوع هیچ ارتباطی به منشور اخلاقی نداره - بگذریم که کلا با خود منشور مخالفیم - ولی کلاعادت کردیم تو چیزهایی که بهمون مربوط نیست دخالت کنیم مثل ماهیت وجودی خود مشنور اخلاقی .
  • hossein IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    1 13
    movafegham
  • مهدی اصلاح کن IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    12 1
    توی این تصمیمات اینچنینی و بی ربط است که همیشه پای یک علیپور در میان است
  • صادق IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    8 1
    این ابومسلم اون ابومسلم نیست این ابومسلم تیم مشهدی ما ایرانی هاست خیلی از اسامی مردم ایران ممکن چنین برداشتی داشته باشه باید اسم همه شون رو عوض کنیم؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    7 3
    مخم مخالفم
  • علي سنجري IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    4 1
    سلام. يــــــك سوال برام پيش مياد: آقايان بعدچند سال متوجه اين قضيه شدند؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به قول آقاي چراغپور كه بعد از يكي از ناكامي هاي فوتبال-كه انقده زياد شده كه فراموش ميكنم كدوم بوده- گفتند بايد در اين فوتبال رو واسه چهار سال تخته كرد و فدراسيون فقط به نوهنالان و نوجوانان بپردازند. با اين حركت نه تنها در آينده از پس كره و ژاپن و استراليا بر مي آييم، ميتوانيم تيمي مثل آرژانتين شويم. حرف كاملا درستيه چقدر استعداد داريم كه در اين مدارس فوتبال پولي نابود ميشند؟؟؟؟؟؟
  • یه اس اسی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    18 0
    به نظر من باید اسم کمیته انضباطی عوض شه اسمشو باید بزارن: الکمیته الانضباطیه
  • مهدی US ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    16 1
    فقط تاسف....................................
  • مهران IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    18 2
    من کامل مخالف هستم با دادن این اختیار به منشور اخلاقی
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    18 1
    من برام مهم نیست که ابومسلم کی بوده و چیکار کرده. اما برام مهمه که بساط قیمومیت بعضی آدمها که فکر میکنن باید روی همه چیز نظر بدن و اونها رو مطابق سلیقه خودشون دربیارن از بین بره و جمع بشه. تو رو خدا دست بردارید از این کارهاتون. انقدر این مردم رو اذیت نکنید.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    17 1
    الان مردم مي گويند پرسپوليس ولي دولتي ها مي گويند پيروزي . اگر اسم ابومسلم تغيير كند باز هم مردم مي گويند ابومسلم حالا دولتيها هر اسمي روي آن بگذارند ....
  • بدون نام DE ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    14 1
    فکر کردین اسمشو ایرانی میزارن؟ یه اسم عرب دیگه..ساده اید؟؟؟
  • مسئول منشور اخلاقی!!!!!! IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    14 3
    کار های در دست اقدام :از این به بعد بازیکنان فوتبال لیگ برتر باید شجره نامه 7 پشت پدری و مادری خود را ارائه دهند مبادا عرب یا غیر فارسی زبانی از اعقاب آنها باشند . همچنین باشگاه ها حق جذب بازیکنان غیر ایرانی را خصوصاً عرب را ندارند . مدیران باشگاه موظفند به فارسی سره صحبت نمایند و باید از کلمات عربی پرهیز کنند . اگر خدای ناکرده مربی فوتبالی در کنفرانس مطبوعاتی کلمه ای عربی بر زبان راند باید فی المجلس موهاش رو از ته زد. اگر تیمی با نام ایرانی در مسابقات شرکت کند برد این تیم 4 امتیاز مساوی 2 امتیاز و باخت هم 1 امتیاز می گیرد .... باقی اش رو شما حدس بزنید
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    21 1
    معلومه که نه......این آقای علیپور از کجا اومد تو این فوتبال؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    20 1
    صد در صد مخالفم.
  • من IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    1 19
    آی اگری(من موافقم)
  • مهدی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    27 0
    جهت اطلاع : ایرانی تر از پرسپولیس نداریم ! اگه راه داشت اینا جام خلیج فارس رو هم میکردن خلیج عربی ! حالا چی شده که به ابو مسلم گیر دادن ؟!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    27 1
    به عنوان یه مشهدی شدیدا با این مساله مخالفم . این مسخره بازیها رو بزارید کنار دیگه شورشو در آوردید .
  • میلاد از بروجن IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    1 23
    بله کاملا موافقم خوبه که به این موضوع دقت کردند
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    26 1
    تا اون جایی که ما یادمون میاد ابومسلم ایرنی بود نه عرب
  • ساسان IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    5 25
    بهترین کاره . اسم یه عرب رو گذاشتن اسم تیم فوتبال که چی؟
    • پژمان CH ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
      21 1
      دوست عزیز یک مقدار مطالعه کنید ! ابومسلم افتخار ایران زمین است ، بعد از سلطه اعراب حدود 600 هزار عرب را کشت و به آزادی ایران از دست تازیان کمک بسیار زیادی کرد
    • بدون نام DE ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
      2 0
      یه کم اطلاعاتتو افزایش بده. ابومسلم ایرانی بوده.
  • mhd IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    27 1
    خیر چونکه اولا منشور اخلاقی حق دخالت در این زمینه را ندارد و بعلاوه ابومسلم یک شخصیت کاملا ایرانی می باشد وبرای کاهش قدرت اعراب در ایران تلاش های بسیار زیادی نموده است.
  • تنها IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    32 1
    واقعا مسخرست علیپور و عزیز محمدی دست از این فوتبال بردارید به اتدازه کافی هم معرف شدید هم باعث شدید مورد مضحکه خاص و عام باشیم.تاسف میخورم
  • بدون نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    21 1
    http://fa.wikipedia.org/wiki/ابومسلم_خراسانی در این جا بخوانید که آِا ابومسلم ایرانی بود یا نه و آیا به سود ایران و ضد امویان تلاش کرد یا نه؟ واقعا که چه مسئولان با اطلاعاتی
  • بدون نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    29 0
    بو جعفر منصور دومین خلیفه عباسی آنگاه که دید محبوبیت ابومسلم بمراتب از او که خلیفه است در بین تبار ایرانیان بیشتر است تصمیم به قتل او گرفت برای اینکار به حیله های بسیاری متوصل شد تا ابومسلم را برای اجرای نقشه شوم خویش به دستگاه خلافت بکشد . روزی که منصور پلید همچون خفاشی خونخوار قهرمان ایرانیان ، ابومسلم خراسانی را با سربازان سیاه دل خویش دور از دسترس ایرانیان و بخصوص خراسانیان به قتل رساند نبض ایران ایستاده بود . آنگاه که پیکر شهید سرخ ایران را از دستگاه خلیفه به بیرون کشیدند منصور دید بر روی زمین گردنبندی از پوست آهو افتاده آن را باز کرد و در آن بر پوسته یی نازک به زبان پهلوی خطوطی دید دانشمندان دربار منصور متن را ترجمه کردند : « سرباز ایران ابومسلم خراسانی » فیلسوف و متفکر کشورمان ارد بزر
  • hossein CH ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    20 1
    چون با تاریخ باشگاهها در ارتباطه مخالفم، قانون رو بذارن برای باشگاههای جدید
  • بدون نام CH ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    25 1
    100% mokhalef
  • الی IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    33 0
    جناب علیپور چرا از گذشته خود و شایعاتی که در خصوص پولهای جام جهانی از او می دانیم به جای ابومسلم حرف نمیزنند؟
  • دح IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    25 0
    پس تکلیف خاطرات هواداران و هویتی که این تیم در طول سالیان کسب کرده، چه می شود؟ واقعا مایه ی تاسف است!
  • ابومسلمی دو آتیشه IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    43 0
    خبر آنلاین اگه واقعا بی طرفی ،نظر منو بذار این آقا چرا در خصوص پرونده مالی خود حرف نمی زنه؟بهتر نیست به جای نظر دادن در مورد نام ابومسلم د رمورد پرونده مالی جام جهانی برامون بگه ؟
  • ابومسلمی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    28 2
    باز علیپور بیکار شده ؟
  • ابومسلمی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    34 2
    باز علیپور بیکار شده ؟
  • باهار TR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    38 0
    کار دیگه مونده آقایون بکنن برا اینکه آبروی ما ایرانیا رو ببرن؟ به جای این کارا لطفا برید ببینید سر پولای ملت چی اومده....
  • علی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    34 2
    خیر ولی صدا و سیما براحتی پرسپولیس را پیروزی می نامد !
  • فقط ابومسلم IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    39 0
    آقای علیپور چرا به جای نظر دادن در مورد اسم ابومسلم خراسان و سیاه جامگان،یه کم در مورد پولهایی که تو جام جهانی 2006 ناپدید شد برامون حرف نمی زنید و شفاف سازی نمی کنید
  • ؟! IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    21 1
    چه حرفا می شنوه ! همین اسم فقط مشکل داره ؟! چرت و پرت !
  • ابومسلم نژاد FR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    36 0
    ایشان بهتره بجای نگرانی برای اسامی، پاسخ افکار عمومی را دربارۀ ماجراهای بلیط فروشی جام جهانی قبلی بدهند
  • افشین IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    3 20
    بله
  • یه آبی قدیمی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    49 2
    من کاملا" موافقم که این ستاد اسم "استقلال" رو عوض کنه و بذاره "تاج"
  • 59 A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    4 28
    ابومسلم نامش و مخصوصا آرمش حتما باید عوض بشه.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    29 1
    واقعا باید برای این فوتبال با این مسئولاش متاسف بود!!!
  • حمید IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    31 3
    خدارو شکر همه مشکلات حل شد فقط موند این یکی .
  • ناصر OM ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    23 1
    استدلال آقای علیپور در مورد عربی بودن اسم باشگاه سست است چرا که باشگاه های زیادی در ایران دارای اسامی با ریشه های عربی هستند. اگر منظور ایشان بد نام بودن شخص "ابو مسلم" در تاریخ ایران است لطفا میز گردی در برنامه ی نود با حضور چند تاریخدان مستقل برگزار کنند و نتیجه را به رای بینندگان بگذارند.
  • babak khoramdin DE ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    16 4
    100% mokhalef hastam
  • سعید IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    26 4
    واقعاً برای این فوتبال متاسفم. مگر مشکل فوتبال ما اسم یک تیمه؟ اونم یه تیم مردمی و با سابقه. مخالفم 100 دذ 100
  • بدون نام DE ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    24 3
    واقعاً مشکل فوتبال ما اسم ابومسلمه؟!!!
  • شیرزاد SE ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    26 4
    جناب علیپور لطفا تاریخ را مجددا مطالعه بفرمایید.. اشتباه به عرضتان رسانده اند.ابومسلم ایرانی بود نه عرب.
  • گارنی GE ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    27 10
    سلام ایرانیها من فارسی بلدم ولی نیستم خودم ایرانی این بحث خیلی خنده داره برای شما که کشورتون هفتاد میلیون نفر داره من برایم جالب بود این حرفها - یعنی همه مشکلات شده برای شما اسم باشگاه ! من گارنی هستم از جورجیا
  • سعید IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    21 18
    بله چرا که نه البته به شرطی که اسم بعدی کاملا ایرانی باشع مثل فردوسی
  • بنیامین IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    9 33
    موافقم
  • محمد جابری IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    8 32
    بله عوض بشه اما دیگه دیر شده زودتر عوض کنید
  • کاوه IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    35 6
    بهتره واسه اینکه تنوع بیشتر شه هر ماه اسم یه تیم عوض شه از صدر جدول شروع بشه استقلال بشه تاج نفت بشه مازوت و.......................................
  • بدون نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    8 34
    آره باید عوض بشه
  • 05111111111111111111111 IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    35 3
    باباجان مادرتان این بساط جمع کنید .به آقای علیپور بگین ازفردابره توخیابون به تابلوها که اسم خارجی داره گیربده
  • HR IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    4 0
    خیر
  • بدون نام DE ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    7 0
    بابا این مسخره بازی ها چیه؟؟؟ آخه مگه اسم تیم منشوری میشه؟ اینا کلا با همه چی مشکل دارن. 100% مخالفتغییر اسامی تیمها
  • رضا IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    5 0
    ابومسلم خراسانی سردار ایرانی و داعی معروف عباسی مشهور به امین آل محمد و صاحب الدعوه است که در راس سیاه جامگان خراسان بر بنی امیه خروج کرد و مروان بن محمد خلیفه اموی را مغلوب و منهزم کرده و دولت خلفای بنی عباسی را تاسیس کرد ابومسلم به سال 124 ه.ق در کوفه بادعاء بنی عباس آشنایی پیدا کرد و چندی بعد به پیروزیهای شگفت آوری دست یافت و کارش به جایی رسید که خلیفه از قدرت او و محبوبیت اش در بین ایرانیان مرعوب شد در خلافت سفاح برادرش منصور اجازه خواست که ابومسلم را به قتل رساند ولی سفاح جایز ندانست وقتی منصور به خلافت نشست به دسیسه هایی دست یافت و عاقبت ابومسلم را ناجوانمردانه به قتل رسانید وی یاران و پیروان جان برکف بسیاری داشت و فرقه های مسلمیه راوندیه به خاطره او را گرامی می داشتند ....
  • نيكياز IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    5 0
    من يه اصفهانيم و بااين كار كاملا مخالفم ابومسلم يكي از بزرگترين سرداران ايراني خراسان بوده كه ساليان سال با امويان و عرب هايي كه ايرن را تسخير كرده بودند جنگيد حالا چطور ميشه كه عرب باشد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! تيم ابومسلم هويت استان خراسانه ونبودش توي ليگ برتر احساس ميشه مسئولين فوتبال به جاي اين شاهكارهاي عجيب به فكره معضلات فرهنگي باشند
  • ستایش IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    7 0
    کوروش وپادشاهان ایرانی که ازکتاب تاریخ حذف شدند چون میگن ظالم بودند لطفااسامی بزرگانی چون سعدی حافظ مولوی سنایی عمرخیام عطاروووو ازمعابرمدارس خیابونهاجمع کنید چون شیعه نبودند وهمه سنی بودند متاسفم متاسفم کارمابه کجارسیده خداخودش رحم کنه ازسایت خبرانلاین ودست اندرکاران محترمش تشکرمیکنم که نظرات دوستان راباتمام سلایق منتشرمیکنند خداخیرشان بدهد وموفقشان کند به امیدوحدت وهمدلی بین کل جامعه ایران وتلاش برای آبادانی وسرفرازی ایران زمین
  • واقعا!!! IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    6 0
    من کاملا کخالفم آخه چه معنی میده که بخوایم اسم رو عوض کنیم ......... آقای منشور اخلاقی بهتره که بساطت رو جمع کنی آخه مشکل این فوتبال با عوض شدن اسم یه تیم حل میشه واقعا کوته فکرید ............... شما اگر راست میگید جلوی دلالها رو بگیرید ................ سینه خواهم شرحه شرحه .......
  • سام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    7 0
    اسمشو بزارين خاله غزي دور كلاش قرمزي ا....... به اندازه كافي كند زديد ديكه انقدر همش نزنيد ستاد مبارزه با خاله زنكي
  • یک ابومسلمی IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    7 0
    این نظر سنجی رو باید از هوادارای ابومسلم بپرسی که 100% همه ابومسلمی ها با تغییر اسم تیم مخالف هستند.
  • مشهدی IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    7 0
    این فقط یک بازی از سوی مدیران فعلی ابومسلم است به این ترتیب که اسم ابومسلم رو عوض می کنن میذارن مسلم (کمااینکه تا الان نام مسلم رو ثبت کردن) بعد می گن این مسلم جای ابومسلم تو لیگ بازی کنه بعد ابومسلم با 12میلیارد بدهی رو اعلام انحلال می کنن و یک تیم صاف تر تمیز به نام مسلم دست می گیرن!
  • محمد IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    7 0
    دیگه همه مشکلات حل شده اسم باشگاه ها مونده!بالاخره با این اسم جا افتاده
  • علی IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    7 0
    به نظر من اسم برق شیراز رو هم باید عوض کرد چون مردم رو برق میگیره میکشه
  • رضا AE ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    7 0
    موافق نيستم
  • بدون نام IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    8 0
    اسم خیابونه محله ما هم ابو مسلم خراسانیه
  • بدون نام IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    9 0
    بابا یکی اینو از برق بکشه خفمون کرد از بس اظهار نظر کرد
  • سعید IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    8 0
    منشور اخلاقی اگر دلش به حال فوتبال میسوزه مشکلات بزرگتر داریم !
  • مشکی رنگ عشقه! UA ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    10 0
    مشکی ته ! ابومسلمته ! تیم فقط ابومسلم و رنگ فقط مشکی! راستی تیم اسم تیم سپاهان را هم می شود عوض کرد، روشن فکر کنید! برای ماه بعد!راستی چرا با مردم سر لجبازی گذاشتید.
  • ریحانه IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    1 1
    با برخوردهای شخصی و سلیقه ای مخالفم. این جوری هر مدیری که بیاد به خودش حق می ده هر تغییری به ذهنش می رسه اعمال کنه. سنگ روی سنگ بند نمی شه.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    5 3
    آقا اگه اغراض سیاسی و مالی توش نیست عوض کنید منتها نذارید عقیل و مسلم و مختار و ... بذارید کورش، داریوش، خشایار، بهرام و ....
  • mehdi US ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    4 0
    جرا می خواین مردمو تحریک کنید آخه! من بعنوان یک مشهدی 100% مخالفم. گندشو در آورده این فدراسیون!