فیلم l این اسب ترکمان زیباترین در دنیا لقب گرفت!

یک ویدیو منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، نژاد اسب کمیاب و خیره‌کننده آخال تکه را به نمایش می‌گذارد که به‌خاطر یال نقره‌ای طلایی خیره‌کننده‌اش که در نور خورشید می‌درخشد، مشهور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در یک ویدئو که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، نور آخال تکه، نژاد اسب کمیاب و خیره‌کننده که به خاطر یال طلایی نقره‌ای خیره‌کننده‌اش که در زیر نور خورشید درخشان می‌درخشد، را نشان می دهد. این اسب‌ها که عمدتاً از صحرای قراقوم ترکمنستان سرچشمه می‌آیند، به دلیل زیبایی خارق‌العاده‌شان مورد توجه گسترده‌ای قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

فیلم l این اسب ترکمان زیباترین در دنیا لقب گرفت!

این ویدیوی که توسط کاربر گابریله کورنو در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، ویژگی‌های خیره کننده اسب آخال تکه را به نمایش می‌گذارد و توجه بینندگان را با پوشش درخشان خود، جلب می‌کند. از این نژاد با عنوان نژاد کمیاب اسب ترکمن آخال تکه توصیف می‌شود و بر نام مستعار آنها نیز، یعنی «اسب‌های طلایی» تاکید می‌شود.

این ویدیو به سرعت دیده شد و در یک بازه زمانی کوتاه 82000 بازدید جمع آوری کرد، زیرا بینندگان از ویژگی‌های منحصر به فرد و خیره کننده اسب‌های آخال تکه شگفت زده شدند.

عقیده بر این است که نژاد آخال تکه که از صحرای قراقوم در ترکمنستان آمده است، پیوندهای اجدادی با اسب‌های عرب دارد. علیرغم قد نسبتاً متوسط آنها بین 1.6 تا 1.65 متر، این اسب‌ها به دلیل چابکی، برازندگی، موهای ابریشمی با انعکاس‌های فلزی و هیکل باریک خود شناخته شده‌اند. سرعت، هوش و قدرت استثنایی آنها بیشتر به جذابیت منحصر به فرد آنها کمک می‌کند.

منبع: dnaindia

بیشتر بخوانید:

227323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =