پرداخت بیش از ۵ هزار تسهیلات ودیعه مسکن در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۵ هزار و ۱۴۷ مورد تسهیلات ودیعه مسکن در چهارمحال و بختیاری به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، خدایار باقری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: تاکنون برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان ۹ هزار و ۷۵۴ متقاضی ثبت نام نموده اند و از این تعداد ۵ هزار و ۱۴۷ مورد تسهیلات در مجموع به مبلغ ۲,۱۰۵,۶۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش سقف پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، افزود: سقف تسهیلات ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن با افزایش دو برابری از سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید و به تبع آن سقف افزایش تسهیلات فردی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: براین اساس سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها از ۴۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. همچنین تسهیلات ودیعه مسکن پیش از این در روستاها تعریف نشده بود و بر اساس این مصوبه مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

باقری به افزایش سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این مصوبه، سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. نرخ سود این تسهیلات نیز ۵ درصد در نظر گرفته شده است تا منجر به رونق ساخت و ساز در مناطق روستایی و شهرهای کوچک شود.

وی در خصوص شرایط متقاضیان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن نیز گفت: مستأجران حتماً باید اجاره نامه دارای کدرهگیری و شرایط وام ساماندهی را نیز داشته باشند؛ یعنی وام یا امکانات یارانه‌ای از طرف دولت در بخش زمین یا مسکن نگرفته باشند، صاحب ملک نباشند و از سال ۸۴ هیچگونه سابقه خرید و فروش ملک نداشته باشند. ضمن این که باید سرپرست خانوار بوده و ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشته باشند.

متقاضیان می توانند برای ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراجعه نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1851736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =