پوتین به آمریکا پیام داد که ایران متحد ما نیست/ تنها برگ برنده‌ای برای معاملات مسکو است!

یک کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید با نشانه‌هایی چون نزدیک شدن با امارات متحده عربی پیام‌های خاص خود را به واشینگتن و نظام بین‌الملل صادر می‌کنند که ایران شریک استراتژیک ما نیست و اگر سخت از شراکت استراتژیک می‌گوییم در چارچوب ایجاد فضایی است که بتوانیم از برگ ایران استفاده کنیم.

مهسا مژدهی: در ایران عصبانیت از روس‌ها فروکش نمی‌کند. سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه به مسکو و کشورهای عربی هشدار داده و اعلام کرده ایران با هیچ طرفی تعارف ندارد. ماجرا از همراهی روسیه و شخص لاوروف با کشورهای عربی در مورد حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه برمی‌گردد. هفته گذشته مجمع همکاری عرب و روسیه در نشست مراکش خواستار حل مناقشه جزایر سه‌گانه از راه مذاکره یا ارجاع به دیوان بین‌المللی شد. همراهی مسکو با این مجمع و همصدا شدن لاوروف علیه حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه باعث شد تا نه تنها وزارت خارجه که نمایندگان مجلس و مشاور رهبر انقلاب هم واکنشی تند به رویکرد روس‌ها از خود نشان دهند. علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب روز ۳۰ آذر، در واکنش به حمایت مجدد روسیه از موضع امارات درباره جزایر سه‌گانه گفته بود که «بعضی مواضع» وزارت خارجه روسیه در این زمینه «باعث تأسف» و لطمه به «اعتبار» مسکو است. او تاکید کرد وابط استراتژیک و دوستانه ایران و روسیه به آسانی به دست نیامده است و در این خصوص می‌بایست منافع دوجانبه‌ای و منطقه‌ای در نظر گرفته شود و در شرایطی که روسیه در شرایط پیچیده بین‌المللی قرار دارد، اتخاذ بعضی از موضع‌گیری‌های وزارت خارجه روسیه باعث تأسف است، هرچند که برخی فشارهای سیاسی بر روسیه در شرایط پیچیده فعلی موجب می‌شود که برای به دست آوردن امتیازی کم‌ارزش و دست‌نایافتنی نیز به اعتبار خود لطمه وارد کند.

وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه ۲۱ تیر از احضار سفیر روسیه در تهران خبر داده و اعتراض خود به بند مذکور در بیانیه پایانی این نشست اعلام کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با وزیرخارجه ایران روابط مسکو و تهران را راهبردی دانست و تاکید کرد: حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی همواره مورد احترام روسیه بوده است و این سیاست رسمی مسکو هیچگاه نباید مورد تردید قرار گیرد. ما در مذاکرات تنظیم بیانیه پایانی نشست مراکش به صراحت، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران را مورد توجه قرار دادیم. اما حرف‌های لاوروف نتوانست خشم ایرانی‌ها را از اقدامات روسیه آنهم برای دومین بار کم کند.

مهدی مطهرنیا کارشناس روابط بین‌الملل در مورد رفتار روسیه و حمایت مسکو از موضع امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی به خبرآنلاین گفت: روسیه به دنبال ایجاد فضایی است تا بتواند در پرتو آن منافع ملی خود را به فرجام برساند. روس‌ها همواره به‌عنوان یک کشور تعریف شده در نظام‌ بین‌الملل رویکرد رئالیسم روسی را در سیاست خارجی خود دنبال می‌کنند. روس‌ها در پی ایجاد فضایی هستند تا بتوانند در پرتو ایجاد زمینه‌های مناسب از ایران به‌عنوان برگ برنده استراتژیک بهره ببرند. این معنا موجب می‌شود تا آنها در برخورد با تهران زمینه‌هایی را فراهم بیاورند تا بتوانند ایجاد کننده نوعی برخورد منفعت‌محورانه بر اساس ارتباط خود با لایه‌های دیگر قدرت در نظام بین‌الملل باشند. مسکو نسبت به آمریکایی‌ها به عنوان رقیب استراتژیک اما در اردوگاه قدرت جهانی عمل می‌کنند و لذا دنبال منافع خود هستند و در سخن از شراکت استراتژیک با تهران می‌گویند. این یک برخورد ماهوی نیست و برخورد شکلی است و شکل وجودی این واژه در جهت گرفتن امتیازات بیشتر از ایالات متحده آمریکا و ابعاد منطقه‌ای اثر ایران در تضعیف امریکا در خاورمیانه بهره می‌برد. در نهایت در معادلات جهانی و در بزنگاه‌ها احتمال معامله بر سر ایران وجود دارد. روسیه با نشانه‌هایی چون نزدیک شدن با امارات متحده عربی پیام‌های خاص خود را به واشینگتن و نظام بین‌الملل صادر می‌کنند که ایران شریک استراتژیک ما نیست و اگر سخت از شراکت استراتژیک می‌گوییم در چارچوب ایجاد فضایی است که بتوانیم از برگ ایران استفاده کنیم.

پوتین به آمریکا پیام داد که ایران متحد ما نیست/ تهران حکم برگ برنده را برای مسکو دارد!

تحلیل حقه روسی در قبال جزایر سه‌گانه ایرانی/ چگونه بدون تنش مسکو را شیرفهم کنیم؟

اقبالی: موضع‌گیری روسیه علیه ایران عوامل متعددی دارد/ روابطمان بیشتر سیاسی ـ دفاعی است تا اقتصادی

ابوطالبی: چه بازیگری ما را در دام شورای امنیت انداخت، جز روسیه؟

او در مورد توجیهات لاوروف در مورد ادعای امارات بر جزایر سه‌گانه توضیح داد: شما واژه توجیه را به کار می‌برید و این یعنی فرار از حقیقت و رونمایی از امر واقعی که در آن اهداف نامناسب و غیرمعقولانه دنبال می‌شود. لاوروف در پی توجیه عملکرد روسیه است. همانطور که سفیر انگلیس در ایران با آهنگ صادق بوقی می‌رقصد و علامت تیروکمان می‌کشد و پیامی را از تهران به جهان صادر می‌کند، لاوروف هم با توضیحات خود در ارتباط با جزایر سه‌گانه همین پیام را می‌دهد. واقعیات با توجیه عوض نمی‌شوند.

مطهرنیا در مورد واکنش ایران به رفتار غیرقابل قبول روسیه در کنار کشورهای عربی گفت: واکنش ایران بر اساس آنچه که اکنون ایران در این بافت موقعیتی در آن قرار گرفته است با توجه به شعارهای پی در پی در شراکت استراتژیک با مسکو و سفرهای گوناگونی که آخرین آن سفر ریاست جمهوری به روسیه بوده، در پی ایجاد فضایی است که بتواند این توجیه را به جامعه و افکار عمومی منتقل کند. اما افکار عمومی در دو بخش توده‌ها و نخبگان به هیچ‌وجه پذیرای آن نیست.

این استاد دانشگاه در پایان تاکید کرد: روس‌ها با همه پایتخت‌ها کار می‌کنند و در نهایت مانند هر کشوری که رئالیسم سیاسی را دنبال می‌کند دنبال منفعت خود هستند. از یک طرف با امارات، از یک طرف با ایالات متحده امریکا و از یک طرف با چین کار می‌کنند. همانگونه که چین اینگونه عمل می‌کند و همانطور که امریکا در اوکراین از زلنسکی حمایت کرده و در همین حال با روس‌ها هم مذاکرات خود را ادامه می‌دهد. دنیای سیاست، دنیای نگرش‌های ایدئولوژیک و کلام‌محورانه و دوری از واقعیت‌های سیاسی نیست.

ایران تلاش می‌کند از انزوای سیاسی ناشی از تحریم‌ها و تحرکات نظام بین‌الملل به رهبری آمریکا و مدیریت اسراییل خارج شود. لذا در تنگناهای موجود گهگاهی به روسیه و گاهگاهی به پکن اتکا می‌کند.

۳۱۱۳۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1852964

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 495
  • نظرات در صف انتشار: 49
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    ما اگر سیاست داشتیم بایک چرخش ترم پدر روسیه رو در بیاریم امتیاز کافی هم بگیریم قدرت منطقه بودیم بدون تحریم اسرائیل رو هم بادیپلماتیک آرام آرام با فلسطین یکی میکردیم نه اینکه شمشیر بدست باشیم
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      جالبه آمریکا که شیطان بزرگ خطابش می کنند تا این حد در مورد جزایر سه گانه با اعراب همراهی نکرده که روسیه که دوست و شریک استراتژیکشان می دانند از اعراب طرفداری کرده!!! حماقت تمام نشدنی!
    • PL ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      مردم ما و بسیاری از عزیزانی که اینجا کامنت گذاشتن متاسفانه تحلیل درستی از شرایط دنیا ندارند. ایران چه ما دوست داشته باشیم و نداشته باشیم کشوری نیست که هیچ کشوری برایش هزینه بده چرا؟ تو شورای امنیت هستیم؟ نه. ماده ی خاصی تو ایران تولید میکنیم که مهم باشه و کشوری دیگه نداشته باشه؟ نه. کشور پول داری هستیم که بتونیم تو کشورهای دیگه سرمایه گذاری کنیم؟ نه. ما چی داریم الان از سه هزار پیش صحبت نمی‌کنم. روسیه هم میاد برا خودش دو دوتا چهارتا می‌کنه. میگه بیانیه رو امضا میکنم امارات شاید ۲۰ میلیاردی تو افتادم سرمایه‌گذاری کرد. ایران میتونه؟ اگه روسیه یه درصد فکر میکرد که منفعتی که بهش میرسه از ایران بیشتر از امارات بود این کار رو نمی‌کرد. ایرانم برای رضای خدا به روسیه پهباد نداده به بعضی از تکنولوژی‌های دفاعی روسیه نیاز داشتیم. دنیا دنیای مرام نیست. الان ایران برای غزه مرام گذاشته نه، چرا چون حساب کتاب کرده دیده درگیری مستقیم به نفع ایران نیست. شاید ۶ ماه دیگه بشه ولی الان نیست. در هر صورت وقتی دستت برگ خوب نداری نمی تونی بازی بزرگان کنی که ما از دولت انتظار داریم.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      تاسف از برخی روسوفیل های داخلی که می آیند و منفی و مثبت ساختگی می دهند. درسته که واقعیت با تغییر آی پی عوض نمی شود ولی درآمد برخی از این راه است.
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      فرض کنید طبق طرح روسیه، پای جزایر به شورای امنیت سازمان ملل کشیده شود، چین و روس که رایشان مشخص است، باید دست به دامان آمریکا شویم.
    • ایرانی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      فقط یک کشور را نام ببرید که از روسیه خیری دریافت کرده باشد ؟؟؟؟ هر کسی به سمت روسیه قش میکند عاقبتش فلاکت و دورخوردن است .اما کشورهای جبهه مخالف همه در حال پیشرفت و رفاه هستند. نگاهی به کره و ژاپن و عربستان و امارات و... بی اندازیم.
    • وحید IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      به راستی که هرکشوری با روسیه همراه میشه ملتش بیچاره میشه نمونش کره شمالی ایران ونزئولا وچچن وبلاروس
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      چی میگی بابا چرت وپرت الکی سرهم می کنید یک نفر یه مقاله می نویسه اصلا معلوم نیست که قصد و غرضش سو نباشد اینهمه غربی ها جنایت می کنند و این همه تحریم می کنند صدایی از این غرب زده ها در نمی آید ولی روسیه فقط یک مرتبه همراهی کنه با این کشورهای مینیاتوری جنوب خلیج فارس همگی دست به قلم های مزدور و غرب زده مقاله می نویسند یک کاه رو کوه می کنند یک کلاغ چهل کلاغ می کنند یک نفر به عنوان استاددددد دانشگاه یک نظریه میده حالا کسی که این مقاله رو میخونه فهمیده مطلب چیه معلوم نیست فهمیده باشه اصلااین مطالب درسته یا غلط خواننده مطالب خیلی سریع بدون تامل بدون تحلیل نظرات خودش می نویسه از نظر بنده این جور مقالات فقط قصد منفی کردن ذهنیت خواننده رو نسبت به روس ها داره الان مهمترین متحد ایران بعد از حزب الله و یمن و حماس و سوریه و عراق کشور روسیه و چین می باشد که این غرب گداها می خواهند ارتباط ایران با روسیه و چین رو خدشه دار و اگر بتوانند ارتباط رو قطع بکنند تا ایران با کوهی از مشکلات تنها بمونه و در مقابل غرب رو به زوال زانو بزند فقط منظور غرب گداها همینه هیچ منظور دیگری ندارند
    • علی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      عقل کل،اسرائیل اشغالگربافلسطین چطوریکی بشه؟
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      سیاست چیه؟ ... دریای خزر را دادیم به روسیه ... این دیگه سیاست نمیخواست فقط میهن پرستی میخواست
    • افشین IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 4
      ماری به نظرهای دیگه ندارم ولی این آخری که گفته دریای خزر رو دادیم به روسیه واقعا نادانی از سر و روش می‌باره. از کی تا حالا دریای خزر همش مال ما بوده که ما بدیم به روسبه؟؟ تازه خود روسیه مکه حند درصد از دریا رو داره؟؟ بیسواد آرین آدمها با یک نگاه به نقشه می‌تونه با توجه به میزان ساحل کشورهای حاشیه خزر میزان مالکیت اونا رو بفهمه. ضمن اینکه فعلا هیچ درصد تمام شده ای برای کشورهای خزر تعیین نشده و این کشورها تا فاصله محدودی ازساخل میتونن از ذخایر خزر استفاده کنند. واقعا با کیا شدیم هشتاد میلیون. تازه ادعای وطن پرستی هم دارن. البته فقط در فضای مجازی
    • سید IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      4 0
      خبر انلاین جان قطعا کامنت منو منتشر نمیکنی.شما که نمیتونین مثبت و منفی های کامنتها رو کنترل کنی .همون بهتر مثل 99 درصد خبرهای دیگه ات کامنتهارو ببند
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      0 1
      خودروسیه باژاپن برسرچندتاجزیره مناقشه داره.هروقت رفت دادگاه بین المللی ایران هم میره .بعدش مگرروسیه توکشورخودش ازبیانیه صادرشده عربها حمایت کرده.خب معلوم که نه
    • خسروپرویز IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      0 0
      پدر روسیه پطر کبیره ، همونی که میخواست کل ایران رو ضمیمه‌ی روسیه کنه ، حالا تو میخوای پدر روسیه یا همون پطر رو از قبر در بیاری که چی بشه؟ سیاست های که داری حتما با وزیر امور خارجه بگو حیف تو با این دیپلماسی آرام آرامت
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    این توطیه رژیم صهیونسیتی بود که با کمک اعراب ملعون بین روسیه و ایران اختلاف بیندازند چون دیدند که روابط بسرعت در حال گسترش هست اینقدر حساسیت نشان ندهیم عاقلانه برخورد کنیم در زمین آنها بازی نکنیم
    • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      تو یکی واقعا خیلی ...
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      ولمون کن حوصله داری. روسیه از قدیم همین بوده.. زمانی که حتی اسرائیل وجود نداشت
    • جمشید IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      گور بابای رژیم اشغالگر قدس !!! چی میگی برادر من ؟ بابا از این خواب خرگوشی بیدار شید ، دیگه چطور باید بفهمی روسیه هیچوقت تکیه گاه کسی جز خودش نیست ؟ از تجربه صدام و ارمنستان و باقی کسانی که دل به روسیه خوش کردند عبرت بگیرید که سر بزنگاه بخاطر نامردی روس‌ها به فنا رفتند در حالیکه فکر می‌کردند در آخرین لحظه روس‌ها پشت اونها رو می‌گیرند ، اینجور که شما میگی روس‌ها جوانمرد هستند فقط فریب رژیم اشغالگر قدس رو خوردند ، آدم نمی‌دونه از دست امثال شما گریه کنه یا بخنده !!
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      من می دونستم‌ گالیور کار دشمن است
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      چی میگی آقا نه که تجربه‌ی تاریخی از جنایات روسها علیه خودمون نداریم. هنوز هم در خوابید
    • آرش IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      تو چقد خرفی
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      خجالت بکش شما تا کی خود را به نفهمی میزنی روسیه اصلا شریک قابل اعتمادی نیست هرچی میشه دشمن دشمن دشمن خود روسیه هست
    • حسین IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      روسیه سوابق خوبی در تاریخ ایران ندارد ؟؟ و نخواهد داشت سیاستمداران ایران وقتی رفتن کاخ کرملین ذوق شده بودنند !!! و فکر میکردم پوتین برادر هم پشت شأن است ،سیاست ایران و کشور به صد سال پیش عقب رفت؟؟ وبجای آن کشورهای عربی دویست سال پیشرفت کردنند ؟؟تاریخ رفتار ما را قضاوت خواهد کرد ،نگ به روسیه خیانت کار ،
    • Sohil IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      روس‌ها مثل گربه هستن ذات ندارن باهاشون همیاری کردن اشتباه محض هست
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      15 3
      به هر حال به غیر از آمریکا چین و روسیه و دیگر کشورها هس این هنر دیپلماسی مثل بازی شطرنج هست باید طوری هوشمندانه جدا از ایدئولوژی بازی کنی ازاونا امتیاز بگیری حتی اگه امتیاز دادی جوری باشه که بتونی امتیاز هم بگیری.. در صورتی که حریف سرسخته امتیاز نمیده باید در دادن امتیاز کوچولو هم شدیدا احتیاط کنی...
    • پویا IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      تو دیگه آخرشی برو تاریخ روابط ایران و روسیه رو بخون برو کارشکنی های روس ها رو در همین برجام که الان دیگه از بین رفته رو بخون یه عده هر چی میشه فقط ربطش میدن به اسرائیل و آمریکا ولی این شکلی که تو ربطش دادی دیگه خیلی رو میخواد مطمئنی چیزی نمیزنی؟؟!
    • ناشناس IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      1 1
      آخر عقل کل مگه روسیه چی داره غیر ازخیانتکاری و تزویر دروغ و چپاول کشورهای دیگر و خیانت به ایران در صدر همه جنایاتش مگر حمله به افغانستان و جنایت های او و اکنون اوکراین و کشتار مسلمانان چچن را یادت رفته ۵۰ درصد دریای خزر را که از ما گرفت،کلی باج از ایران گرفت بابت نیروگاه بوشهر، موضوع موشکهای اس ۳۰۰ و ۴۰۰ و هواپیمای سوخو ۳۵و الی آخر یک کم مغزتو بکار بنداز حالا هم که داره جزایر سه گانه رو از ما میگیره و به اعراب میده دیگه خبانت و پست فطرتی چبست
    • یار دبستانی IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      1 0
      سلام بزرگوار خواهش می کنم از موتوری جنس نخر،جنسش نامرغوبه خفته را می توان بیدار کرد اما به خود خواب زده را هیهات
    • امیر IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      1 0
      همه یه طرف...اونایی که به این کامنت رای مثبت دادن یه طرف...خدایا ما رو از این دنیای مزخرف خلاص کن
    • مرتضی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      2 0
      بهتر نیست ی نگاهی به گذشته کنیم که کی دوست و کی دشمن .اول انقلاب وقتی به آقایان ی گوش زد میشد صدام در حال آماده کردن برای جنگ میگفتن جرات چنین کاری نداره بعد که جنگ‌شد دشمنی با آمریکا بیشتر کردید که آمریکا هم رفت کمک عراق
    • رضا CH ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      0 1
      این همه مقاومت برای نفهمیدن جای سوال داره
  • وحید IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    الان نون یکسری آدم تو ایران و خارج از ایران تو همین طرز تفکره سیاسیه و نمیزارن عوض بشه.ایران از دست رفت-------------------------------------------------------------------------------------------------------
    • شالی IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      روسیه باایران به همین راحتی به اینجا نرسیدن واین اسراییل است که دشمنی بین این دو دامن میزند البته ناگفته نماند ایران به هیچ عنوان نباید پای جزایر سه گانه ایران به سازمان برسد.چرا که درسازمان ملل دنیا دید که بی قانونی بودن ان و وتو کردن انها در ادمکشی جهان بخود دید که سازمان فقط یک ارگان خودی هست وبه دستور امریکا توپ را برزمین میندازد. پس ایران باید گردن کلفتی کند وباکشور چین روسیه هرسه متحدشوند..وبع همین راحتی روسیه را ازدست ندهد.
  • محمدی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    یاد کلام آقای پوتین افتادم که به رهبر انقلاب گفت: ما از پشت خنجر نمی زنیم….و یک جلد قرآن خطی به رهبری هدیه داد! مشخص شد که نه از پشت بلکه رودررو خنجر میزند!
  • علی خوش روان CZ ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    همه کشورها در دقیقه ۹۰ فقط گلیم خود را از ابمیکشند وبه فکر منافع ملی ومردم خود هستند الی ایران !!!! فقط ایران در سیاست مرغش یک پا دارد وبه همین خاطر است که هر جا هر گلوله ای شلیک شد تورم ما درصدی بالا میرود ومردم را از نظام دور میکند
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      42 86
      برای منافع خود سر بقیه شیره بمالی خوبه؟! سیاست مذبذب گونه، حقارت رو می‌رسونه نه خوب بودنش رو.
    • مجیدم IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      اوه.اوه.اوه.عجب لایکی خورده واسه جداکردن شراکتی که بین ایران وروسیه هست.بزنین هرچی میتونید.دولت کارخودش روبلده.فعلا دشمن ما امریکا وغرب هست نه چین وروسیه.عزت زیاد.خخخخخ
    • فریدون آلپای IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      12 52
      دقیقاً منم موافقم ... من شخصاً چون علوم سیاسیم خوندم میبینم که کشورها چطور منافع خودرا با کشورهای مختلف از جمله کشورهای متخاصم ویا رقیب تنظیم میکنند ... نمونه میتوان کشور امارات ترکیه و عربستان را نام برد .. سردمداران کشور ترکیه در این چند سال با سیاستهای منافع متقابل وانبساط خارحی سیاستهای خودرا خوب پیش بردند آنها در جنگ اکراین با روسیه باهر دوطرف به خوبی با حفظ منافع ملی سیاست خودرا پیش برده ومیبرند ... عربستان نیز اینگونه است
  • ناشناس IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    چرا ایران سیاست هزینه وباج دادن را کنار نمی‌گذارد تا کشورهای دوست ودشمن از آن سو استفاده نکنند
  • ایرانی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    زمین کشور های عربی هم برا ایران هست . خودشونو نمیخوایم ولی زمین باید پس بدهند.
  • روزبه IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روس ها ذاتأ فقیر و گشنه هستن از 1000 سال پیش به خاطر همین همیشه به شمال ایران و میدان های نفتی چشم طمع داشتن بیش از 300 سال هست که به ایران به چشم یک زنگ تفریح یا سواستفاده مالی و زمینی و دریایی نگاه میکردن به جز یه مدت محدودی از ترس قدرت نظامی ایران والا به جای سال 57 یا 58 سال 50 به افغانستان حمله میکرد حالا روی این کشور بد سابقه و سواستفاده کن چطور و با چه منطقی حساب ویژه باز کردن الله و اعلم
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    خوب ،شما اون موقع که بصورت غیرمستقیم وارد دفاع از روسیه در جنگ اوکراین شدید باید این فکر را می کردید روسیه تمام استفاده ابزاری از ایران را کرد ولی حالا که به اهداف خود رسید به راحتی ایران را فروخت ما خیلی ضربه از روسیه خورده ایم ولی مسعولان روسوفیل ما درس عبرت نمی گیرند.
    • هیچکس IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      عزیز من روسیه اینقدر تو سیستم امنیتی و بقیه جاها. در ایران نفوذ کرده که دولت نمیتونه در مقابلش کاری کنه
  • مصطفی IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسها همان نگاهی رو به جمهوری اسلامی ایران دارند که آمریکایی ها دارند. هر چقدر آمریکایی ها ایران رو شریک راهبوردی خودشون می دونند روس ها هم می دونند. کلا این کشور ها دور از جون همه کشور های دیگه رو مصرفی می دونند برای مقاصد خودشون و اصلا به حساب نمی آرند. کی میشه ما بفهمیم در جهان تنهاییم و دوستی نداریم
    • محمدغزلاوی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      3 1
      گفتار بجا وعاقلانه ،،
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه همیشه دنبال منافع خود است و از آمریکا هم بدتر است
    • محمد IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      21 80
      سفارت روسیه لانه جاسوسیه
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    با داد و هوار نمیشه منافع ملی رو حفظ کرد ! تنها راه برخورد 13با موضع گیریهای کشورهای دیگه علیه منافع ملی و تمامیت ارضی کشورمان مقابله به مثل متناسب است- والسلام!
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    به کفته امام ره نه شرقی ونه غربی جمهوری اسلامی روسیه نامرد ترین کشور دنیا است صفت ندارد حتی امریکا که دشمن بشریت است از روسیه بهتره
    • حسین IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      اتفاقا در این برهه از زمان که از دوره آهن و سنگ به دوره ای دیگه داریم میرسیم بنظر من هم شرقی هم غربی امروز روز کسب ثروت و احترام هست و ثروت که داشته باشی همه چی داری پس تعامل به نفع همه هست
  • سلام IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    شیر که مرض سرطان بگیرد هر کفتاری دست دارزی میکند وافعا در درون بخاطر سیاست غلط باهم درگیریم وشغالها و کفتارهارها برای خوردن جنازمان نقشه کشیدن خدا کند مسولین کشورمان کمی سر عقل بیایند وحدت وهمدلی را مغتنم شمارند تا کفتارها و شغالها آرزو به گور ببرند
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    خدا رو شکر که بالاخره یکی تحلیل درستی از روسیه خیانت کار ارائه کرد
  • محمد US ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    ازکجامعلوم روسیه باامارات درموردگرفتن یکی ازجزایر سه گانه ایران باهم به توافق نرسیده اند،که اگر این سه جزیره راازایران بگیرند،یکی ازاین جزایرپایگاه روسیه درخاورمیانه شود،مثل کاری که آمریکا درخاک فلسطین بنام اسرائیل نمود،
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    کی گفته روسیه همپیمان استراتژیک ایران است؟! ایران و روسیه در مواقعی بقول شما از بلیط هم استفاده کردن و میکنن در 70،80 درصد موارد منافع ایران و روسیه بهم گره خورده چون هر دو تحت فشار غرب و آمریکا هستن وقتی روسیه در یک جنگ همه جانبه با آمریکا و غرب است نمیش فریاد برآورد ای داد وبیداد روسيه رفیق امریکا شد و ما را فروخت، انقدر که‌در موارد مختلف و در خیلی از دولت‌های ما تلاش شده و امتیاز های فراوان به امریکا داده شده خصوصا در افغانستان و........مگه روسیه گفت چرا؟
    • رحمانی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      هم وطن عزیز روسیه از درمانگی وناچاری در برابرامریکا و غرب دست به جلبک می گیرد فعلا درقضیه اکراین زائیده واقتصادش بهم ریخته فک کرده میتواند با لفاظی متهدان ونوکران امریکا رو به سمت خودبکشاند روسیه کوچک ترازان است که بتواند درباره جزایر ایرانی غلطی بکند قرنهای گذشته وحرامی گری روسها به سر رسیده درموضوع جنگ اکراین ایران ازابتدا خرش کرد هرچه زود بزند دستش به جایی بند نمی ایذ
  • محمد US ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    لعنت بر روسیه،وبه هرکی که به روسیه تکیه کرده. در طول تاریخ جز ویرانی وتاراج این ایران چی به ما رسیده ؟لعنت بر روسیه لعنت بر انگلیس که همه جارو به خاطر منافع خودشون به مستعمره خود در اوردن
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روس‌ها هیچگاه با ایران خوب نبوده ودست خیانت وتجاوز آنها بر ایران بسیار بیشتر از تمام کشورهای جهان در طول تاریخ بوده است در ایران هیچ عقل سلیم اعتمادی به روس ها نداشته وتمام رفتارهای خصومت امیز آنها به راحتی قابل درک است هرچند منطق ابر قدرتی همین است
  • کوروش کبیر IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    این چه نقل قولیه؟
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسها قابل اعتماد نیست
  • مهدی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    برای جهانیان، ایران بره پرواری است که هربار نوبت یک کشور است که از،ایران بهره‌برداری کند.روسیه بیش‌ترین سهم را مال خود کرده.معرفت ولوطی گری را برای جانبازان ۸سال دفاع مقدس بکارگیری، نتیجه گیری مطلوب است. روسیه الکلی فقط به خم چشم دوخته که جامش را پیاپی پر می‌کند.
  • مهدی آذر IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    دولت مردها و نمایندگان ما مردم ایران باید بدونن که این اولین بار نیست و بار آخر هم نیست روسیه چندین ساله داره از ایران به نفع خودش استفاده میکنه نمیدونم چرا نمیخایم متوجه بشیم که دشمن اول ما روسیه اس نه آمریکا و اسراییل
    • علی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      محض رضای کمی به فکر مردم باشید اول باید قدرتمند با شی بد به دیگران کمک کنی
  • ایرانیییییییی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    به دیگران دل بستن عین حماقته مخصوصاً روسها
    • mahdi IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      نمیدونم چرا اینقدر دیس لایک گرفتید واقعا اگر کسی تاریخ خوانده باشد میفهمد که روسیه بدترین کشور برای ایرانه مثله اینکه مردمانمان عهدنامه ترکمنچای و گلستان را فراموش کردند و همینطور حق کاپیتولاسیون که برای تحقیر ایرانی بود
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    کشورهای آمریکا روسیه چین ترکیه افغانستان عربستان اسراییل دندانهای ایران را شمرده‌اند فقط یک نادر شاه دیگر خواهد توانست در مقابل آنان بایستد نه رعایت مصلحت حاکمیت به نفع خود همه کشورها(امارات قطر بحرین،عراق،یمن ترکیه سوریه لبنانارمنستان،نیجریه سومالی برزیلووو) ایران را برگ برنده برای خود مبدانند، دریغ از یک پاسخ دندان شکن عامه پسند به آنان که چشم به سرزمان ایران دارند و ایران مقتدر با مسئولین قوی کارش فقط ماست مالی کردن است،
  • Maleka IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    اصلا خوشم نیومد،این چه حرفی بود پوتین زد،یعنی ماهم بشیم گاو شیرده روس ها؟؟؟
    • کوروش کبیر IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      60 14
      این نقل قول عزیزم
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    یاد روابط قاجار بدبخت و روسیه افتادیم چقدر شباهت زیاد است
  • US ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    برخورد ایران با روسیه مثل برخورد کارمند با مدیره.وای بر ایران ما چه میگذرد آیا کسی هست که مارا یاری کند
  • علی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    اگراقایان مدارک دکتراشون روافتخاری اخذنکرده یالااقل 4تاکتاب تاریخ میخوندن صدالبته درشناخت وتصمیم گیریشون درموردروابط باروسیه تاثیرگذاربودهمون رضا خان به اصطلاح بیسوادشناخت ذات روسیه روبااحداث پارک انزلی نشون داد بازم جای بحث داره اگه واقعاً اقایان روسیه روقبول دارن وامریکاروردمی کننداقازاده هاچرابه جای روسیه آمریکا زندگی می کنند
    • بدبخت یارانه نگیر IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      8 44
      همه مثل اداره مالیات ما هستند همشون
  • علی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    خیلی عالی و کامل بود مسئولین در ایران به دست خودشان با این سیاست های خارجی نا متعادل به دور شان حصار و تحریم و تار عنکبوت می‌پیچند و مردم را هر روز فقیر تر می‌کنند.همه در نتیجه سیاست های بین المللی است.
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه جز خیانت چکار کرده برا ما
    • ایرانی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      این تعداد منفی مشکوک نیست
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    آزموده را آزمودن خطاست ،اصولا خط و رسم سیاست خارجی روسیه بر پایه خدعه و نیرنگ استوار است و تاریخ گواه بر این نکته است چرا مسیولین سیاسی کشور ما به این مسئله توجه ندارند و ازبیم تب غرب به مرگ در خفقان کمونیسم راضی آمد!
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    خیلی شلوغش نکنید ، رفته اونجا یه امتیازی گرفته و در ازای آن یه حرفی هم زدن ، همین . و بعد هم لاوروف اومده و کلی عذرخواهی کرده که ما به تمامیت ارضی ایران احترام کامل میگذاریم و کلا یه زری زدیم که یه امتیازی بگیریم شما هم تحلیل های عجیب و مسخره تون را بذارید در کوزه و آبش را بخورید ایران اسلامی هیچ وقت روی روسیه حساب نکرده ولی اتفاقا از آنها بهره میبرد
  • مریم IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    دکتر ظریف ۷سال پیش گفته بود روسیه درجریان بر جام کارشکنی کرده بود ودلسوزان می‌گفتند از ایران بعنوان برگ برنده استفاده می‌کند کو گوش شنوا ؟؟ مسؤلان ساده لوح مرتب شال وکلاه میپوشند وبه روسیه می‌روند جای بسی تأسف!!!
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      درود بر دکتر ظریف منفی ها مشکوک است
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    این همه از روسیه میخوریم باز بگید مرگ بر امریکا
  • محمدعلی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    از سوخوها چه خبر؟ نیروگاه بوشهر چیشد؟ هزینه جنگ اوکراین روی دوش مردم ایران
  • علیرضا IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه نمک ایران را خورد و به آن لگد زد
  • بنده خدا IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    حتی پدربزرگ حافظشیرازهمون اول قضیه اتمی متوجه شدکه روسیه وچین بدنبال منافع هستند.الان تشکیلات سیاسی ماهنوز درست متوجه نشده؟؟
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    این چراغ سبز روسیه به امریکا برای امکان حمله به ایران میباشد.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    این از قدرت اول منطقه، بهش زور گفتن نمیتونه از خودش دفاع کنه
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    احتمالا رو ازایران انتقام میگیرد اون به خاطر برسمیت نشناختن کریمه هست .....
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      5 3
      آمریکا حضور حداقلی اش در منطقه را مدیون ایران است آنموقع که کنار مرزهای آبی و خاکی ایران با تمام قوا و تجهیزات خیمه زده بود وجود حمله به کشور را نداشت اکنون که کاملا مرخص است و گرفتار اساسا ایران تمام دنیا ایران را در ۸ سال جنگ تجربه کرده اند .
  • کارشناس سیاسی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    در طول تاریخ روسیه همیشه از پشت به ایران خنجر زده روی اینن کشور کمونیستی حساب نکنید.
  • فرشید IE ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    پس چرا شدیم مستعمره روسیه
  • حسینی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    به یزدان اگر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم
  • ساسانیان IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    پوتین نه شیره ونه روباه اون فقط یک گرگه در ثانیه رنگ عوض میکنه بدون اینکه حرف کسی براش مهم باشه ،اعتماد به روسیه مانند لکه ابر در آسمانه،،اگه قراره باکشوری رفاقت بکنه وپایبند بمونه که بهش نمیگن روسیه گرگ صفت
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      44 5
      نماد روسیه خرسه!
    • FR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      احسنت کاملادرسته گرگ ازهیچ کس ابایی نداره فقط به دنبال شکار لقمه ی چرب وچیریه گرگ ازپشت ازجلوخنجرمیزندبراش مهم نیست بقیه چی کارمیکنن حتی همدنوعش روهم شکارمیکنه مهم اینه مسئولان ایرانی باید باقدرت وجدی وزیرخارجه ی روسیه رواحضاروتوبیخ کنن ویا بگن اکراین مال روسیه نیست اگه رویسه میگه جزایرایرانی مال اعرابه
  • عباس ابن علی JP ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه هم فکر منافع خودشه درنظرروس ایران یک کشور از همه جا رانده هست از اروپا از اعراب از اسیا بنا برین هرچی به ما توهین بکنند چین روس فکر میکنن چون ما مجبور به ارتباط خفت یار با انها هستیم ومیگویند ایران برادر بزرگ نداره که بیاد با ما دعوا کند اما غافل از اینکه ایران به موقعه اش جواب این بی حرمتی هم به اعراب هم چین وروس خواهد داد
    • محمد IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 0
      اگه قرار بر جواب دادن بود که این همه حرف بی عمل نداشتیم دوست عزیز😶
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    وقتی مسکو لازم دانست این برگه رامیسوزاند
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    اینکه اظهر من الشمس است و نیازی به پیغام رسانی به آمریکا نیست همین کارشکنی هایشان در برجام، کشیدن بی مورد پای ایران به جنگ اوکراین و طرح مسائل جزایر ایران را هر کسی ببیند متوجه می شود روسیه متحد ایران نیست بلکه دشمن ایران است. در بهترین حالت رقیب نفتی و گازی روس هستیم که کلی هم میادین مشترک در دریای مازندران داریم.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روباه مکار 👹👹 خدانکنه مامتحدان توباشیم .ولی خوب خودت را لو دادی .الهی که برگ برنده ات همیشه واژگون بشه
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    صحنه سیاست بازیگرای حرفه ای سیاسی را لازم دارد که متاسفانه امروزه ایران از نداشتن آن رنج میبرد.فرار مغزها را جدی بگیریم وافراد با سواد و وطن پرست را (بدون سهمیه کنکوری)تربیت نموده و بکار بگماریم.
  • امیر IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    درودبرپوتین وملت روسیه حامی ایران درمبارزه باداعش ووتوکردن قطعنامه های امریکا ووتوعلیه ایران . مرگ بربانیان وضع موجود افسادطلبان فتنه گروطن فروش خائن
    • آراد IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      8 89
      اگه روسیه وتو کرده بود که ۶ تا قطعنامه شورای امنیت علیه ایران صادر نمی‌شد که یارو اومد گفت کاغذ پاره ای بیش نیست و الان تحریم نبودیم و فقر و فلاکت و ....
    • ح IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      8 92
      با اجازت تمام این بدبختیهای ما از صدقه سریه قطعنامه هایی هست که روسیه به همراه چین و آمریکا علیه ما صادر کردن. یعنی اینقد از اخبار پرتی؟ غیرت هم خوب چیزیه والا
    • ناشناس IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      چقدر نگون بختیم که افکار چندش آدمایی مثل تو را باید تحمل کنیم
  • مهدی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه خوب میداند که دولتمردان حاکمیت ایران چیزی در چنته ندارند و هرطوری منافعش ایجاب کند با آنها برخورد خواهد کرد.
  • ایرانی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه زمانی همراه با انگلیس دشمن تاریخی ایران بود وحالا این دشمنی‌ها با اعراب عیه ایران به اشتراک گذاشته است.روسیه هیج گاه دوست نبوده ، نیست ونخواهد بود. مقامات جمهوری اسلامی کشوررا وابسته به روسیه کرده اند چون خودرا مدیون روس‌ها می‌دانند. این مقامات بدانند روس‌ها خائنترین ودر عین حال نا آگاهترین سیاستمداران در تاریخ جهان سیاستند.منایات روسیه علیه اکراین، گرحستان، آسیای میانه، اروپای شرقی از یادملت ایران وملتهای جهان نخواهد رفت.روسیا از اعراب ثروتمندمنطقه خلیج فارس گدایی می‌کند ودر عوض این گدایی با آنها علیه منافع وتمامی ارضی ایران همصدا می‌شود.بوجود آورنده گروهکهای تجزیه طلب ومنحله کومله ودموکرات کردستان وآذربایجان استالین بود و پوتین از افسران ک.گ.ب کمونیستی همان جنایتکار است.مقامات دولت، مجلس،وملت ایران خیانت همین پوتین ولاوروف راعلیه ارمنستان فراموش نکنند ودرس عبرت گیرند.
  • م م IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    هه چه کسی چه حرفی
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    این ایران است که بعد از ۱۳۵۸ رفته سمت روسیه وگرنه روسیه داشت زندگی خودش رو میکرد
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    آب که سربالا رود غورباغه هم ابوعطا می خواند .کسی نگفته روسیه پسر خاله ماست . اما دشمنی اش مثل امریکا نیست و در برخی مواقع منافع مشترک داریم همین و بس ! بیخود روسیه را مطرح نکنید برای منسی کردن امریکا .!
    • امیر بهادر IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      4 115
      روسیه خودش گشنه است ،و هر کشوری با روسیه دست دوستی داده به خاک سیاه نشسته
  • *** IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    به حاکمیت وتمامیت ارضی مااحترام میگذارند ولی جزایررابه اعراب وبخشی راهم برای خودبرمیدارند؟
  • ایرانی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    خودتون رو انداختین بغل روسیه و مملکت رو دو دستی تقدیم چین و روسیه کردین تازه میگین که به اعتبار روسیه لطمه میخوره. اصلا مگه روسیه اعتباری هم داره که لطمه بخوره. اما شما آنقدر نادان و جاهل تشریف دارین که با عقاید غلط اندر غلط خودتون روز بروز این کشور رو در دنیا منفورتر و منزوی تر میکنین.
  • مهدی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    اینها بازیهای سیاسی هستش
  • ناشناس IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    ملت خودمون خرابن به کشور بیگانه رو میدن
  • B IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    کار روس‌ها همیشه اين هست که از پشت به ایران خنجر بزنند تاریخ اینو ثابت کرده باز هم این کارشون تکرار میکنن
  • سهراب IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    سیاست خارجی ما خیلی بد عمل کرده واصلا منافع کشور فدای روسیه شده چین روسیه هیچ کمکی به ایران جز بعنوان برگ برنده مذاکرات استفاده شده خصوصا از طرف روسیه به .چندتا نخبه باید پیدا کرد و اعتماد کرد تا سیاست خارجی رو ترمیم کنند روسیه کشور قابل اعتمادی نیست ....حافظ تاریخی ما ظعیفه.......
  • اشکان IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    تا کی باید مردم ایران متحمل اینهمه هزینه های غیر قابل بازگشت از سوی رجال سیاسی کشور باشیم.به خودتون بیایید اتکا به روسیه جز تباهی و اتلاف هزینه و منابع چیزی عایدم نخواهد کرد روس ها همیشه به ما خیانت کردند .تنها دوست ما امریکاست.اما با این ایدولوژی بیهوده جمهوری اسلامی هیچ کشوری حاظر به دوستی و تعامل با ما نیست.بنظرتون زمان ان نرسیده که سیاست خارجی خودتون تغییر بدید؟
  • امیر امیر IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    نه ما نه مسیولین ما فراموش نخواهند کرد که موشکهایی که به طرف ایران شلیک میشد همه ساخت شوروی بود منتهاش سیاست ایجاب میکند که با روسیه مدارا کنیم معامله پایاپی است ایران از هیچ کس حرف گوش نمیکند
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    جمهوری اسلامی ایران باید روابط سیاسی ونظامی و اقتصادی خودش را از غرب وشرق قطح نماید و روی پای خودش بایست وشعار اول انقلاب نه شرقی نه غربی فقط جمهوری اسلامی خودش را حفظ نماید و نباید به هیچ کشوری باج و خراج دهد....
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    از کدام روابط دوستانه با روسیه حرف میزنید ! تا بوده روسیه از ما استفاده ابزاری به نفع خودش کرده ، تمامش کنید این روابط مثلاً دوستانه را ، بلاشک روسیه دشمن اصلی ایران در لباس میش است . صد رحمت به آمریکا حداقل میدانیم دشمن است و روابط ندارم .
  • مهدی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روس ها هیچوقت دوست ما نبودند و نخاهند بود
  • ناشناس IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    به به حسابی سوء استفاده کرده پس از این صداقت ما ایرانی ها
  • زرین GB ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    باسلام مشکل سیاست خارجی ماست آنکرادوست میداریم آخری نامردمیشود وآنرا که دشمن میدانیم درصدد خسارت زدن ماست بیایید راهی راانتخاب کنیم بهیچکدام اعتمادنکنیم وپا بشانه ملت بگذاریم تا همه آنان بدانند ما ایرانی هستیم وباج بکسی نخواهیم نداد بخصوص بروسها وعربها
  • فرهنگی US ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    برگ برنده !!!؟ حاکمان مسکو ایران را به چشم برگ برنده هم دیگه نگاه نمی کنند حکومت ما را مثل یک بچه می بینند که هر دفعه با یک آب نبات سر اون کلاه میزارند و هر بلای که بخواهند سرشان میارند
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    این پوتین دنبال سیاستهای نخ زده چرچیل است میخواهد ایران را از ابن طرف پل پیروزی کند باید این افکار پلید از هر کله ای بلند شود هر که باشد حتی پوتین با دمپایی زد توسرش
  • سید IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه در خصوص جزایر سه گانه حرف عاقلانه ایی زده و گفته تا جایی که میدانیم از نظر تاریخی این جزایر متعلق به ایران است و اگر امارات ادعایی دارد به دادگاه مراجعه کند و ثابت کند .این حرف عاقلانه و ریش سفیدانه است و نباید به روسیه خرده گرفت چون قاضی دعوا نیست و میانجی گری می کند .
  • سید IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه در خصوص جزایر سه گانه حرف عاقلانه ایی زده و گفته تا جایی که میدانیم از نظر تاریخی این جزایر متعلق به ایران است و اگر امارات ادعایی دارد به دادگاه مراجعه کند و ثابت کند .این حرف عاقلانه و ریش سفیدانه است و نباید به روسیه خرده گرفت چون قاضی دعوا نیست و میانجی گری می کند .
    • ح IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      اخوی در عرف بین‌الملل این مثل یک فحش میمونه. شماها چطوره واسه کوچکترین حرف آمریکا گلوتونو جر میدین ولی پای روسیه که میاد وسط جرئت نمیکنین دهن باز کنین. هیچ نگفته از لحاظ تاریخی متعلق به ایرانه. دوران قل قله میرزا نیست که مثل اربابت مردم رو خر فرض کردی. کاملا واضح زیر بیانیه ادعای مالکیت جزایر ایرانی توسط امارات رو امضا کرده. شماها یک ذره غیرت و ایران دوستی تو رگاتون نیست؟
  • مصطفی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    فقط ایرانه که منافع ملیشو فدای دیگران میکنه وبا ۴تا کشور درپیت همکاری میکنه که حتی خرجشونم میده،کشورای دیگه سر منافع مردم و ملیشون با کسی تعارف ندارن برعکس ما
  • علی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    چراازروسیه اینقدرمیترسید یک ارتش پوشالی که نتونست اوکراین راتصرف کنه و توگل گیرکرده وعلیه کشورایران حرف مفت میزنه شما ازش میترسیدتاسف آوره
  • S,gh CA ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    منافع ملی چیزی هست که دولت مردان ما چیزی ازش نمی فهمن اون منافع ملی شو رو در نظر گرفته
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    کریمه رو جداکردن حمایت کردیم...به کشور ومردم بیگناه اکراین لشکرکشی باز هم عبرت نگرفتیم وحالا
  • US ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    72 7
    یک راه گرفتار کردن امارات به بی ثباتی و نا امنی برای خود مشغولی
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 104
    فقط بید تاريخ نگاهی کنیم باید هم پیاله روس یا جين نباشیم ؟دورود نظامیان
  • علی پارسا IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه همیشه مورد تنفر ایرانیها بوده و هست ،و هرگز این تنفر کم رنگ نخواهد شد
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    متهد استراتژیک اصطلاحی است که خیلبافان و ساده لوحان طرفدار شرق به خورد مردم میدهند و گر نه در کدامیک از اظهارات روسای روسیه و چین چنین افاظی بکاربرده شده است؟
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    36 7
    نه شرقی ونه غربی شعار اول انقلاب۰
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    50 13
    تا زمانی که خودمان نتوانیم به سلاح هسته ای دست پیدا کنیم نمی توانیم تهدیدات بلوک غرب و آمریکا را دفع کنیم با داشتن سلاح اتمی دیگر نیازی به باج دادن به روس ها نداریم
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      1 113
      آنموقع بدتر از کره شمالی خواهیم شد.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    اگر با اتحادیه اروپا و آمریکا تعامل داشته باشیم منافع ملی بهتری نصیب ما خواهد شد تا اتکا به چین و روسیه که اقتصاد شان بر اصول کمونیستی و منافع اقتصادی استوار است
  • آب زلال IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه غیر قابل اعتماد است شریک دزد و رفیق قافله است متاسفم که ما مستعمره روسیه هستیم در ظاهر شیر غرانیم اما در باطن چیز دیگر. منافع ایران از روسیه چیه ؟؟؟
  • محمدعلی احراری NL ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    سیاست مداران ایران امور سیاسی رابا دوستی استراتژیک اشتباه می گیرند. داشتن رابطه با یک کشور به منزله قطع ارتباط با سایر کشورها نیست
  • اشنا IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    انشاالله بارشدتوان ایران وتشکیل ارتش مقاومت وتسلط برمنطقه مهم وحساس خاورمیانه شاهدان باشیم که روسیه برگ برنده ماباشددسترسی به ابهای گرم وازادوداشتن لنگره گاهی درمدیترانه نیازحیاتی روسهاست.
  • مهرداد صالحی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    تابحال شده ما حمله به اوکراین وکریمه رو محکوم کنیم ؟
    • جانم فدای رهبر🇮🇷 IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      0 0
      چرا باید حمله به اوکراین را محکوم کنیم؟ اوکراین همون آمریکای خائن هست.
  • محموداستواری IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    143 3
    اگه دیوان بین‌المللی اینقدر کارآیی داره ، چرا وضعیت فلسطین اینطور!؟؟
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    معلم ۴۰سال پیش سرکلاس گفت بچه ها روسیه از آمریکا برای ما ایرانیان بدترند هرکجا پا گذاشتند خرابی بوجود آوردندند جایی را آباد نکردند از این روسها تاکنون خیری به ایران نرسیده به اندازه افغانستان با ایران مراوده مالی ندارند پس هوشیار باشید ولی تا تونستند از ایران ملک جداکردندند آذربایجان. ارمنستان هفدشهرقفقاز ووو
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    106 5
    توکل بخدا داشته باشیم پوتین کی باشه
  • احمد IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    سلام جنگ بین ایران و عراق را روسیه انجام داد وصدام را برعیله ایران کرد و همینطور توسط حزب توده سفارت آمریکا را تدارک واستا ت زد تا ما با آمریکا دشمن بشویم ومجبور شویم به روسیه پناه ببریم
  • علی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    برای دولتمردان باید تاسف خورد که همچنان دنبال روی روسها هستند خیانات روسها از ۸۰سال قبل تا الان بر همه آشکار است فقط این وسط این بی معناست چرا ما همچنان داریم به روسها امتیاز میدیم این چه معنایی داره اگه به گفته آقایون ما خودکفاهستیم روسها به چه کار ما میان اگه هم شعاره خوب به مردم بگن ما شعار میدیم و کاملا باید زیر بلیط روسها بمونیم جنگ ۸ساله ما هزاران شهید به ارمغان آورد چرا که ما اجازه ندادیم صدام یع وجب از خاک خوزستان را تصاحب کنه حال چه شده که جزایر سه گانه ما رو زیر سوال بردن الله اعلم
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    ای مسئولین برید تاریخ بخوانید تا بفهمید روسیه چه گرگی است
  • جاوید IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    واقعا عجیبه که مقامات ایرانی بتاریخ روابط ایران و روسیه نگاه نمیکنند.. روابطی که سراسر خدعه و خنجر زدن از پشت است. هیچ اعتباری نمیتوان بر دوستی خاله خرسه قائل شد. حال چگونه است که مسئولان در ایران برای تحکیم روابط با روسیه امتیازات قائل میگردند و بر ان تکیه میکنند..هرگز نباید شیرینی را در کنار مگسها بدون محافظ رها کرد..
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    دزدی که چندین بار وارد یک خانه شده چاپیده رفته ه و آثار این دزدی بی شرمانه تا دنیا هست با صاحب خانه خواهد چگونه به او اعتماد میکنی چرا باید به این روس ها اعتماد کرد
  • احمد.ی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    خطای محض است اگردرحیطه سیاست روی دوستی صادقانه و دوام کشوری مثل روسیه که زمانی تزاری بوده حساب باز کنیدخودش اشغالگری بالفطره بوده وهست منتظر فرصت است تااوهم گوشتی بدندان گیرد
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    این سایبری های روسوفیل چدا نمی روند مسکو پیش آقاشون؟🤣🤣
  • یاسین IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه یار اخرالزمانی ایران و اسلام است ببندید دهانتون را
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      5 128
      طنز تلخ و اندیشه کودنانه یک عاشق روسیه
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    تفاوت رابطه با امریکا و ردسیه توی همینه...انریکاییها حداقل یه خرده به اخلاقیات پایبند ند
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    عربها خودشون جیره خوار ن نه به عرب اعتماد کنید نه به کمونیست
  • هموطن IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه دنبال منافع کشورش است این مسوولین ما هستند که به بیراهه میروند و به اعتراض مردم هم توجهی ندارند
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    سلام شما ول کن روسیه نیستید به خاطره وتوی که تو سازمان ملل میکرد با این رویکرد امریکا که بهتر بود از چین روسیه که مارو فدای خواستهاشون می کنن پس دورغی بیش نبود نه شرقی و نه غربی
  • محمدرضا IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه با ایران متحده و همه این کار یک سیاسته برای دور کردن ذهن آمریکا و اذهان عمومی
    • ایمان آرمان‌فر IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      4 108
      الان تو این موضوع را فهمیدی اما سیاستمداران دیگر کشورها نفهمیده‌اند.
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    سیاست همینه متاسفانه ایران فقط در مواضع خصمانه اش علیه آمریکا و اسراییل تغییر ناپذیر و جدی است
  • H.f US ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    باید ببینیم نظر رهبری چیه و چ دستور و راهکاری میفرمایند.جانم فدای رهبر
  • جواد IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    13 93
    هیچ کشور قدری نیست که منافعش ولو نامشروع را فدای کشوری دیگر کند ، بویژه روسیه با کارنامه ای بسیار سیاه در قرن اخیر . فقط مسؤلین هستند که هوشیارانه باید مواظب رفتار کشور خود و دیگری بوده و از نظر صلاحدید دلسوزان واقعی بهره گیرد و ...
  • علی اصغر از تهران IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    14 81
    برگ برنده پوتین برای رهایی از باطلاق اکراین ایران است چین و روسیه روی ایران با غرب معامله میکنند حالا هم بعنوان یک هیولا در منطقه ازش استفاده میکنند کشوری که با ۲۰۰۰۰ کشته تو غزه خودش را برنده جنگ میداند جای بحث ندارد
  • رحمانی همدانی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    اگه آمریکایی ها ی ذره در دین مسیحیت هستند بجاش این روسی های حرام لقمه دین هم ندارند
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 3
    روسیه که هیچی،از روسیه گنده ترهیچ غلطی نمیتواند...هشت سال تمام جهان برعلیه ایران بسیج،نه شرقی نه غربی،ایران هم ،حرفه ایی برای تامین منافع خودباردسیه ارتباط دارددوطرفه حرفه ایی،کسی هم جرعت ندارددرموردسرزمین ایران برای خودشان خیال بافی،فقط مسئولین بایددرخدمت مردم رفع مشکلات،ارزانی،ایجادشغل جوانان،بابرنامه تکیه برخودکشورمردم ازبیگانه هیچ درنیایدهمه ازایران طلبکارارث پدرشان،چطوربرای بیگانگان همه جورشغل،برای وطنی کارنیست...
  • یوسف جعفری IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسها در طول تاریخ همواره چهره کریه خود را به ما نشان داده اند منتهی کو گوش شنوا وقتی بین بد و بدتر قرار میگیری به ناچار باید سمت بد رفت نه بدتر
  • بشیر IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    این پیام فقط توسط شما دریافت شده ؟ چطور هیچ منبع رسمی در دنیا چنین خبری را تائید نکرده ؟ توضیحات هم که با تیتر خبر تناقض دارد ، این را چطور تفسیر میکنید؟
    • ح IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 191
      اخوی. تو دیگه هیچ امیدی بهت نیست. بقیه هم گالگی هات (به قول کیهانتون) به خاطر منفعت دنیویشون و رانت و پول اینجور شدن مجیزگوی روسیه ولی واسه تو دلم میسوزه که به خاطر پاک بودن دل و مغزت شدی پیرو آل‌پوتین. این تیتر تحلیل این کارشناس محترم بود نه یک خبر. هر کارشناسی بر اساس یک اتفاق اون رو تحلیل میکنه. ولی خبر یک اتفاقیه که جایی رخ داده. تحلیل که احتیاج به تائید جایی نداره. نظر یه آدمه. خیلی مغزت خالیه اخوی
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    فقط نادان ها به روسیه اعتماد دارن
  • ... IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 21
    خدایا بهم رحم کن موقع خرید مرز را رعایت نکردن _ بهش گفتم ای مرد بزرگ چرا سرت پایینه خانوادت بهت محبت نکردن_بار آخرت باشه زیاد خرید کردی_تومنو جلو همکار م سوز و ندی و یعنی با آبروم بازی کردی
  • ارش IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    11 91
    اگرقرارباشد‌ایران‌بهیکیازقدرت‌ها‌وابسته‌باشد‌چرابه‌روسیه‌و چین اتکا‌میکند‌که‌مواضع‌منفعلانه‌ودشمنی‌درمسایل‌مختلف‌اتخاد‌میکنند‌ یکباره‌با‌امریکا‌مداکره‌کنند‌وازشرخیانتکاران‌بی‌دین‌خلاص‌شوند.
  • محمد مهدی یک IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    به نظرم دیگه باید بریم کل امارات رو بگیرم و به خاک خودمون بچسبونیم اینطوری این قضیه فیصله پیدا میکنه
  • حمید رضا قوی بنیه IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    این همه از روس ها رکب خوردیم بازم بخوریم....بس نیست
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    215 9
    شما اصلاح طلبها دورو بریاتون اینان که آدرس غلط بهتون میدن.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 194
    همه به فکر خودشان هستند به جز شما
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    همین روسیه مگه نبود آذربایجان و باکو و ایروان و نخجوان و...رو طی عهد نامه ترکمن چای و گلستان از ایران جدا کرد .حالا آمده جزیره ها رو بگیره .آخه یه نفر بگه تو چکار ه ای ابن وسط
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    در مرور تاریخ ،روسیه پیشینه سیاهی را دریاد مردم ایران حک کرده ، نمی توان رو بند رخت روس‌ها لباسی پهن کرد ،ابر قدرت دیکتاتور است
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    اینهم از سفره رنگین روسها که فکرشو می‌کردند؟! حیف به اون فرش زیبای حاصل رنج هنرمندان ایرانی که به گرگ صفت اهدا شد و هزاران هدایای دیگر؟!...
  • غلامحسین IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه در همه جای تاریخ فقط وفقط دنبال اهداف و منافع خاص خودش بوده و هست واین ایران است که باید هوایش راجمع کنه تاروسیه خنجرراازپشت نزند نه تنها روسیه هرکشوری
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    بنظر میاد یه چند مدت دیگه روسیه به جوامع بینالمللی خواهد گفت ما به تشویق ایران به اوکراین حمله کردبم واونا سلاحها وووو را در اختیار ما گذاشتند برا حمله .حتما منتظر باشیم .حتما اجماعی بر علیه ایران در پنهانی شکل گرفته که روسیه قدم به قدم داره از ما فاصله میگی ره که مشکلی براش پیش نیاد .
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    26 96
    منافع وایدوئوژیک را باید ازهم تفکیک کرد مانباید روسیه را مانند یمن عراق لبنان که متهد واقعی ما هستند اشتباه بگیریم
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    در رفتار مسکو باید راستی آزمایی کنید و در کل برای استقلال کامل ایران نباید به هیچ کشوری متکی باشیم
  • رک IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    هر دم از این باغ بری می رسد . به نظر میاد نارو خوردیم
  • محمد IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    هم شریک دزد وهم رفیق قافله درضمن پول دوستی را نمیشناسه در دنیای امروزی وعربها هم همچی رو با پول می‌خرن
  • 5110163014 IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    از استقبال رئیسی توسط پوتین مشخص بود.
  • TR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روس ها خیلی کثیف هستن
  • اسفندیار روستا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    182 9
    این حرفها را نزنید روسیه دوست ماست آمریکا دشمن ماست
  • اننقلابی US ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    جالبه که اکثر پیامها در نکوهش روسهاست اما لایک ها خلاف اینو میگه!؟ این یعنی مردم عادی از روس ها متنفرن ولی ربات‌های روسی اجازه نمی‌دن این تفکر به ظهور برسه
    • علی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      138 2
      حرفه ای بیخیال اونا گرفتارترازاین حرفهان وقت صرف کامنتای منوتوبکنن یه خبرخوندیم هممونوجوگرفته شروع کردیم ب شروورگفتن اول بفهمیم چی گفته ب دستورکی گفته هدف ازاین گفته چه بوده قبلش باکدوم یک ازسیاستمدارایرانی هماهنگ کرده مینشستم توخونه دست تواب نمی‌زنیم براکشورمون فقط اوردناشتامیدیم اینم بگم فشارنیارین ب خودتون ایران مسیروبدرستی انتخاب کرده باهیچ ضربه ای تغییرنخواهدداد .موفق باشید
    • آراد IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      0 0
      بعید میدونم ربات باشه ، یحتمل کار مدافعان منافع عمو پوتین هستند
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    اینا این حرف رو میزنن که عرب های خر پول بیان ازشون خرید کنن پول عرب ها رو بریزند توی جیبشان اگر ایران به اونا پهپاد نداده بود الان به طرز معجزه آسایی نجات پیدا نمی کردند
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    پوتین روبیارید بپوشیم
  • علی آذری DE ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روس‌ها به ایران نه تنها به عنوان یک شریک دیپلماسی بلکه به عنوان ابزار سیاسی و منطقه ای و اهرم فشار علیه آمریکا نگاه می کند. هیچ کشوری در تاریخ به اندازه روس‌ها سرزمین ما را اشغال نکرده است. روس‌ها بخش مرغوب و حاصلخیز و استراتژیک از به زور گرفتند. اینم الانش. اشتباه ما تکیه چین و روسهاست.
  • سیدعباس IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    مسئولین کمی تاریخ مطالعه کنن. هیچ وقت روسیه نفع وسودی برای ایران نداشته. دقیقا مقل انگلیس. ولی کو گوش شنوا.
  • R.....t..... IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 121
    این نشان میدهد که به هیچ کشور خیانت کاری اعتماد نکنیم کشور عزیزمان ایران را دوست بداریم و هرگز مستقیم وارد جنگ با آمریکا وا س را ئ ی ل نشویم
  • سامان کردستانی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 134
    هرکس به فکر نان خویش است، روسیه و آمریکا و چین به فکر خویش ما به فکر دیگران، دیگران هم فردا بهمون پشت می‌کنند شوربختانه ایران بزرگ بسیار ضعیف شده
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 142
    امیدواریم اشخاصیکه برخلاف اندیشه و فرمایشات امام دل به پوتین و روسیه بستند و قراردادهایش استعماری ۲۵ ساله امضا کردند ومنابع ملت ایران در مازندران وغیره به روسیه حاتمبخشی نمودند ازخواب بیدارشوند و دشمن واقعی منافع ملت ایران که درطول تاریخ جز خیانت وخبتثت ثمره دیگری نداشته بشناسند وبیش ازاین نوکری پوتین را نپذیرند
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 155
    مرگ بر روسیه. بقول اما شوروی از انگلیس و آمریکا بدتره
  • حمید IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 153
    سوخو ۳۵ ها چ شد .....روسیه با ما بازی میکنه
  • منوچهر IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 147
    از اول معلوم بود ولی ما هم شریک روسیه نبودیم و مهم نیست که روسیه چه رفتاری انجام بده و در واقع انتظاری از شرق و غرب داشتن درست نیست و همینطور از اروپا و آمریکا و..... همینکه ما روسیه را بنفع منافع مان بدوشیم کافیه مثل کریدورها و تسلیحات نظامی و تثبیت قدرتمان در منطقه و.... همین برای ما کافیه و نه تنها روسیه حتی اعراب جاهلی یا چین و یا باقدرت امریکا و صهیونیسم و غرب را از منطقه مان اخراج کنیم ، عربهای خلیج فارس تا مدتی دیگر اسمشان است و دیگر نخواهد بود که ادعای جزایر کنن مه تکیه‌گاه اصلی ما است که همیشه با توکل بر و پیروز بودیم و آن خداوند متعال است و گور پدر کشورهای خائن و..... کشور راهش را درست میرود و سیاستش درست است ولی وابسته های تفاله غرب هستند که جناحی حرف میزنن تا فتنه درست کنن ، اللهم عجل الولیک الفرج ❤️❤️❤️❤️
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 134
    اونایی که تاریخ نخونده و ناآگاهانه از روسیه کثیف حمایت میکردن چرا لال شدن، روس نجس طول تاریخ تاراج کرده بخصوص سرزمین ایران، چند وقت دیگه هم مدعی میشه شمال برا روس هستش و عربها بهش رای میدن، دشت لوت و کویر میشه ایران سرافراز، دست از سیاست هزینه بردارید اخه تا کی
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 233
    این درست است ولی حیف که سیاستمداران ما در خوابندودرفکر منافع همسیگان
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 164
    در سیاست ها سیاسی خفته است/ فکر سَیّاسی خود را کشته است
  • اصفهانی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 128
    بهتر
  • مهرداد صراطی اسکویی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه همیشه به دنبال منافع خود است نژاد پرست ونامرد خصوصا با ایران طی ۲۵۰ سال گذشته به اندازه وسعت ایران از ایران بزرگ جدا کرده است مدام بر سر سردمداران ایران شیره مالیده است
  • محسن IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 111
    کی گفته روساخوبن.فعلاماباید ازشون استفاده کنیم وگرنه جبهه غربی عربی عبری همه باهم حمله میکنند.یه دیوارموقت غیرقابل اتکا برای ظاهرسازی لازم داریم.به وقتش دیوارشوخراب میکنیم
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 238
    روسیه هم متوجه شده ایران دیگر منافعی ندارد وهرچه داشت بذل و بخشش کرد و با یک ملت هشتاد و پنج میلیونی گرسنه طرف است و دولتی که پاسخگوی ناکارآمدی و وضعیت فلاکت باری که برای ملت درست کرده نیست
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    حلا که روسا برجام خراب کردن تحریم به ایران تحمیل کردن ایران تو جنگ اکراین شریک خدشون کردن ایران با اروپا درگیر کردن ت قتصاد ایران فلج کردن چقدر پول از ایران گرفتن چه قدر پهباد موشک که ما برای دفاع در داخل برای ایند نیاز داشتیم پس امریکا سد شرف داره به روسا
  • علی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    24 1
    دوستان ما کشور دوست و دشمن در روابط دیپلماتیک نداریم چرا فکر می کنید روسیه دشمنه یا دوسته باید گفت ما منافع ملی مشترک داریم که در پرونده های مختلف با برخی کشورها در یک راستا هستیم یعنی مثلا در پرونده سوریه با روسها در یک راستا و در پرونده امارات مخالف و در مورد جنگ اذربایجان با امریکا و روسیه در یک راستا اما در جنگ گذشته بوسنی با امریکا در یک راستا با روسا مخالف
  • تنها IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 105
    من کارشناس نیستم ولی اینو خوب میدونم که هیچ کدوم از کشورهادر این برهه از زمان منافع خود رو فدای چیزی نمیکنن تاریخ رو فراموش نکنیم که همین روسیه از عراق هم حمایت میکرد ولی درست زمانی که امریکا به عراق حمله کرد روسیه نه میدیدو نه میشنید خیلی راحت پشت کرد چون دیگه شیرش تموم شده بود ما هم باید یاد بگیریم ویه برگ برنده تو دستمون نگه داریم که یه وقت شیر ما هم تموم شد پشت نکنن کما اینکه الان همین رویه داره برای ما هم پیاده میشه
  • ناشناس IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 125
    الان مدت ۴۵سال یابیشترکشورچین وروسیه بیشترین استفاده راازمامیبرندومتحدودوست مانیستندبلکه بخاطرمنافع خودشان بامارابطه اندک وکوچکی ایجادکردندکه مااحساس کنیم متحدوطرفدارماهستندولی درعوض تامیتوانندبازیرکی وهوشیاری تامیتوانندمارامیچاپندوازتحریمهاسواستفاده کرده جنسهای درجه ۴و۳وبنجول ضعیف رابه قیمت خوب بمامیاندازندودرعوض ازمانفت وگازوبنزین باقیمت کم میخرندنبایدبه این دوکشوراعتمادواطمینان کنیم بخصوص روسیه دشمن سرسخت قدیمی درپوست بره
  • علی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 134
    سلام فقط همین باید مردم ایران بدونن زندگی شون شد شیرو خطی
  • مرتضی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 136
    از روسیه بیشتر از این هم انتظار نداریم. کلا هرکشوری منافع کشور خودش رو در اولویت میذاره اما مسئولان ایران این رو نمیفهمن . به خاطر کشوری دیگه مردم رو تحت فشار و سخت ترین تحریمها گذاشتن
  • حمید IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 298
    توروخدا ناراحت نباشید عمو پوتین دیگه
  • حق IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    مرگ بر روسیه و آمریکا و انگلیس و اسرائیل و فرانسه
  • مهدی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    دریغ از یک اجماع جلوی سفارت روسیه ظاهران هم دولت راضیه هم مردم ملت کلا بی حس شدن
  • طبا IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 203
    در نظرات ارائه شده و در بسیاری از اونها که به درستی به خیانت روسیه و انفعال ایران اشاره شده، با کمال تعجب و تاسف مشاهده میشه که تعدادی هستند که تنها منفی روی کامنت های بحق دلسوزان وطن میذارند!!! واقعاً چرا !!!؟؟؟ بنظرم این عمل بجز خیانت به کشور بزرگ ایران هیچ نام دیگری ندارد !!!!
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    این که حرف جدیدی نیست همه کشور ها در درجه اول منافع ملی خود را در نظر دارند
  • ,شادمهر IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    نه تنها روس‌ها بلکه چینی ها هم از اینکه بخواهند در منطقه اختلاف افکنی کنند و از یک طرف که خود آنها نیز میدانند هیچ حقی در این سه جزیره ندارن باز هم برای اینکه بتوانند پای ایران را به یک مجادله بین المللی باز کنند آن را تکرار میکنند تا موجب آن شود که امارات صاحب حقی شود و آنها این ترفند را برای این بکار میبرند تا امارات بتواند ایران را پای میز محاکمه بکشاند شاید باعث شد که آنها بتوانند چیزی را در این میان بدست آورند .و اینکه ذات کمونیستی این هست . کمونیست در کل استعمارگر و به هیچ عنوان با کسی متحد نمیشود آنها هم اگر قرار به متحد شدنشان بود امروز کره شمالی را حمایت میکردن و به عنوان کشوری که کمونیست است را باهاش وارد معامله های تجاری میشدن تا حداقل کشور کره شمالی هم بتونه اقتصاد کشورش را احیا کنه و یا جنگ اکراین و روس چین هیچ کمک نظامی به روسیه اعطا نکرد و همواره روسیه به تنهایی در حال جنگیدن با اکراین است و فقط این ایرانه که فکر می‌کنه باید به روسیه کمک کنه چون روسیه را متحد استراتژیک خودش قلمداد می‌کنه.پس بهتر کسانی که فکر میکنن روسیه متحد ماست از این کشور سخت بترسند و در پی اتحاد نباش
  • مهدی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    درطول تاریخ روس ها همیشه دشمن ایران وایرانی بودن مردم ایران باید سفارت چین و روسیه به اتش بکشن واز ایران اخراجشون کنند روس ها تامین کننده تسلیحات ارتش عراق برای کشتار مردم ایران زیر بمباران وموشک باران شهرها بود وبیش از 300هزارشهید جنگ ایران وعراق با تسلیحات روسی شهید شدن لعنت به پوتین متجاوز وچین جنایتکار متجاوز
  • ناشناس IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    چرا اینقدر ازروسیه می‌ترسید. اگرچندماه دیگه روسیه طلب استان‌های شمالی رابکند بااین رفتارمسولین بعید نیست موافقت کنند که این استان‌ها را هم به روسیه خائن بدهند
  • م.م IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 1
    البته انسان بایددر هر موردی احتیاط لازم را به عمل آورد وتمامی برگهای برنده خود را برای شرکاورفقای خود رو نکند امیدواریم که دولت ایران هم در رابطه تعامل بادول دیگر جانب احتیاط رارعایت نماید
  • ح IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    اگر خودمان را بخوار نزنیم و کمی عقلانیت چاشنی افکار مان کنیم، متوجه خواهیم شد هر کشوری کت بسمت آمریکا بوده از نظر اقتصادی بهبود یافته و هر کشوری با روسیه بوده بیچاره شده ،نمونه واضح آن ژاپن و حتی افغانستان طالبانی ،متاسفانه زمانی طبق افکار نادرست که حاصل توطئه انگلیس بود آمریکا را بد جلوه دادند و ایران که نیاز به یک حامی داشت در بین کشورهای دنیا بدترین آنها را انتخاب کرد ،کشوری که نه به مذهب اعتقاد دارد و نه منافع کشورهای برایش مهم است ،روس فقط و فقط منافع خود را می‌طلبد و مطمن باشید اگر روزی منافع خود را در جنگ و نابودی ایران ببیند در کسری از ثانیه اینکار را خواهد کرد و سلاحهای ایرانی همه منشا روس دارد و آنها بهتر ضد این سلاحها را می‌شناسند.پس به قدرت موشکی هم نمی‌شود متکی بود ،فقط رابطه با کشورهای سالم می‌تواند راه نجات باشد،روس نه تنها دشمن ایران بلکه دشمن کل دنیاست و اگر آمریکا در جناح مخالف روس نبود امروز شاهد یک دنیای یکطرفه و مستعمره روس بودیم.
  • ایران NL ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    وقتی سیاست نگاه به شرق ابلاغ شد منتظر اینجور تصمیم ها هم باید باشیم .
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 287
    ایران باید منافع خودش را دنبال کند روسها درطی تاریخ نشان داده اند که اگر منافعشان باشد براحتی ایران را پایمال میکنند ازتاریخ باید درس عبرت گرفت باید سیاست را از اردوغان یاد گرفت که چگونه به اسرائیل میتوپد ولی معاملات اقتصادیش را که به نفع کشورش است با ان رژیم حفظ میکند
  • انا عمار IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    384 8
    نه تنها مسکو بلکه همه جهان حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه را قبول دارند لاکن یهودیان برای اینکه بر ایران مسلط گردند در پی شکاف انداختن مابین روسیه و ایران هستند از این‌رو با بهانه قرار دادن مالکیت جزایر سه گانه سعی در تیره کردن روابط تهران مسکو دارند و البته دولتمردان ایران و سربازان گمنام با آگاهی کامل همه امور را تحت رصد دارند . زنده باد رهبر معظم جهان اسلام امام خامنه‌ای و درود بر سپاه پاسداران و سربازان گمنام و پاینده باد ایران
    • ح IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      2 123
      انا عمار ابن پوتین
  • فرید IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 91
    درود عرض ادب وقت بخیر.اینکه روسها چینی ها و حتی آمریکا انگلستان مهره های شطرنج داخل ایران ب گونه ای چیدمان کردن تا خواسته ناخواسته منافعشون تامینشه. در این بین گروه های قدرت در ایران اشتباه بزرگی مرتکب شدن بجای تحکیم همدلی با ملت ایران دست ب دامن شرق یا بعضا اروپا شدن تاریخ و تجربه تاریخی ثابت کرد هر زمان حکومت ملت همدل متحد باهم بودن اقتدار ملی حفظ شده و حکومت در بهترین حالت قدرت بوده و دوره های ک حاکمان دست ب دامن قدرت های استعمارگر بودن و ملت ایران رنجاندن در بزنگاه ها تنها ماندن و حکومتشان فرو ریخته. حکومت های قدرتمند دولت های مقتدر هم پیمان استراتژیکشون ملت هاشون هستند.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روس ها ازاول تاریخ همیشه به ایران خيانت کرده اند چیز جدیدی نیست مسولین ما بی توجه هستند
  • Sh IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 222
    روس‌ها در کل تاریخ ایران نشون دادن که فقط به دنبال منافع خودشون هستند ولی نمی‌دونم آقایون چی دیدن تو روس ها که اینجوری بهشون باج میدن . چهل سال پیش انقلاب کردیم نوکر آمریکا و انگلیس نباشیم حالا شدیم نوکر روسیه و چین
  • حجت IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 249
    روسیه هیچ وقت نظرش راجب ایران مثبت نبوده توی ایران کسایی هستن که سیاست بین‌الملل سرشون نمیشه الکی. برای روسیه سینه دری می‌کنند همون موقع که روسیه به اوکراین حمله کرده بود اگر روسیه را محکوم می کرد طرفداری نمی‌کرد الان اینقدر توی جهان منزوی نبود
  • عبدالرضا ابراهیمی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    ارباب پوتین ما را دور ننداز ما این قدرا هم بدرد نخور نیستیم 😭😭😭🤣
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    واقعیتها همان است که این کارشناسان‌گفته اند. ما هم باید به قول امام مقا بله به مثل کنیم یعنی با اوکراین در مورد جزایر کریمه صحبت کنیم و پرونده را اوکراین به مجامع بین المللی بفرستد.
  • حجت GB ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روابط بین الملل با احترام متاقبل. شکل میگیرد وقتی که روسیه احترامی به روابط خود باایران قائل نیست ایران هم باید مثل خودشان با آنها رفتار کند درمورد کریمه ، دونتسک ولوهانسک همانگونه که روسیه رفتار میکند رفتار شود تا گوشی دستشان باشد ولی متاسفانه نمیدونم چه حسابی هست که ایران اینقدر منفعلانه عمل میکند وباعث جسور شدن روسیه وچین میشود
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    مگه روسیه پوتین اعتباری داره که ازدست بده؟
  • علی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    این روسیه باهمون شوروی هیچ فرقی نداره همون سیاستو دارن فقط فرقش اینه که با نرمی و ملایمت داره ایرانو بازی میده،و اخرشم پشت ایرانو خالی میکنه.
  • صمد IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    وقتی گذشته خودتو فراموش کنی و ازش درس عبرت نگیری از این بدتر هم باید به سرت بیاد ،چه خونهایی از این مردم این روس ها نریختن ،ایا اونا شهیدان وطن نبودن ،ایا میرزا کوچیک خان ها فراموش شدن ،یا منافع یه عده اونا رو به فراموشی سپرد ،هرچند همون زمانم یه عده خودفروخته بودن که ایرانی میفروختن به زر و سیم ،یعنی با این غیرت ایرانی هیچ کشوری نمیتونست به این مملکت تجاوز کنه یا زور بگه ،وقتی مردم خودتو فراموش میکنی و دست پیش این و اون دراز میکنی اخرشم باید کلاه سرت برود ،کاش همین منافعی که از این کشور، کشورهای دیگه بردن خرج همین مردم بدبخت میشد تا جوانان ما رو بیارن به ازدواج و افزایش جمعیت نه این که دستمون دراز بشه به کشورهای دیگه که ازمون حمایت کنن
  • علی RS ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    غربگراها زمانی که جناب ظریف می فرمایند برسر جزایر ایرانی ما آماده هستیم که مذاکره کنیم کجا بودن .چرا هیچ گونه مواضعی نگرفتن.؟
    • ح IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      5 195
      جمع کن خودتو بابا. حداقل یه دروغی بگو که یکی جوابتو بده.
  • KR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 208
    هر کس با آل علی در افتاد ور افتاد روسیه فرصت طلب خیال میکند ایران ایران زمان قاجاریه است کور خوندی بخواهد ایران وخاورمیانه را ضمیمه خاکش کند آن زمان گذشت تو نمی توانی از عهده اوکراین بربیایید تو برو خودتو جمع در مورد ایران وجزایر نظر نده شیرفهم شد؟
  • جعفر IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    روسیه به قدری وقیح شده که به شعور ما هم توهین میکنه میره با دشمن های ما هم صدا میشه بعد تماس تلفنی میگیره و میگه شما خوبید.
  • بهزاد GB ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    بعنوان یه ایرانی واقعا برای خودمان متاسفیم
  • محمد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 132
    سلام ازسال ۶۹روشنفکران دلسوز همه اتفاق نظر دارند روسیه حزب باد است و فقط منافع خود را می خواهد.
  • مجتبی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    140 9
    القائات و تعبیر و تفسیرهای خودت را به پوتین نسبت میدی
  • یعقوب IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 134
    اولا ایرانیها هیچ وقت فراموش نمی کنند روس‌ها چه بلایی سرما آوردند دوما مسئولین نظام دوست دارند با روسیه قرارداد داشته باشند به قول امام خمینی: آمریکا از روسیه بدتر و روسیه از آمریکا بدتر وانگلیس از هر دوبدتر البته آن موقع شوروی می گفتند امام راحل هیچگونه علاقه ای به رابطه با شوروی نداشتند
  • مهدی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 155
    روس‌ها ( شوروی ها ) آدمهای خوبی نیستند حکومت ما نباید به روس‌ها اعتماد کند ، روس‌ها همان افرادی بودند که خاک آذربایجان(باکو) رو از ما جدا کردند چرا باید اعتماد کنیم ، آنها با زور هم که شده جزایر سه گانه ایران رو تحویل اعراب خواهند داد تاریخ نشان داده شوروی ها بد ذات هستند و کشتار و حمله به ایران در سال‌های اخیر از یادمان نخواهد رفت آنها آذربایجان ایران تبریز رو هم اشغال نمودند در گذشته و تا حوالی تهران آمده بودند مطمئن باشیم که تاریخ معاصر ایران کم از روس‌ها نکشیده و همه بدبختی‌ها و گرفتاریهای ما از روس ها است ، روس ها می دانند که ایرانی جماعت خاطرات بدشان رو فراموش نخواهند کرد ، کشورهائی چون انگلیس و روسیه و آمریکا هدفشان اینکه ایرانی همیشه زیر استعمارشان باشد مطمئن باشیم روس‌ها خطرشان بیشتر از آمریکائیها است ، باور کنید این روس‌ها حامی ملت ما نیستند تاریخ همیشه خائن بودن شوروی ها رو نشان خواهد داد البته از شیطان بزرگ هم نباید غافل باشیم شیطان بزرگ گمراه می کند ولی مثله روس‌ها خنچر نمی زند و نباید به شیطان بزرگ هم اعتماد و رو دهیم نباید جزایر رو به اعراب بدهیم نباید تاریخ تکرار شود
  • حسن IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    10 2
    برو قوی شو اگرراحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پایمال هست
  • حبیب IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    حالا پوتین و مسئولان کشور به شدت تکذیب میکنن
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    شرق گدایان و مخلصان پوتین چرا الان ساکتن ؟از حسین شریعتمداری و دار و دستشون خبری نیست ؟
  • خانی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    ما در سیاست خارجی باخته ایم و بازیچه روس ها شده ایم و همین روس ما را به طرف جنگ با آمریکا و اسرائیل سوق خواهد داد ‌.
  • CH ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    10 3
    پشت مابه جوانان ماگرم است نه روسهاروسهها اگرکاره ای بودندخودشان راازباتلاق اکراین نجات میدادند روسهابرای امتیازگیری ازگاوهای شیرده این حرفهامیزندوگرنه خوب میداندجزایراززمانی درقبصه ایران است وخواهدبودکه روسهاتاریخی نداشتند
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    خلایق هر چه لایق
  • آ IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 93
    الان زمان اشغال سفارت روسیه
  • احمد IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 99
    ایران از سختی زمانه فهمیده است که نه به چین ونه به روسیه نمی توان اعتماد کرد
  • اصغر IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    77 2
    سلام بنظر می رسد ایران هم تمامی مدارک دال بر حاکمیتش بر بحرین را رو کند البته تمامی این شیطنتها برمی گرده به انگلیس و سیاست کثیف چون نقشه ها با انگلیسها و اجرای اون با کشورهایی مثل روسیه، آمریکا و...
  • احمد IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    کجاست آن اقتدار و بزرگی گذشته و دلار بی ارزش آمریکا
  • قادی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    اگر گوشه چشمی هم به منافع کشور بی اندازید می بینید انعطاف با امریکا در حد کنسولگری بیشتر ازارتباط با روسیه برای کشورمان منفعت دارد،روسیه از فروش اس ۳۰۰ به ایران کوتاهی می کرد ولی به راحتی اس ۴۰۰ به ترکیه داد. و هم اکنون برای تحویل سوخو بازی در می اورد و نشان داده فقط به منافع خود می اندیشد.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    شاید می خوان واسه گرفتن میدان گازی آرش این حیله را به کار ببرن تا ایران واسه میدان گازی آرش حرکتی از خودش نشان نده در واقع ضرب المثلی که میگن به مرگ می گیرن که به تب رازی بشه را بکار می برن. در هر حال نباید عقب نشست به هر قیمت
  • 4519870852 IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    حال آدم از اسم روسیه بهم می خوره
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      0 0
      حال ما هم از امثال شما به هم میخوره
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    86 1
    من متاسفم از اینکه میبینم که از سیاست بهره ای نصیب شما نشده . کار روس وآمریکا وانگلستان کار بسیار درست وسیاسی است واین نشان از فهم ودرک آنها دارد .مشکل از درک نا صحیح شماست . قرار نیست که در دنیای سیاست جان من وجان تو درکار باشد . سیاست یعنی در نظر گرفتن منافع کشور خود. یک معامله است من از جایی خرید میکنم که بنفع باشد .مگر هر کشوری که با کشور دیگری رابطه داشت باید کشورش را فدای ندانم کاری کشور دیگر کند .شما اگر بلد نیستید مشکل شماست نه مشکل آنها .مگر آمریکا بخاطر اکراین کشور ومنافع خودش را فدا می‌کند.
  • امید IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 84
    روسیه مثل ترکیه است حال بشناسی پوتین و اردغان مثل هم هستن
  • کیوان IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 82
    دو چیز پایدار نماند ملک بی سیاست و پول بی تجارت. متاسفانه فعلا ایران شد ملک بی سیاست. که هیچ کدام از مسولیت سیاستمدار واقعی نیستن . فقط به فکر این هستم امروز را به شب برسانند.آن هم با این وضع فاجعه بار گرانی و بیکاری
  • گدای حسین IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 98
    چیشد که فک کردین کشوری هست که از بسته شدن گذرگاه نفتی جهان دفاع کنه تو این راه ایران تنهاس مث تموم تاریخ .
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 104
    با سلام در تاریخ جنگ جهانی دوم روسها جلادانی بودند وهستند ک انگلیس پیر استعمار نقشه ریزی میکرد و روسهای پس فطرت وحشی ایرانیان را با وحشیگری قتل و غارت میکردند حتی ب نوامیس ما رحم نمیکردند همسایگان ایران همگی در این جبهه هستند و خدا میداند اگر دولت بخواهد نوک سوزنی تردید و عقب نشینی کند آن روزها تکرار میشود
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    13 88
    خداراشکر که بعد ۴۳ روشن شد که روسیه دوست مردم ایران نبوده ونیست این خرس قطبی دوستی نداره
  • احمدرضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 82
    این واکنش‌ها بیشتر مصرف داخلی دارد و در عرصه بین المللی تا حالا چیزی از دولت ندیدیم
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 85
    درطول‌تاریخ‌روس‌همیشه‌دشمن‌ایران‌از‌گرفتن‌قفقاز‌تاتصرف‌ایران‌وبه‌توپ‌بستنحرم‌حضرت‌رضا‌که‌داغ‌دل‌شیعیان‌است‌و‌اگر‌پول‌وطلا‌زنان‌باشرافت‌مشهدی‌نبود‌خاک‌حرم‌را‌هم‌به‌یغما‌میبردن‌باز‌صد‌رحمت‌به‌آمریکایهاکه‌خدا‌وکیلی‌دوست‌کشورما‌بودن
  • بازنسشته IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 96
    فقط بچسبید به منافع ملی و مردم ایران روسیه همان بازمانده شوروی سابق که درجنگ ایران و عراق انواع لوازم جنگی را به عراق میداد وبه ایران سیم خاردار هم نمی فروخت
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    113 2
    وقتی تحمل حرف حق رو ندارید و اصلا از دنیای سیاست هیچ چیزی نمی دونید چرا به جای جواب منطقی دادن حرف نامربوط می زنید مگر دولت روحانی اینقدر به غرب چسبید چه شد اراک بتن ریزی شد فردو تعطیل هزاران سانتریفیوژ از بین رفت غنی سازی بیست درصد خداحافظ و... بعد تحریم‌های کمر شکن دلار از سه هزار تومان به بیست و هفت هزار تومان رسید کسی هم حتی به ما واکسن نمی داد دنیا دنیای منافع هست باید با روسیه طوری برخورد کنیم با منطق نه باهاش در بیافتیم تا اعراب احمق خوشحال بشوند اینجور احساساتی برخورد کردن اصلا در خور ایران نیست برخورد قاطعانه ولی با سیاست منظورم این بود زود طرف مقابل را متهم به حرفهای نامربوط نکنید ادب مرد به زدولت اوست
  • ناصر شعبانی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    110 2
    جناب مهدی مطهرنیا : به شما مثلاً کارشناس روابط بین‌الملل طبق صحبتهای خودتان عرض میکنم اتفاقا این مسئولین سیاست خارجی ایران هستند که با دیدگاه رئالسم سیاسی ایرانی دقیقا از روسیه به عنوان برگ برنده استراتژیک استفاده می کنند همچنان که همزمان با مسکو با پکن و عربستان و قطر و عمان و حتی امارات دارای ارتباطات و تحرکات دقیق و ظریف سیاسی و اقتصادی هستیم و هر زمان هم در این دو سال هرکدام از این کشورها دچار خطا در مواضع سیاسی شده اند بر خلاف دولت قبل ، مسئولین فعلی قدرتمندانه پاسخ عزتمندانه در شأن ملت انقلابی ایران را به طرف مقابل داده اند .(التماس تفکر و انصاف)
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 71
    اون زمان که غش کرده بودید یادتون است...کمی تاریخ رو بخونید دولت یک دست.....‌
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 100
    اگر ما با کشورهای غربی وعربی خوب بودیمتا حالا اکثر مناطقی که شوروی از ما جدا کرده پس می گرفتیم.افسوس
  • ایرج IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 78
    کلامی از حضرت امام خمینی رحمت الله علیه: آمریکا از انگلیس بدتر انگلیس از آمریکا بدتر و شوروی از هر دو بدتر مربوط ب ۴۰ سال پیشه . خدا رحمت کند ایشان را
  • محمد IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 93
    سلام بابا جان ایران سیاست مدار نداره حرفی که اقای ظریف زد بسیار جالب بود گفت شما باید آمریکا رو هم داشته باشید سیاست یعنی همین روس در تاریخ ایران خیانت کرده باید با دنیا کنار آمد
  • احمد IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 85
    مثل اینکه مسئولین کشور ایران خواب یا خودشان رو ب خواب زدن !!!روسیه به ظاهر دوست دشمن اول ایران هست و بس اونها فقط برای منافع خودشون با ایران ارتباط برقرار کردن .. مسئولین ب خواب رفته کجایید که امارات پرچم کشور خودشون رو بر فراز جزایر سه گانه افراشته است . تا مدتی دیگه تمامیت عرضیه جزایر رو خواهد داشت و شماها خوابید،🤔😟😟😟😞😞
  • US ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 90
    ما می‌دانیم اعتمادی به روسیه نیست و همیشه خنجر خوردیم از اینها.خوب است ایران هم وقتی منافعش اقتضا میکنه از این رودست ها به روسیه بزنه .اگر به مسکو بروید با هر زبانی جز روسی حرف بزنید جواب شما را نمی‌دهند.بد نیست روس ها بدانند بی اعتمادی چیز بدی است
  • صادق اسدالهی IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 95
    تاریخ را نگاه کنید می‌فهمید روسیه قابل اعتماد نیست در اصل امریکا با این همه فریبکاری از روسیه بهتره
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 83
    حالا گرفتین جوابتون رو
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    182 2
    ولی با تمامی ابن اوصاف همواره آمریکا را شیطان بزرگ دانسته و همواره می گوئیم مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس و شما غرب زده ها نمی توانید با این هیاهوهای پوپولیستی آمریکا و هم پیمانهای آن را تطهیر کنید؟؟؟!!
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 103
    درسته که آمریکا شیطان بزرگ است 50سال پیش پیشرفته ترین جنگنده‌های جهان را به ما میداد روسیه الان حاضر نیست سوخو 35 به ما بدهد اگر آمریکا یکی دو بار خیانت کرده است روسیه اصلا خیانت را از ما قطع نکرده
  • وطن IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    پوتین اگر موقعیتش پیش بیاد میگه من بچه پدر خودم نیستم و پدر و مادر خود را کتمان می‌کند بزرگان جمهوری اسلامی چطوری باید باور کنند روسیه هیچ زمان با ایران دست دوستی نمی‌دهد اگر با آمریکا وارد رابطه می‌شدیم خیلی وضعیت بهتری داشتیم روسیه تا الان چند مرتبه پشت ایران را خالی کرده خدا بهتر میدونه ما مردم ایران هم دیگر دوست نداریم که ایران و روسیه وارد رابطه نشوند چون اینبار دیگه نمیشه کار روسیه رو نادیده گرفت
  • حمید IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    مرگ بر روسیه
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    چقدر کمونیست ریخته ایجا بای بای
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 100
    تعجبی ندارد که روسیه از امارات طرفداری کنه .کشوری ثروتمند .نفت خیز و دارای سیاستمداران متخصص و قوی ..روسیه هیچ وقت متحد ما نبوده و نیست فقط در مواقع ضروری از کارت ایران به نفع خودش استفاده می‌کنه
  • لقمان US ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 79
    سلام داستان ما با روسیه مثل قدیمی بود که میگفتن از یه طرف سنگ میزنه سرمونا میشکنه از طرف دیگه زیربغلمون گردو میزاره
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 87
    روسیه هم سر شما کلاه گذاشت
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    41 1
    روسیه دشمنِ دشمن ایرانه دوست نیس یک گنده لات که با گنده لات دیگه که آمریکا باشه لج دیگه دنیا همینه یه جاهایی مجبوریم بخاطر منافع باهاش کنار بیایم
  • موس خان IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 116
    امریکا اگر بدبود اقا زاده ها اونجا نمی رفتن...همین جا میرفتن روسیه خیلی هم نزدیک بود...تاریخ روس نسبت به ایران همش ظلم وسیاهی است....اصلا کشوری کمونیست است چه خیری برای بشر دارد فقط جنگ افزار....ولی کشور امریکا با اون ملت فهیم اش نگاه کنید چقدر برای جهان مفید بوده اند...اکثر اختراع های جهانی که به درد مردم دنیا خورده درامریکا انجام شده...ادیسون...برادران رایت...الکساندر گراهام بل...ایلان ماسک....بیل ویل سون.پایه گذار انجمن معتادان گمنام درسراسر جهان که میلیون ها معتاد پاک شدن وبه اغوش خانواده ها برگشتن....امریکا هم خداراقبول دارد هم پیرو مسیح ع هستن....
  • محمد US ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 57
    واقعا مسولین ما سیاست خارجه را باید از بن سلمان ۳۵ ساله یاد بگیرن .اینقدر حواسش به ایران هست که هرکجا وزیر خارجه ما میرفت و قراردادی می بست یک هفته بعدش تو اون کشور حاضر میشد.الانم ببینید چقدر قشنگ با روسیه و چین و آمریکا و ژاپن بازی میکنه .مسولین ما باید بفهمند که هر چقدر مردم از این حاکمیت خسته بشوند هر کشور نه نه قمری واسه جغرافیای ما نقشه میکشه.آمریکا با هر کشوری که دست دوستی داد پشتش در اومد مثل اوکراین اسرائیل مصر و ... ، بعدشم چرا کشور ما چیزی نداره خدا را شکر ما همه چیز داریم ولی مدیر کاردان نداریم .الان تو بحث کشاورزی چرا دولت نمیاد با هزینه خودش و دادن وام از آبیاری سنتی به سمت قطرهای بره. وقتی داخل خانواده را نمیتونه اداره کنه میخوایی خارج خونه سروری کنه.الان چسبیدیم به یه مشت کشورهای گرسنه و فقیر و روز به روز مردم مون گرسنه تر و فقیر تر از دیروز .اگر اینجوری پیش بره ۵۰ سال دیگه کشوری به نام ایران نداریم.حرف برای گفتن زیاده ولی اینجا نمیگنجه.
  • محسن IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 83
    جزایر سه‌گانه جزو خاک ایران است. مرگ بر روسیه و طرفدارانش
  • پیکان جوانان IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 65
    به نظرم با این وقاحت رفتار و دورویی و آدم فروشی روسها در روز روشن در ملع جهانی در حمایت از ادعای کذب امارات برای جزایر سه گانه خلیج همیشه فارس،واژه شیطان بزرگ برای آنها نیز دور از ذهن نمی باشد.
  • امیر IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 56
    باید مثل خودشان باشیم. روسیه زمان جنگ ایران و عراق مگرباعراق نبود. دولتهاخصوصن روسیه حزب با هست. لعنت به دشمنان. ایرانی. دوستی ندارد. بیدارباشیم
  • حامد IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 85
    هیچ وقت هیچ وقت روسها دوست ایران نخواهند بود اینو ی بچه ۵ساله هم متوجه میشود نمیدونم چرا مسئولین ما متوجه نمیشن ولله روسیه به درد دوستی نمیخوره
  • مجید IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 83
    روسها همونهایی هستن که بخش زیادی از خاک ایران رو جدا کردن و بزرگترین کشور استعماری بعد از انگلیس همین روسها هستن صدبار دیگه هم برای منافع خودشون که شده ایران رو میفروشن حاکمین ما باید بدونن که با یه کشور گرسنه مثل روسیه که از دوستی چیزی نمیدونه نمیشه از رفاقت گفت
  • FR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    53 1
    تو تحلیل بزن ما هم باور کنیم. ما کارت بازی روسیه هستیم و احتمالا رو پیشونی ما چیزی نوشته که اینطور برا ما تحلیل میزنی
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 79
    تمام مردم ایران می دانستند که مسکو دوست ایران نیست
  • اکبر IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    چرا حضرات نمی ریزن سفارت روسها را آتش بزنن
  • امین IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    40 1
    هر کشور بر اساس منافع و اقتضای خودش عمل میکنه، ایران و روسیه با هم تعاملات دارن نه اتحاد مثل ایران و چین، روسیه پهپاد خرید و سوخو فروخت، به این میگن معامله، یه سری ایرانی فکر میکنن هر سیاستمداری یا هر کشوری که هر حرفی زد پای حرفش می ایسته، قسم حضرت عباس نخوردن که، ایران هم قبل تر اشغال خاک اوکراین توسط روسیه رو به رسمیت نشناخت ، در حالی که اوکراین هم جزء شوروی بوده، یا اختلافات ترکیه و آمریکا، عربستان با قطر ، عربستان و امارات در یمن ، اختلاف آمریکا و اسرائیل در بعضی مسائل اختلاف انگلیس و اتحادیه اروپا و.... رو ندیدن
  • هادوی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 59
    روسیه همواره نیازمند ایران مستقل و آزاد میباشد و متاسفانه دستگاه سیاست خارجی ما این را درک نکرده است . اگر لطمه ای به ایران و استقلال آن و رفتن به دامن غرب و بخصوص آمریکا پیش آید آنکه بیشتر از همه ضرر میکند روسیه است . روسها نباید فراموش کنند که در قبل از انقلاب پایگاه شنود آمریکا در ایران ( بین کلارآباد و متل قو) چگونه فعال بوده است . علاوه برآن از دست دادن ایران برای روس ها احاطه آنها توسط آمریکا از سمت شمال میباشد و حلقه محاصره برایشان تنگ تر میشود . بنابراین این ما هستیم دست بالا را داریم و نیاز امروز روسها بما بسیار بیشتر از نیاز ما به آنها است .بگذریم از سوء استفاده روسها در قضیه جنگ اکراین که هم از جنگ افزار ما استفاده کردند و هم گزک لازم به آمریکا و متحدانش دادند که همواره از آن بهره برداری کنند . تنیجه اینکه روسها هیچگاه قابل اعتماد نیستند و برای منافع شان حاضرند بر سر خاک ما با دیگران معامله کنند .
  • آزاد IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 70
    روسیه هنوز دنبال رویای پتر کبیر.
  • ایران کهن IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 71
    خخ پس چی شد روسیه که دوست شما بود شما رو فروخت و خواهد فروخت،ولی ما از آمریکا که دشمن شماست مثلاً همچین موضعی ندیدیم،،از روسیه بازهم خواهید خورد اگر سیاست دارید با آمریکا دوستی کنید بدتر از دوستی حضرت محمد با ابوسفیان نیست که...
  • رزمنده IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    نه غربی نه شرقی مگر در زمان ۸ سال دفاع مقدس این مملکت به هیچ کشوری وابسته نبوده فقط به رزمندگان حالا حضرات ما فراموش کرده اند
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    خود امارات هم مال ایران است روسیه بیخود می کند حذف مفت می زند
  • مرتضی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    64 2
    این اختلافات نباید باعث غفلت دشمن بالفعل بزرگترکه آمریکا و اسرائیل و انگلیس و امثالهم هستش بشه چون شاید نهایتا روس‌ها یک تفاوت یا اختلاف یا یک دشمن بالقوه و،،، باشد
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 78
    میخوابم از دیوارت سفارت روسیه بالا بریم مجوز میخواد
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 80
    روسیه نقاط ضعف قدرت حاکمه جمهوری اسلامی را خوب و دقیق می‌شناسد و یقین دارد هر امتیازی را بدون کوچکترین هزینه از اینان می‌گیرد. و با نفوذ در سیاست خارجی ایران توانسته است از ایران بعنوان کارت برنده در بازی با غرب استفاده کند و مطمئنا باید حاکمیت از خواب بیدار شوند و بدانند که روسیه هیچوقت نمیگذارد جمهوری اسلامی با غرب و کشورهای پیشرفته حتی در حال توسعه رابطه تنگاتنگی داشته باشد. زیرا آنوقت است که قدرت لابیگری و کسب امتیاز را از دست می‌دهد و به انزوا می‌رود. برنامه روس ها انزوای ایران و ایران حراسی گسترده و جهانی است، تا خودشان به نان و نوایی برسند و عده‌ای بیسواد و نادان با شعارهای توخالی روسیه را حمایت و ایرانی را نابود می‌کنند. امیدوارم روزی این خفته ها بخاطر خودشان هم شده بیدار شوند و با تعامل و رابطه گسترده با دنیا، همه نقشه های شوم روسیه را بر آب کنند
  • محسن BR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 75
    اولش هم مردم ایران میدانستندروسیه ایران رابرای منافع خودش درجهان میخواهند.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    نامردتر از روسها کسی نیست تاریخ دوره قاجار و روابط روس و انگلیس رو بخونید معاهده تیلسیت
  • ناشناس IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    8 69
    در اینجا بعضی ها برای اربابان روسی سینه چاک میدهند
  • Farzad IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    پیچیدگی سیاست در دنیا به این شفافیت و سادگی که فکر میکنین نیست
  • علی IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    روسیه مثل آمریکا و چین بر اساس منافعشان کار میکنند ما هم جوری معامله می کنیم که ضرر نکنیم .
  • علی بابای IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 52
    روسیه کشور دوست دشمن است هیشه از فرصت استفاده می کند و ما به اعتماد نمی کنیم برای ما مثل آمریکا است یادمان نرفته مرگ برشوروی و آمریکا
  • یگانه IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 76
    درود بر شما آقای ظریف صراحتا اعلام کرد که روسیه مانع شکل گیری بر جام توسط همین لاوروف شد آخر آدم عاقل از یک سوراخ چند بار باید گزیده شود تا بفهمید جهت اطلاع تصمیم گیران که روسیه دوست هیچ کشوری نیست عاقبت افغانستان و خیلی از کشورهای مستعمره روسیه را در تاریخ ببینید
  • علی IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    94 1
    آمریکا و انگلیس خیلی زودتر و قوی تر از روسیه از امارات متحده عربی حمایت کرده بودن دوستداران آمریکا به اخبار واقعی دقت کنید و تاریخ را بخوانید اینقدر به آمریکا تعصب زیادی نداشته باشید
  • رضا IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 157
    خوب پس شما هم یاد بگیرید عبرت بگیرید از رفتار روسها...درسته آمریکا از روسیه بدتر و روسیه از آمریکا و انگلیس از هر دو بدتر اما اگه من جای حکومت بودم به ولله میرفتم و با آمریکا مذاکره و صلح میکردم صد شرف دارن به روسها به خدا
  • Arsam IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 60
    ما ناچار به سکوتیم
  • کیان پارسا IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 58
    از روز اول انقلاب سیاست ما در مقابل روسیه اشتباه بود تا به امروز متاسفانه ارکان تصمیم گیری نظام دربست درخدمت روس‌ها هستند وهیچ فکردیگری را نمی پذیرند پس تا مدتها باید برای این تصمیمات غلط تاوان بدیم
  • A.... IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    91 1
    مزخرف میبافین‌....
  • مهران IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 78
    درطول تاریخ ایران از روسیه صربات بدی خورده است چرا باز باید از گذشته درس نگیریم و فریب این خرس بی رحم و گثیف را بخوریم التناس تفکر
  • انا IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 62
    ما وقتی خودمون هنوز نمیدونیم که نمیشه با همه جهان جنگید این میشه که بقیه رو دشمن میدونیم بابل جان شما فکر می‌کنید تو ژاپن و کره که مستعمره آمریکا هستند خوش خوشان اونها ناموسشان رو هم یگسر این روابط به نطر شما درست دادن روس‌ها که از اول تاریخ به کشور ما نطر داشتند و با کمک همین کشورهای عربی ۱۷ تکه از کشور مون رو به خودشون چسپوندند
  • ایران زمین IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    ذات کمونیست نامردی هست ، تا الان آمریکا در خصوص تمامیت ارضی ایران مثل روسهای نامرد و چینی های بی خدا حرفی نزدند
  • علی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    ببین چه منافع عجیب و غریبی واسه یه عده تو رابطه با روسیه هست که هجوم آوردن به لایک و دیسلایک واسه اینکه بگن اکثریت تو ایران با طرفدارای روسیه ست!!! روسیه گند زده به عشق و علاقتون ، بازم از رو نمیرید؟ ابن دیگه نهایت حماقتتون رو میرسونه
  • مسعود IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    خود امریکایی ها که سربازانش داخل خلیج فارس میمیرن رو سنگ قبرش میزنن فوت شده در خلیج فارس حالا روسیه ی کثیف کارش به جایی رسیده میاد از ای چرت و پرتا تحویل میده
  • علی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    روسیه هیچگاه متحد خوبی برای هیچ کدام از دوستانش هم حتی نبوده چه برسد به ما که از قدیم هیچ وقت متحد روسیه و بلوک شرق نبودیم ، اگر خاطر مبارک دوستان باشد در جنگ دوم خلیج فارس که آمریکا و متحدانش به عراق حمله کردند دقیقا یک روز قبل از جمله آمریکا مشاور امنیت ملی آمریکا به مسکو رفت و پشت درهای بسته با معاون رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگوی چند ساعتی داشتند و در این دیدار چه توافقاتی انجام شد فقط خدا می داند ولی معلوم بود سر عراق و صدام یک بده و بستان سیاسی انجام دادند و فردای آنروز آمریکا و متحدانش به عراق حمله کردند و کمتر از بیست روز بعد عراق سقوط کرد و صدام هم فرار کرد ، پس باید خیلی مراقب روسیه باشیم ، این کشور راحت در بده بستان های سیاسی شرکای خودش را هم فدا می کند ما که اصلا شریک روسیه هم نیستیم .
  • امیر بابک IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 190
    مردم زمانی از نظام پشتیبانی میکنند که از چین و روسیه بی همه چیز فاصله بگیرد و بر اساس منافع ملی رفتار سیاسی کشور ها را با تدبیر پاسخ مناسب و موثر بده چطور روسهای خائن قابل مذاکره و ارتباط هستن ولی آمریکا نیست ؟؟ شما ۴۰ سال بگو مرگ بر روسیه و چین بعد دشمنی هم کن ببین چکار میکنند آقایون نه روسها و چینی ها و نه هیچ کشور دیگه ای حتی آمریکا شریک و متحد استراتژیک ایران نمی شود بلکه باید با شرایط روز و تدبیر درست با کشورهای قوی رایزنی و ارتباط متناسب با منافع خودمون داشته باشیم چرا ما از منافع امریکا استفاده نکنیم چرا فقط سیاست تابو وار بشود راهبر سیاست خارجی ما مگه ما کشور ضعیفی هستیم که کشورهای ضعیف با نگاه به موقعیت فعلی ما بخوان برای ایران شاخ و شونه بکشن، تا دیر نشده باید برگردیم به قدرت سیاست ورزی ، اگه ما با همین شرایط ۱۰۰ تا بمب اتم هم درست کنیم آخرش میشیم کره شمالی، باید با تدبیر درست و تجدید نظر اساسی اضلاع سیاست خارجی بروز و منفعت محور نه صرفا مصحلت اندیشی های بی ثمر ، گردد تا قدرت ایران به همگان اثبات بشه ، یا حق
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    قابل توجه اونایی که سنگ این روسها رو به سینه میزنند
  • ممیز حس ششم IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    نظر بنیانگذار انقلاب، عدم اعتماد به شرق و غرب هنوز پایدار است ، غفلت نکنیم.
  • مرادپور IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    سیاست خارجی تمام کشورهای دنیا بر اساس منافع ملیشون تعریف شده و هر کشوری ک براشون منفعتی نداشته باشه را فدای منافع کشور دیگه میکنند ولی ایران اینطور نیست فردین بازیش تمام نشدنیه حاظره تمام عمر هزینه کشور دیگه را بر عهده بگیره و سالها بخاطر کشوری ک هیچ منفعتی براش نداره تحت سختترین تحریمها قرار بگیرع
  • یک شهروند‌ ایرانی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    کی تا‌حالا‌روس‌ها کمک ایران بودن که الان باشن تمام بدبختی های ما از روس وچین است
  • علی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 74
    اگر واقعیت موجود در سطح بین الملل و حقیقت دنیای سیاست رو در نظر داشته باشیم خواهیم دید که در بین کشورهای جهان هیچگاه دوستی و دشمنی پایدار وجود نداشته، و تنها کشوری که خود و ملتش را اسیر یک ایدوئولوژی سیاه و سفید بسیار نا کارامد و پرهزینه کرده ایران هست به نظرم کم کم روسیه و غرب به این نتیجه رسیده اند که جنگ اکراین باید متوقف شود و برای مذاکرات پیش رو هر کدام میخواهند با دست پر پای میز مذاکره بروند و اینجا ایران هزینه ای را که برای غرب با پهبادهایش تراشیده و حتی روسیه برای کاهش تحریمها علیه خود این سه جزیره ناقابل را تقدیم غرب و اعراب خواهد کرد و اگر این اقدام از طریق شورای امنیت و باتوجه به کنوانسیونهای تشخیص مرزهای دریایی انجام شود قطعا این سه جزیره از نظر عرف بین الملل و بدون وجود توافقنامه ای از قبل، مالکیتشان به امارات خواهد رسید و جا دارد خیال آنهایی را که فکر میکنند کشوری از ترس توان نظامی اغلب اغراق آمیز ایران خطوط قرمز ما را رعایت میکنند سجت در اشتباهند، نمونه آن جنگ اخیر غزه که در نهایت با اشغال کامل غزه توسط اسرائیل به پایان خواهد رسیدو اینجا دیدیم که ایران تنها نظاره گر بود
  • دیپلمات رزمی سیاسی نیروی مقاومت اسلامی پیروز US ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    بنام خدا با این حساب از مقامات رده بالای ایران انتظار می رود که در قبال روس ها خودرا سنگین بگیرند و بصورت پایاپای با انها رفتار کنند وقتی ما برای رفتار مقامات امریکایی که از روسها بالاترند تره هم خرد نمی کنیم مقامات روس جای خوددارد ایران کشوری است مستقل و در حد منطقه قدرتمند و جایگاهی استراتژیک در خاورمیانه و حتی در جهان دارد و لذا همان شعار نه شرقی و نه غربی باید سرلوحه رفتارمان با اینگونه کشورها باشد و از همه مهمتر قدرت یک کشور به مردمی بودن ان کشور دارد که دولت و نظام بیشتر باید به جلب همراهی ملت توجه کند تا قدرتش از ابر قدرت ها نیز بالاتر باشد نمونه اقتدار در جهان را می توان در ملت و دولت یمن مشاهده کرد .
  • حمید DE ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    3 101
    روسیه و چین دشمن های واقعی ایران هستند فقط امان از موقعی که سران مملکت ما خودشون زدن در خواب که این دوتا کشور دوست ایران هستند
  • شهروند IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 87
    من جای مسولین ایران بودم همین الان دست ازدشمنی باامریکا برمیداشتم سفارت امریکاروهم بازمیکردم
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    هبچ کشوری فکر منافع کشور دیگری نیست هر کشور عاقلی فکر منافع ورفاه مردم خودش میباشد روسیه هم فقط فکر منا فع کشور خودش و به رفاه و امنیت وشاد بودن مردم خودس می اندیشد وسلام
  • محمد حمیدی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 1
    ما باید هم در میدان روسیه بازی را نبازیم تا خود تحریم گرفتار نشویم هم سایه چین را در این آفتاب سوزان تحریم‌ها از دست ندهیم روسیه هم نیازی به فضای جدید برای تنفس دارد و مانور دیپلماسی حال نیاز شد از دوست خرج کرده این پتانسیل در مقابل غراب داشته فدای سر دوست ما باید تعاملاتی سیاسی داشته باشیم داشته هایمان را سروسامان دهیم نه که از قهرآلود پنگاه خود دوست را دودزده کنیم چشم خود را کور
  • بال اوغلان US ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 104
    روسیه هیچوقت متحد واقعی هیچ کشوری نیست و فقط به منافع خودش فکر می کند و در موقع مناسب کشوری که به روسیه اعتماد کرده را ناامید و قربانی می کند
  • بازتاب IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    روسیه بارها وبارها امتحان خود را پس داده وهمیشه به ایران خیانت کرده وچشم طمع به خاک واب ایران دارد مسعولین ما باید عاقل میبودند واین همه میدان وامتیاز وپول سرسام اور به این بی شرف های روس نمیدادند که حالا با اعراب همدست شوند
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 65
    نگاه روس ها به ایران در همه زمانها و مکانها نگاه زمان قاجار است.و یک دیپلماسی جدید میخواهد که نگاه آنها را تغییر دهد
  • حمید IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 86
    حالا با این نظرات چه مشکلی حل می شه وقتی مردم درخواب هستند و مسئولین فکرخودو خانواده خودشون هستند.
  • حمید IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 79
    بارها در گذشته تجربه شده که روسیه خودش یکی از بد ذات ترینهاست و هیچ اعتباری به دوستی اش نیست ، نامردی در خونشان هست ،
  • رضا IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 33
    دنیای سیاست یعنی دنیای منافع هر کسی به جیب خودش نگاه میکنه برای هر کشوری اینطوره، چه روسیه باشد یا آمریکا یا چین یا خود ایران. هر کسی دنبال منافع و اهداف استراتژیک خودش هست. در سیاست نمیتوان همیشه رو راست بود، چون نتیجش میشه رودست خوردن.
  • بهادر قاسمی HU ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 65
    ایران نباید نسبت به حرکت نا عادلانه روسیه در مورد جزایر ایرانی کوتاه بیاید زیرا اگر همان اول واکنش سخت انجام می داد روسیه جرأت تکرار آن نداشت. کلا خوی استکباری قدرت های جهانی قابل اعتماد نیست. نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
  • عزیزخانی FR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    سلام. در طول تاریخ روسیه برای ایران مشکل ساز بوده وهیچ خیری نداشته است ،ایران تجاوز روسیه به اوکراین را توجیه کرد ومحکوم نکرد در مقابل آنها براحتی ایران را می‌فروشند
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    58 1
    سیاست پوتین هس برای دورزدن اروپا،الان رابطش بااروپابهم خورده قطعا کشورهای دیگه ازجمله ایران ازدست نمیده شک نکنید.
  • مالک IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 69
    خیالتون راحت روسیه هیچ وقط شریک یارفیق با هیچ کشوری نمیشه فقط فقط منافع برایش مهم هست یادتون نره اینها لا مذهب کمونیست هستند خداوند به مسلمانان هشدار داده که هیچ وقط به عهد قومی که خدا ندارند اعتماد نکنند
  • فریاد IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 60
    نمیدونم این روسیه چه کاری برای ماکرده که مسولین ولش نمیکنن همیشه ازپشت سرخنجرزده به ایران وای وای
  • ناشناس IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 70
    روسیه‌همیشه‌‌ضدایران‌بوده‌. وازقدیم‌تاحالا‌ضربات‌سنگینی‌به‌ایران‌زده‌. واگرقدرتش‌زیاد‌بشه‌دوباره‌‌ضربه‌میزنه‌وهیچ‌اعتمادی‌به‌روس‌ها‌نیست‌.امریکا‌شرف‌دارد‌به‌روس
  • آزاد IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 53
    بله روسیه داره درست رفتار میکنه این ایران هست که در شناخت دوست به فکر منافع ملی مردم این کشور نیست ومتاسفانه مقامات دولتی باید درست فکر کنند اگر فکری دارند
  • عباسعلی IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 65
    سلام داخلیای بیخرد حرف رهبر مرحومان که نه شرغی نه غربی اویزه گوششان کنند3
  • BR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 51
    تنشهای مذهبی میخواد جای خودش رو به ناسیونالیسم عربی بده. متاسفانه در اون شرایط مثل زمان عبدالناصر تنها متحد قابل اتکا برای ایران در مقابل کشورهای عربی فقط اسرائیله.
  • ... IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    مسئولین ما سرشونو ۴۵ ساله زیر برف کردن، بابا با چنتا کشور درست حسابی رابطه داشته باشید که اینجوری تحریم نشید و روسیه همیشه خائن به ما ظلم کنه، حقیقتی که هست ریشه مشکلات ما در سیاستهای کلی نظامه که فکر منافع ملی نیست، باید عوض بشه، وگرنه هر روز اوضاعمون بدتر میشه
  • بسیجی منتقد IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 62
    جنابان تحلیلگر خبر آنلاین بفرمایید تحویل بگیرید شما در تمام موارد همیشه می‌گویید که الزاما خبرهای فوق نظر سایت خبر آنلاین نمی‌باشد در حقیقت روش شما مانند چماق و هویج است آنجا که باید طبق رسالت خبری شما که ایجاب می‌کند مردم کشورتان را در مقابل تحولات بدرستی اطلاع رسانی کنید خودتان را از مهلکه دور نگه می‌دارید ولی در مقابل خبرهایی همچون حجاب لحظه به لحظه گزارش از عواقب و قانون می‌دهید در صورتی که بخوبی میدانی ملت ایران دوران بیحجابی را دیده و تجربه کرده و کنار هم بخوبی زندگی کرده و می‌کنند ما خودمان دارای خانواده محجبه بوده و هستیم و بیحجابی فعلی در جامعه کوچکترین اثری در ما ندارد اما در روابط خارجی که کشوری مانند روسیه دارای سوابق بسیار رنج آور برایمان داشته حساس هستیم جمع بندی اینها با خودتان خبرهای شما در اذهان مردم خواهد مانند و در آینده قضاوت خواهند کرد..وسلام
  • میر حسین IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 37
    این که زبان دوم رسمی اسرائیل روسی هست و بزرگترین سرمایه داران اسرائیل در روسیه هست میتواند این اقدام از روی نفوذ اسرائیل بر مقامات روسیه صورت گرفته باشد یا با اهرم فشار (روسیه در جنگ وارد جنگ فرسایشی شده و نتیجه ای هم حاصل نشده ...) لاکن باید هوشمندانه و منطقی و محکم برخورد کرد نه بر اساس احساسات و رفتار تکانشی که مخرب روابط دو طرف باشد که این خواسته اسرائیل هست
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 41
    ایران هم به آمریکا پیام دهد، روسیه متحد ما نیست.
  • مهدی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 374
    باسلام خدمت شما بله وقتی جناب آقای رئیس جمهور گرامی در عرض 1 سال 2 بار به کشور روسیه سفر می‌کنند این روباه مکار با آن چشمان رنگی باید هم از پشت به ما خنجر بزند. روسیه وچین برای ما سودی ندارند وهمه اش ظاهری میباشد این کمونیست ها وبی دین های لائیک فقط دنبال منافع خود هستند. واز روباه مکارتر وحیله گرتر هستند. کشور ما باید زرنگ باشد. این مکار خبیث دهها هزار نفر را در کشور خود به بهانه اکراین به کشتن داد. تازه باز دوباره میخواهد رئیس جمهور شود.
  • علیرضا IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 453
    روسیه و چین کمونیستند،اینها دنیا را به صورت بازار و خودشان را سوداگر میدانند ،ما باید بدانیم با چه کسانی طرف هستیم ،دشمن دشمن من دوست من نیست فعلا همراه من است
  • مودبانه IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    32 1
    باید از اقای مطهرنیا بواسطه توضیحاتشان تشکر کرد . خوب است بقیه کنشگران سیاست خارجی بدانند که جامعه جهانی یعنی پنج پلاس یک و بقیه بواسطه رفتارشان با ملت ایران در چند دهه گذشته ، نهایتا توسط ایران تنبیه جمعی خواهند شد . و این امر دیری نمی پاید ، که پیش پرده های آن امروز در دریای سرخ و چوک پوینت ها ملاحظه میشوند .
  • من تاجی ام IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 409
    کیا بودن میگفتن پوتین برادرماست، خدا پوتین را حفظ کند و کشور برادر روسیه؟ کی بود؟ الان کجایین؟
  • علی قاسمی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    445 4
    رئیسی سیاستمداربزرگیه..حتما ریل روابط دوکشوررو دوباره روبه جلو میبره
  • محمد IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    550 3
    این متن توطئه امریکاست باید حواسمان خیلی جم باشه
  • بختیاری مدافع وطن IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 469
    دولت مردان ما بازیچه روس شدن روسیه در تاریخ هیچ وقت بنفع ایران عمل نکرد و همیشه خیانت کرد الا هم منتظر خیانت بعدیش باشید اما این آخرین خیانت روسیه خواهد بود
  • جلال افشاری IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    چه فایده اونی که باید قبول کند روسیه دوست ما نیست باید قبول کند والا ما که مدونیم روسیه دنبال منافع خودشه نه منافع ایران
  • حسین IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 356
    بعد از انقلاب متاسفانه روسیه به طرق مختلف به کشور ما خیانت کرده . اما افسوس ... کو گوش شنوا و فهم سیاسی که روسیه از آمریکا بدتر است
  • ارشیا IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    روسیه هیج وقت به‌ایران خوب نبودونخواهدبودتخم مرغهاتن ازسبت روسیه خارج شده همیشه خیانت ومنافع خودش درنظردارد ه به ایران بیدیشد
  • جهانگیر IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 0
    باسلام به تمام مردم خوب کشورم ایران،به نظر من دردنیای،سیاست هیچ کشوری نباید اعتماد،کند به،دنیای سیاست،امروزه،که،برادر،به،برادر،پای،منفعت،پیش باشد،اعتماد نمی‌کند وای به حال کسی که فکر می‌کند که روسها،یا چینی ها یا امریکایها،میشه اعتماد کرد،لاکن در عرصه،سیاست نظامی که ما ایرانی ها دوست داریم که چین یا روسیه پیمان نظامی داشته باشیم که فکر کنم نداریم،البته که روسیه برای منافع، خودش در خاور میانه ای که ایران راه براش باز کرده جولان میده دیگر ایران راهم نمی‌شناسد که خودش هم داره میگه که ایران راهی یا همون پلی هست برای روس‌ها درکشور های عربی در همین هد ایران قبول دارن ،لاکن ننگ بر ایرانی که روس ها همچین نظری برایران دارند که بزارد روس ها آب خوش از گلوش پاین برود راهش صد کنید تا بفهمد در خاور میانه هرچه بخواهد باید اول به ایران مالیات بپردازد بعد از خود ایران وارد بشود حتی یک بشکه نفت،نزارید مستقیم وارد شود دیگه بفهمید چه باید کرد مردم کشور ماه زیادی خوبن وهمچیز به فال نیک می‌بینند، دیگه هرچه رحیم رحمان بودیم بسه،وسلام
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    7 415
    مسولین ساده نباشید روسیه از امریکا خطرناکتر است
  • جواد IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    5 470
    کشور روس اکر هم نگاه کنیم در طول تاریخ همیشه بر زد ملت ایران کار کرده و همیشه تا امتیازی از ایران نگیره و منفعتی براش نداشته باشه به هیچ انوان طرف ایران نمیاد مثل ضرب‌المثلی که میگه هیچ وقت روی اسب بازنده شرتبندی نکن و ایرانی توی این دوره که با کلی مشکل دست پنجه نرم می‌کنه در حالی که تمام کشورهای دیگه دنبال رابطه تجارت و پیشرفت کشور خودشون هستن ولی ایران با تمام دنیا جنگ داره پس چرا باید روس ها بیان با این کشور بازنده خوب باشند چون منفعتی برای اونا نداره از کجا به کجا رسیدیم زمانی جز کشورهای ابرقدرت دنیا بودیم حالا هر کشوری برای ایران شیر شده اینها تقصیر کیه
  • ناشناس IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    4 360
    افزایش ملی گرایی درایران
  • جم IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    9 378
    به نظر من روس ها سیاست مدار هستند و مسولین ما سیادت مدار هستند روس ها به دنبال منافع ملی خود و ایران به دنبال سیادت بر مسلمان هستند وشعار مرگ براسراییل می دهند تا بگوید ما کسانی هستیم که از فلسطین دفاع می کنیم و همان سیادت را در نظر می گیرند منافع ملی را رعایت نمی کنند. بنابراین سیاست وزارت خارجه آبکی است
  • بنده خدا IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 53
    واقعا روسیه باید چیکار کنه که بفهمین رفیق ایران نیست؟؟ حرف از فشار رو روسیه میزنید دنبال بهونه میگردین که بگید روسیه دوستمونه؟؟؟ برید تاریخ رو بخونید میفهمید هیچ کشوری به اندازه روسیه به ایران لطمه نزده ،اگر هم وارد جنگی بشیم مطمعن باشید روسه خودش رو میکشه کنار ،روسیه فقط داره از ایران سواستفاده میکنخ ولی ما هنوزم تو خواب هستیم نمیخوایم قبول کنیم که روسیه از امریکا بدتره
  • یاسر IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    6 64
    به نظرمن اگه باامریکا رابطه دوستانه داشته باشیم آمریکایی ها مرد ترند ،وبه قول قرار خود عمل میکنن
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 55
    ما نباید ازروسیه غیر از این انتظار داشته باشیم او همیشه دنبال منافع خودش بوده عیب از ماست که از درد ناعلاجی به گربه میگیم خان باجی
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 70
    ولی آمریکا برگ برنده ایران نیست؟ بلکه بهترین متحد و دوست ایران در جهان است. این گفته کارتر ۴۶ سال پیشه و همینطور هم گفت ایران بهترین دوست آمریکا در خاور میانه است .
  • علی IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 76
    ای مسئولین حرف فیدل کاسترو رافراموش نکینی که گفت هیچ وقت به روسهااعتمادکامل نداشته باشید
  • ناشناس IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    جنگنده های پیشرفته،اسراییل،بدون مانع همه جا بمباران میکنند،اگرسوخونمیدهند،تایفن بسازید
  • Share IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 88
    دوستان نمی‌دونم چرا هرکامنت حق چند کا منفی میخوره خیلی مشکوکه الان این مانتو می‌زارم می‌دونم چندین نفر منفی میدم اینم سندش
  • mostfa7881 IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 43
    آقایون مسئولین ما هر کاری که روسیه با آنها انجام می‌دهد بازم می‌گویند روسیه دوست ماست چرا از تاریخ درس نمی‌گیرید روسیه دشمن شماره یک شما است کو گوش شنوا انقلابی باشید و تمام
  • جلیل IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    2 1
    خیلی ساده انگارانه و ناشیانه ست که یکی از دشمنان تاریخی و دیرینه مون رو نشناسبم صرف نظر از خباثت ها و خیانتهای مکرر کشورهای اروپایی در طول چند صد ساله اخیر باید این اصل در سیاست خارجی رو بدونیم که همه کشورها اولویت اولشون منافعشونه که ممکنه گهگاهی همه در تشخیص عملکرد صحیح و لازم دچار اشتباه بشوند هم اعتماد ما نسبت به چین و روسیه و هم راهبرد سیاست خارجه روسیه در تشخیص اتخاذ موضع صحیح در مطلب فوق . پس با امید به تجدید نظر رفتار روسیه و اصلاح مواضعش در موضوع فوق الذکر و امید به اعتماد نکردن صد در صد مردان سیاست خارجه مون. با یادآوری جمله معروف حضرت امام ره با عنوان بدتر از هم بودن کشورهای استعمارگر اروپایی و همینطور آمریکا نسبت به هم .
  • احمد علی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    57 1
    فکر کنم آلزایمر گرفتی
  • ارم IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    74 6
    تازه میفهمیم که نه شرقی نه غربی که امام میگفت چه علتی داشته البته سگ روسها به غربیها خصوصا امریکا شرف داره چون سالهاست که هر چی میکشیم از دست اونا و غربگداهاس
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    6 52
    قبل ازبوجودآمدن اسراییل وقدرت گرفتن آمریکا درعرصه بین الملل روسیه خاین بود وبیشتراز دویست سال است که جزخیانت وتجاوز با ملت ایران رفتاری نداشته است
  • ایرانی US ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 51
    متاسفانه روسیه از دیرباز دشمن درجه یک این کشور و مردم آن بوده و خواهد بود و بسیار تاسف بار است که مسئولین نظام جهت مقابله با غرب و دهنکجی به آنان دست بسته خود را در اختیار سیاست باز حرفه ایی و روباه پیر قرار داده و بعضا" سینه خیز به سمت او سر از پا نمی شناسند، آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور و شخص اول اجرایی مملکت بارها بی محابا و مشتاق به سمت پوتین رفته و اقتدار خود را زیرپا گذاشته و ما بعنوان مردم این کشور از داشتن رئیسی همچون ایشان بسیار رنجیده خاطر و متاسف شدیم ، بی تدبیری و شتابزده گی دولت فقط نشان از عدم درایت در همه رده های سیاسی ما دارد .
  • علی قاسمی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    جمع کنیداین همه نظرات احساسی رو..نظرات همه روی احساس وفراترازذکاوت...آقای بسپارید به رئیسی کارتون نباشه این آینده اند وآمریکا وروسیه درگذشته بودند..ما به یاری حق علیه باطل وبا تکیه برهوش وذکاوت سیاسی رئیسی پیروزیم ایشان جزایررو به نزدیکی تنگه هزمزجابجامی کنند..حالامی بینید آقایون
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 59
    اگر می‌خواهید سرنوشت رفاقت با آمریکا و روسیه را با هم مقایسه کنیو فقط و فقط مقایسه کره شمالی و جنوبی کافیست اینهم بدانید سیاست اگر با شطرنج قیاس شود کارتون گاسپاری هر دو روسی هستند و ریالیسم روسی پوست کنده میشه ماکیاولیسم در روابط بین الملل.
  • علی قاسمی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 75
    من اگرجای رئیسی بودم دستورمی دادم پانصدتا پهپادمی فرستادم به طرف روسیه تا فرارکنندبروندپشت یخچالهاشان گم بشوند..درضمن دوست روسیه دشمن ما ودشمن روسیه دوست ماست این شعارملت ازاول تاحال
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 43
    راه نجات تعامل با دنیا. فرقی نمیکنه امریکا روسیه چین هر جا که سودی به کشور برسه باید تعامل کرد.
  • امید IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 43
    متاسفانه همیشه از روس ها ضربه خوردیم و باز تکرار خطا میکنیم
  • آنتی راشا IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 62
    پست تر و فرومایه تر از نژاد روس نیست باید از گیتی پاک شود
  • احمدی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 49
    پس دوباره روسیه قهرکردودوباره دادن هواپیمای نسا چهارمsu35راکنسل کرد
  • عشق وطن IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 46
    حالا روسیه رو ول کنیم چرا تمام نظر های درست و منطقی این زیر : گرینه مثبت و منفی ،، منفی بیشتره، انگار یه عده فقط خواسته باشن حرف های درست رو رد کنن،، چقدر روسی تو ایران. داریم خخخ
  • زریاب IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    46 1
    اگه فکر کردین که مثلا روسیه و چین رو بیخیال شیم وبریم به غرب بچسبیم مشکلاتمون حل میشه سخت در اشتباهیم آخه مشکل دنیا با ما دلیلش تمایل به شرق یاغرب ما نیست بلکه دلیلش اتفاق سال۵۷وشعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامیه که سردادیمه واین دشمنی ها ادامه خواهد داشت تازمانی که. . . .
  • خدیجه IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 27
    چ مرگشونه ایناهی پشت هم تکرار😕😕
  • ali IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 92
    روسها بدترین انسانها هستن واگر به تاریخ بنگریم ،اینها باعث کوچکتر شدن ایران درجدا کردن بخشهای مهم ایران شده اند،وتکیه کردن بر اینان،همواره موجب شکست منافع ایران عزیز گردیده
  • فرامرز IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    ای خدا ای خدا.سئوالم از همه شما این است آیا شنیدین فقط برای۱۰سال عده ای روسی ساکن کشور‌های دیگر علیه کشورخودشان طوطئه کنند؟ فقط یکنفر علیه کشورش طوطئه کرد بنام خاشقچی عربستان چی سرش آورد. اردوغان سر مخالفانش چی آورد حتی یک خفقان شدیدی هم اکنون در ترکیه حاکم است که ملت ترکیه بدلیل شدت عمل اردوغان با مخالفا به او رأی دادن آخه هیچ بنی بشری از کشورهای منطقه وروسیه دنبال پادشاه شدن وخلیفه شدن برعلیه کشور خود نیست.اما کشور من بیچاره کجاست؟یکی میخواد بیا ایران شاه بشه یکی میاد با گروهش تعدادی از بچه های وطنشو تو راسک به شهادت میرسونه آنوقت میگن بامردم عادی کاری ندارن فقط با مأمورین که فرزندان همه ما هستند.آقاجون همین الآن یه بازدیدی بکن روزانه دهها کشتی مملو از کانتینر به سمت اسقاطیل کالا انتقال میدن یعنی چه.یعنی نبض اقتصاد منطقه در دست اسقاطیل است.مسلم است کشورها برای منافع اقتصادی خود با کشورما دشمنی وتحریم و ومخالفت میکنن چون قدرت صادراتی و وارداتی خودرا ازدست میدن زیرا برای شهروندان خود ارزش قائل هستندکمپانیها سعی دارن با قیمت بسیار پایینی به شهروندان خودتولیدات را بفروشند اما کشورما
  • مهران۱۴۹۰ IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    65 1
    در شرایط فعلی روسیه بهترین کشور متفق ماست و منافع مشترک زیادی داریم ،دو کشور محتاج همکاری با هم هستند هر طرفی که در صدد کاهش این سطح همکاری یا دوستی باشد قطعا مهره آمریکاست .در خانه برادرهای تنی هم تو سروکله هم می زنند ولی این چیزی از برادری أنها کم نمی کند، نشریات اصلاح طلب به سختی دنبال بهانه برای خراب کردن این رابطه پر منفعت و کم نقص هستند
  • حمید IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 45
    اسوده بخواب کوروش
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    ادامه پیام قبلی بنده.....اما کمپانی‌ها تولیدکنندگان و واردکنندگان هموطن من سعی میکنن با آخرین قیمت بروفند به حلقوم هموطن بیچاره خود. متأسفم بعنوان اولین تولیدکننده میگم»»کشورهای روسیه و فلسطین وغیره تولیدات خودرا به یک سوم قیمت به مصرف کننده داخلی می‌فروشند اما به مصرف کننده خارجی چندین برابر می‌فروشند تا سود ارزانفروشی به مصرف کننده داخلی از طریق قیمت صادراتی تأمین کنند.یکعدد شامپو برند روسیه در مسکو۱۲هزارتومان به ریال تحویل مصرف کننده می‌شود درحالیکه قیمت واقعی شامپو مدنظر۵۰هزارتومان است آنرا به ایران صادر می‌کنند به قیمت۸۰هزارتومان به مصرف کننده ایرانی قالبش میکنن درواقع تولیدکنندگان خارجی جیب هموطنان خودرا نمی‌زنند جیب ساکنان سایر کشورها را میزنن برابر جیب اعراب ثروتمند روی کالا صادراتی قیمت‌گذاری میکنن با همان قیمت وارد ایران می‌شود سود ارزان فروشی داخلی برای آن تولیدکننده آن کشورها جبران می‌شود.همه کشورها سیاست خودرا اینگونه تنظیم کردن.شما یک سر به آزمون استخدامی سایت کارازمون بزن.دانشگاه صنعتی شریف با آن اساتید رتبه اول کشوری نسخه استخدامی برای فارغ‌التحصیلان وجوانان کشورمن پیچی
  • ابراهیم IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 49
    ازمون داده را آزمودن خطاست روسیه هیچ وقت به تعهدات خود عمل نکرده تاریخ قضاوت کرده ومیکند یه بار برای همیشه جرأت داشته باشید و روسیه را فراموش کنید مطمئنآ روسیه به ایران نیاز دارد ایران نبايد به روس‌ها اعتماد کند
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    🔺️ایران چرا انتقام نمیگیرد؟! 🔹روزهای اول که امیرعبداللهیان مرتبا تکرار میکرد اگر کودک کشی متوقف نشود جنگ گسترش می یابد، بعضی از همین خودی ها می‌گفتند: آقای وزیر فقط بلوف میزند و هیچ کاری نمیکند. 👈👈👈کم کم حزب الله حملات را بیشتر کرد، عراقی ها فعالتر شدند و یمن گلوی اسرائیل را گرفت، اما دیگر کسی نیامد بگوید #امیرعبداللهیان تو درست می‌گفتی! 🔹همین اتفاق زمان رجزخوانی های الهام علی اف هم افتاد. باز عده‌ای ناله می‌کردند که ای وای اسرائیل درحال تهدید ایران است و علی اف قرار است در معیت صهیونیست ها چنین کند و چنان. وزارت خارجه آن روزها هرچه باکو میگفت را از این گوش میشنید و از آن گوش خارج میکرد🦻🦻 اصلاً محلی از اِعراب نداشتند خاندان اُف! گاهی در سطح سخنگو به رئیس جمهورشان اشاره کوچکی میشد، گویی که باکو اصلاً در معادلات جمهوری اسلامی نمیگنجد. همینطورهم بود👌 ایران همان زمان هم عامل اصلی را #اسرائیل می‌دانست و امروز نفسش را بریده است! 🔹وقتی #طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفت، یا حاشیه هایی که بعدا سر حقابه هیرمند ایجاد شد؛ آن حواشی که با امارات وجود داشت، 🔹یا آن زمانی که
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    ادامه::::پوتین خودش متهم است به الحاق کریمه به خاک روسیه سالها هزاران اوکراینی بقتل رسیدن.برای فریب سران منطقه و جهان نسبت به آنچه انجام داده فوری میاد اجلاس اتحادیه عرب فقط علیه جزایر ایرانی نظر بدهد به آمریکا و انگلیس واسقاطیل بگوید چرا به جزایر امارتی حساس نیستی اینقدر که به شبه جزیره کریمه حساس هستید.والا جنگ غزه باعث شد پوتین وملت روسیه نفس راحتی بکشن.امیدوارم به نمایندگی از همه صادرکنندگان ایرانی در اسرع وقت فوری در جهت تعدیل سفیر فعلی روسیه اقدام شود.زیرا شخص سفیر وظیفه داشت حساسیت ما ملت ایران رو نسبت به جزایر خود به اطلاع سران روسی برساند تا در اجلاس عرب پرحرفی نکنند.تنها راه صحیح بعداز پایان جنگ غزه ارتباطات جهانی ورفع تحریم ودعوت از چندتا وزیر آمریکایی وبس.هرگز از انگلیس خیر حالا۴۵سال فهمیدیم خان آمریکاست همه نوچه ونوکران او بعد از به توافق رسیدن باشیطان بزرگ همه آدم میشن.الان ما چکار اسقاطیل داشتیم هموطن ما رو تو سوریه شهید کرد.آخه مگر اسرائیل نمی بیند ایران هیچ دخالتی درجنگ غزه ندارد.آیا فروش تسلیحات نظامی گناه است؟خب از کجا باید درآمدزایی می‌کردیم ما که مرتب تحریم هستیم.
  • میثم IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 53
    از مانیفست کمونیسم توقع اخلاق و وفا که محصول اعتقاد به خداست نداشته باشید که مرام اخلاقی آنرا مرام حزبی تعیین میکند نه مقدسات معنوی واخلاقی....
  • محمد IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    87 2
    روسیه هم متحد ما نیست، ما عقد اخوت با روسیه نبسته ایم، اما همین آمریکایی که حضرات اصلاح طلب دل به آن خوش کرده بودند چه نفعی برای ما داشت؟ با این اراجیف و تحلیل های آبدوغ خیاری نمیتوانید خلأ بی محلی آمریکا و اروپا نسبت به خودتان در مذاکرات برجام را پر کنید. هنوز به یاد مردم هست که با قرارداد ننگین برجام چه خیانتی در حق ملت کردید!
  • مهدی IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    66 1
    روسیه گفته باید به دادگاه بروید وطرح شکایت کنید همین
  • جعفر DE ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام بچه که بودیم توپ فوتبال بین ما کم بود هرکس توپ فوتبال داشت حتی فوتبال هم بلد نبود موقع یار گیری اولین کسی بود که یارگیری میشد چون توپ داشت
  • کارن IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 79
    نوکران روسیه خدارو شکر که روسیاه شدید،چه خبراز استراتژی نگاه به شرقتون؟!؟!؟!؟
  • امیر US ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 66
    ملت ایران چند پله از حکومت جلوترند، هیچ وقت به روسیه اعتماد نداشتن. حکومت اگه میخواد ضریب اشتباههش بیاد پایین ، باید به افکار عمومی احترام بزاره.
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 79
    روسیه ایران رابازیچه خودکرده
  • IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 68
    اینکه دشمنان کشورایران برای ابرقدرت ایران درپشت نشستها و جلساتشان باهم یک هدف را دنبال مینمایند ایران در بازی ببن الملی و بین دولی باید مواظب باشد دست یافتن روسیه به ابهای گرم و حضور آمریکا وکشورهای اروپایی وحتی چین درخلیج همیشه فارس خودیم خطر بالقوه برای ایران است
  • سیاوش IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    3 89
    آخه چرا ما باید کاری کنیم که با دنیا وارد جنگ بشیم که دو کشور مثل چین و روسیه بخوان این خیانت های کثیف رو علیه ملت و کشور ایران پیاده کنند، چرا ما نباید با همه ی کشورهای جهان داد و ستد و روابط دیپلماتیک خوبی داشته باشیم؟ آخ چراااااااااااااااا
  • حامد IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    نه روسیه نه چین نه امریکا و..هیچ کشوری دلسوز و پشتیبان ما نیستن ما فقط باید به خودمون متکی باشیم و برای سازندگی کشور و منافع فقط کشور خودمون تلاش کنیم به امید روزهای بهتر برای ایران وملت ایران
  • لی لی IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    نه شرقی ، نه غربی، جمهوری اسلامی
  • احمد IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 74
    روسیه ایران را فریب داد، در جنگ اکرایین نهایت استفاده را از جنگ افزارهای ایران نمود بعدش از پشت سر به ایران خنجر زد، هواپیمای سوخو، همش فریب و نیرنگ بود
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 52
    باید یک بهانه ای برای جنگ با ایران باشد جزایر بهترین بهانه است . جنایات اسراعیل خیلی بیشتر از ظرفیت غزه بود لذا برای پاک کردن آن از ذهن ها به یک جنگ بزرگ حتما نیاز دارد . تا ابعاد جنایت در غزه به چشم نیاید . این مسولیت هم به گردن آمریکا و روسیه است .
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    3 87
    روسیه ازاول ب ایران خیانت کرده محکم جلوش بایستید غلط کرده روسیه چکاره است که درموردجزایر سه گانه تصمیم بگیره روسیه لاشخوری بیش نیست
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 97
    سیاست خارجی درستی نداریم. تا کشوری با آمریکا بد میشه خودمان توبغلش میندازیم وغش وضعف میریم. بعدکه خوب شد قطع رابطه میکنیم.
  • مهدی IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 2
    روزی که روسیه را دوست خود خواندید مردم گفتند روسیه قابل اطمینان نیست من هم چند بار اشاره کردم که روسیه علاوه بر دشمنی که قبل از انقلاب با ایران داشت برای ساخت نیروگاه بوشهر پول ساخت چهار نیروگاه را از ایران گرفت و سه برابر ساخت یک نیروگاه هم طول داد در مورد فروش اس سیصد هم چند سال ما را بازی داد ولی به ترکیه اس چهارصد را کمتر از چند ماه تحویل داد نمونه سوم آن هم فروش سوخو به ایران است که قرار بود چند فروند آن در سال قبل تحویل شود باز هم ایران را بازی داد کجا هستند آنها که روسیه را دوست ایران می‌خواندند آمریکا هرچه که باشد خیلی با شرفت تر و با وجدان تر از روسیه هست
  • الیما IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 81
    مسئولین ما که از اون ور بوم افتادن
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 91
    خداروشکر کاش حکامی که دو دستی روسیه رو بغل کردند بفهمند روسیه حامی مطمئن براشون نیست.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    چراغی که به خانه رواست،به مسجد حرام است. من فکر میکنم دیگه وقتشه که سیاستمون نسبت به دنیای بیرون رو عوض کنیم.الان یه مرد میخوادکه این اعراب رو بنشونه سرجای خودشون.
  • علی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    97 2
    سلام ، اول اینکه این عنوانی که زده اصلا درست نیست باید میزد برداشت یک کارشناس از موضوع ... دوم ،اونی که میگه ایران چی داره که بشه بهش توجه کرد متاسفانه خیلی ساده لوحه ، اگه ایران چیزی نداشت که ایرقدرتی مثل روسیه نمی اومد با ایران همکاریهای مختلفی داشته باشه درسته اینجا روس یه حرکت احمقانه کرده که موقعیت و شرایط فعلی رو به خطر میندازه وگرنه ایران قدرتمنده و روی پای خودش محکم ایستاده و از لحاظ اقتصادی طبق آمارهای جهانی هم در حال رشده ، یه ایرانه و کل جهان به فضل خدای عظیم
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    برای ایرانیان هم همین است روسیه هم برگ برنده ماست( ماهم از ناعلاجی به خر میگیم خان باجی) برای دورزدن تحریمها
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    145 1
    اما این جالبه که بعضی ها حرف ها و عمل های دشمنی زده شده غربی ها را نادیده می گیرن اما از حرفی که پوتین نزده تحلیل شمنی میسازن ، به نفع کدام طرف کار می کنند ، پرتغال فروش را پیدا کنید،
  • خلیل NL ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 1
    دوست و برادر روسیه
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    بله این اتحاد خیال بافی برژینسکی بنظر میاد دوستی آنها با ما در این خد بوده که انرژی اتمی یا هواپیما به ما فروختن و تخرین امریکا رو کامل رعایت نکردن
  • جواد IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    ن روسیه و ن هیچ کشوری اندازه ایمان و اراده ای که از خدا نشأت میگیره در سرنوشت کشور ما دخیل نیست و نخواهد بود همانطور که تو هشت سال دفاع مقدس شاهد این حرف بنده بودیم شما راه درست و الهی رو برو به مقصد خواهی رسید حالا چ روسیه باشه یا نباشه یا هر کشور دیگه ای ... با خدا باش پادشاهی کن بی خدا باش هر چه خواهی کن زمان جنگ سیم خاردار رو هم تحریم بودیم آبان از نظر دفاعی حرفی برا گفتن داریم همه اینا زیر سایه توکل بوده و خواهد بود
  • محمدی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 101
    امام خمینی این پیش بینی را کرده بود که امریکا از انگلیس بدتر شوروی ازهردوبدتر تف به شرف روس
  • حمید IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 0
    تواین دنیای پراز نامردی هرکس باید نون بازوی خودشو بخوره به دیگری دل بستن تهش مشخصه پس تا توانی زور خودتو زیاد کن
  • steeler IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    4 67
    تا چند مدت دیگه،شامل افول روسیه خواهیم بود
  • حمید IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    5 75
    ایران مستعمره روس هست خودتون رو به خواب نزنید
  • طاهری IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    مرگ برروسیه وچین کاش دولتمردان ما می‌فهمیدند و به این دو کشور مزدور انقدر باج نمیدادند
  • محمود IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    3 0
    امارات و بحرین مال ایرانه چرا باید از ما جدا باشن روسیه غلط کرد
  • منصور IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 2
    گور بابای همشون ما ایرانیا تو جنگ سرآمد جانیم کی ما اعلام کردیم هم پیمان میخایم ما با جوانان تحصیلکرده خودمان داریم کشورمان را اداره میکنیم هرکس جراتش را دارد به خاک ما نزدیک شود من خودم مهندس بیکار نفت هستم ولی کشورم و آرمان‌های کشورم ورهبرم برام بر هر چیزی مقدمتره.وسلام یادتان باشد روسیه ودیگران که به ما نیاز دارن .یا الله
  • H.D IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 2
    ایران و ایرانی با این همه فشار و سختی که از طرف ابرقدرتها تحمل کرده به همشون این پیام را داده که با ایران در افتادن عواقب خوبی برای جهان و جهانیان نداره ما هم تمام کشورها را بالا و پایین کردیم و میدونیم چکاره هستندپس ما نه خیانت میکنیم و نه با خاین کنار میایم برای همین خیلی ریلکس به کارهای خودمون ادامه میدیم چون هیچ کشور بزرگی با ما رو راست نبود و نمیشه .
  • مریم IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    4 68
    واقعا نمیدونم چرا سیاستمداران واندیشمندان کشور ما اینقدر فریب این روسیه را میخورن چهل ساله که کشور مارا داره می چاپه ومیبره از طرفی چین بدتر از روسیه ،مردم عادی اینو فهمیدن ولی دریغ از یک لحظه فهم مسئولان کشور
  • دیدگاه IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 0
    بهتر است ایران شعار نه شرقی نه غربی را حذف کند و بدنبال تعامل با کل دنیا و حفظ منافع ایران و قدرت تصمیم گیری سیاستمداران خود با همه کشورها رابطه داشته باشد.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    3 75
    سلام. من یه زمانی مسافر کش بین شهری بودم .یه پیر مرد هروز با ما رفت و آمد می‌کرد. اون گفت روس‌ها هیچ وقت دوست ما نمیشن .وگفت از زمان‌های گذشته هروقت به طرف روس رفتیم در این مملکت قطحی گرانی وگرسنگی اتفاق افتاده.
  • حسن IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    4 58
    با سلام توجه كرديد ما از جنوب كشور گاز با چه هزينه هي زيادي به شمال كشور انتقال ميديم و در زمستانه هم هميشه قطعي گاز داريم به علت كمبود فشار گاز و درياي خز بزگترين منبع گازي ونفتي و ايران نميتونه ازش برداشت كنه چون برادر بزرگتر روسيع اجازه برداشت گاز نفت درياي شما به ايران نميده
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    4 63
    حالاهی باج بدیدب روسیه یاچین اینافقط ب دنبال منافع خودشون هستن فکرکردیدمیان بخاطرایران خودشون تودنیاخراب کنن
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 85
    شاید روسیه اختیار تام داشته که با عرب ها در مورد جزایرسه‌گانه صحبت کند.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی ایران 5 امین خطر استراتژیک روسیه هست مطابق اسناد خود دومای روسیه چطور میتونه شریک استراتژیک باشه ؟!!!!!! با این جنگ اب و هوایی که راه افتاده و امسال واضح شده و مسئولین ما هم خواب مسئولین ما بهتره برای مدیریت دنبال جای دیگری شاید همون ممالکی که بچه هاشون رو برای افزایش دانش فرستادن برن. ما هم بعنوان آواره و مهاجر چند سال دیگه مجبوریم بیایم
  • علی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    تمام بدبختی این مملکت ایدولوژیک کردن سیاسته ، دین از سیاست جداست ، اخه امریکا ک تمام دنیا باش رابطه دارند ما چرا نداشته باشیم ، ایران شده کارت بازی روسیه وچین ، چون روسیه میدونه ک ایران گزینه دیگری نداره جز روسه وچین
  • فرخ IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    7 88
    باید از روسیه قطع کرد اینها همیشه نوامیس وخاک ایران را به توبره بستن باعث به سرانجام نرسیدن برجام شدند. چرا؟به خاطر این که بعد از جنگ اکراین ایران جای روسیه را برای صدور نفت وگاز نگیره روس یعنی از پشت خنجر زن هیچوقت روابط با اعراب واروپا را فدای ایران نمیکنه
  • هموطن IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    ما مردم ایران نیستیم .دلم میگیره کشورهای عربی و دنیا به سرعت در حال پیشرفت هستن ما عقب گرد میکنیم
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    کسانیکه به روسیه چسبیده اند بایدجوابگوباشند
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 1
    عجب تحلیلی که پای آدم به زمین میچسبد رقص صادق بوقی که در سراسر دنیا با آن هنگام شدند وسفیر انگلیس هم رقصیده را با حاکمیت ایران بر جزایر را یکی می‌پندارید وبازهم به نحوی مطرح میکنید تا روس ها را رنجانید عجب به فکر تمامیت ارضی هستید؟
  • حمید . علی همدانی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام هرچند تمام نیازهای ظرفیت در مفهوم عملکرد روسها و زیرکیهای بسار حسابده او و قدرتهای در مجاورت ایران عزیزم کافی است ولی به عنوان یک ایرانی متاسب صلاح به پیعامی دارم که ذیلا عرض میکنم . اولا که به همانطور که حرکت ناپلون در شطرنج دگر کهنه و بی پایه در شطرنج جلوه میکند . اما بسیاری از بازیگران در زمانهای خاصی از این تکنیک بر علیه ایران عزیزم استفاده میکنند و زره زره از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نفع متحدان خودشان برای از بین بردن استراتژیک ایران در خلیج فارس ووو... بازی میکنند و در تحلیل کردن ایران از جهالت بعضی سیاسیون و بی صبری احاد جامعه ایرانی و بعذا جهالت . و یا خیانات به ظاهر نا چیز روش تکنیکهای دشمن که برای آیندهای نسبتا دور طراحی میکنند و ایران را از موقعیت استراتژیک خاص .مرزهای آبی . به مرزهای خاکی تبدیل و ایران را تضعیف میکنند . و در آخر رویه همان آمریکاو انگلیس ووو.‌... است و خیلی باید مواظب حرکتهای پلید بعضی سیاسیون آنها که در رده های دیگر مانند قدرت روخ و یا اسبب پرنده استفاده میکنند . و بنده لازم است که در اینجا از سلحشوری نیروهای ارتشهای ایران تشکر کنم ⚘⚘
  • مهدی IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    امارات از بد اقبالی ما خوش اقبال شد وگرنه همین قشم و کیش ما توانایی بهترین ها رو برای تبدیل شدن به هاب خلیج تا ابد فارس رو داشت و داره....منتها امارات با کارت ما بازی کرد و تبدیل به امارات شد وگرنه هر پتانسیلی رو ایران بهتر از امارات داره حیف و صد حیف که تحریما نمیذاره بندر های جنوبی ما جای بندر های اماراتو بگیره....جزایر ایرانی متعلق به ماست همینطور که خلیجش اسم فــــارس روشه....فعلا استفاده کنید که یه روزی هم ورق برمیگرده اونوقت ببینم کی جرأت طرح این مدعیات پوچه....زنده باد ایران و ایرانی پاینده باد خلیج فارس
  • علی نصیری US ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    دوستی با آمریکا ومتحد بودن باهاش خیلی به نفع ایران هست تا این روسیه حیله گر و مکار،یادمون نره که ما هنوزم با اف ۱۴های آمریکا داریم پز میدیم
  • حسن DE ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    روسیه همواره درجهت منافع خوددشمن ایران وایرانی بوده وهست واین دشمنی دروصیت نامه پترکبیرشون،،که درمقابل نادرشاه کبیر،،مثه یه پشه هم نبود،کلاملامشخصه که ازروی حسادت وحسرت بهترین منطقه ژئوپولوتیکی ایرانه وروسهاهنوزهم که هنوزه بعدازجداکردن اونهمه خاک ازایران،بدنبال سواستفاده ازایران به نفع منافع ملی خودشه،یه نمونش سنگ اندازی روسهابرانرسیدن توافق هسته ای یاهمون برجام که هرگزدررسانه های ایران حرفی ازش زده نشدتامردم ماهمچنان دربی خبری کامل باشن،چیزی که درحکومت حال حاضرایران هیچگاه دیده نشده،واینجاست که دیگه اون عده که هنوزبه این جمله باورندارن بایدحداقل کمی درموردش فک کنن واون حقیقت اینه که ایا،مسئولین اصلی نظام ایرانی وایران وایرانی دوست هستندیانه،حتی شماکه چاپ این نظر،به نظرشمابستگی داره،کمی فکر...
  • حسین یعقوبان IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    دولت‌مردان ایران اگر خدا را قبول کند نباید از قدرت‌های دنیا بترسند،نباید به ابلیس سلام گفت
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    نفوذ سیاست های روس ها از بدو انقلاب هر روز در ایران آنقدر زیاد شده که از همون اول هر سیاسیتی به نفع خودشون و برضرر ما بوده رو پشت پرده انجام دادند از برچیده شدن سفارت آمریکا تا متقابل ساختن ایران با دنیای غرب که نتایج بدبختی آن گریبانگیر مردم ایران شده و متاسفانه سیاست خارجی ما تحت تسلط روس هاست نه در راستای منافع ملت و مردم ایران ، هر چیزی که روس ها دوست دارند مثل تقابل با غرب و قطع روابط اقتصادی با کشورهای پیشرفته رو اجرا میکند
  • Derek"Frost"Westbrook IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    بابا اینا همش حرفه! ا روسیه خیلی کلکه! اینا همش نقشه های حیله گرانه روسا هست! شیطون بلا کااارش نقش بازی کردنه! اینا همش نقشه هست! اون قبلا بود و الان رهبرانش تغییر کردن! همونطور که حضرت ابراهیم با اینکه بت ساز بود بعدش شد یه پیامبر بزرگ! پس اینی که میگن ذات افراد تغییر نمیکنه کاملا جمله دروغینی هست! آخه روسیه ای که سلطان جودو، پوتین اون رو در دست داره چطور به ایران پشت میکنه! یکم این فکرتون رو به کار بندازید دوستان!
  • Derek"Frost"Westbrook IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    0 0
    (خدایا خودت مردمو میبینی؟! بندگانت همیشه فکر میکنن که از سیاست سر در می‌آورند! درصورتی که واقعیت بیشتر از اینهاست که آنها فکر می‌کنند! همش سطحی نگری! همش سطحی نگری! به قول کوکسال بابا: خدایا! کجای این همه وحشت، جوونیمون شروع میشه!!
  • محمد صادق IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    درسته حالم از انگلیس امریکا بهم میخوره ولی نگاه به غرب کنید چه قدر قدرتمند هستند با یک اتحاد بین هم و وفاداری تونستن از هم حمایت کنند ویک بلوک قدرتمند درست کنند روسیه کشوری که ایران وجغرافیا اون رو تیکه تیکه کرده چه انتظاری باید داشت معلوم نیست یک دفعه میبینی با چینی ها وکره ای ها هم ساز مخالف زد . کلا روسیه غیر قابل پیش بینی هست و نباید اون رو تکیه گاه ادم حساب کرد. از تاریخ متوجه میشید....
  • حجت آله آله وردی IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    همیشه گفتند سیاست پدر ومادر ندارد وهر کشوری موقعیت وقدرت و توانش را در نظام سیاسی بین الملل می‌سنجد ودلش فقط برای خودش می‌سوزد وسیاست پسر خاله ودوست نمی‌شناسد
  • حجت آله آله وردی IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    2 0
    همیشه گفتند سیاست پدر ومادر ندارد وهر کشوری موقعیت وقدرت و توانش را در نظام سیاسی بین الملل می‌سنجد ودلش فقط برای خودش می‌سوزد وسیاست پسر خاله ودوست نمی‌شناسد
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    چه بلایی سرمردم وکشورماامده😭😭😭
  • یوزارسیف IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    اینهمه خوش خدمتی به ارباب پوتین ،جواب منفی داد
  • بهرام IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    آقای دستگاه دیپلماسی برادر، چشمتان را باز کنید، روزی که روسیه صلاح کارش را با غرب در معامله بر سر ایران ببیند،درنگ نخواهد کرد، نمونه های مشابه بسیار بوده ،متاسفانه شان و جایگاه ایران را در اتکا به روسها و از اینها بدتر چینی ها دیده اید، چینیها که حتی برادرش را در گیر و دار جنگ اوکراین به نوعی تنها گذاشت، چرا.فقط منافع ملی همین، اما ما فکر میکنیم چون در جنگ اوکراین پشتیبانی کردیم روسها مدیونند
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    روابط دیپلماتیک کشورها بر اساس حفظ منافع ملی و بده بستان ها ی دو سر سود استوار بوده، اما روابط ایران و روسیه عموما بر اساس بده بده بوده و روسیه همواره نقش ارباب و بالاسر رو در این میان داشته.
  • علی ایرانی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    هر بلای روسیه میخواد سر ایران ما میاره دریغ از مسولان ما که از پوتین بت ساختن روسیه هم یه رژیم کودک کشه جلاده که از ایران سو استفاده می کنه
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    اجنبی اجنبیه هرکاری و حرفی که براش منفعت داشته باشد رو می زنه و انجام میده دلشم به حال هیچ کس نمی سوزه.
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    روزای خوبت بگوکجارفت توقصه هارفت
  • مهدی GB ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    روسیه همواره با ایران و منافع ما دشمنی کرده است اما به دلیل نفوذ عمیق عوامل روسیه در ایران، هنوز نتوانستیم ان ها را بیرون کنیم.
  • میر غفار IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    ایران بیشترین ضربه و تجزیه را از روسیه خورده نه آمریکا. حالا هم شدیم ابزار معامله
  • محسن IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    2 0
    ایران کشوریه که الان نه بلکه چهل ساله خودش رامیده دست این واون والان هم که روسیه هرکی اومدآب مون راکشیدخالی کرد نهایت بهمون پشت کردمابایداول ازهمه ملتی ثروتمند داشته باشیم و ولتی ثروتمند که ازنخبگانش استفاده کنه ومحتاج این واون نباشه مایک کشورباکلی مغزفرارمتفکرهستیم وباکی ثروت طبیعی خدادادی که اگرخودمان می‌خواستیم ازمغزهای متفکر راین چهل سال استفاده کنیم بااین همه ثروت عظیم مالی ومنابع طبیعی موجوده ما وبی نیاازمنابع طبعیی دیگران میکنه جزوقدرتهای نظامی تکنولوژی وتجاري ازنظرصادرات ومردمی ثروتمندبلکه درمقیاس جهانی ثروتمندترین مردم جهان بودیم ازبس دراین چهل سال به دیگران اتکاکردیم خودمون بلدنیستیم یک موتوراتومبیل ملی داشته باشیم قضاوت بامردم وسیاستمدارهادرموردنظربنده
  • درود IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    از کی روسیه حامی کشورها بود از قدیم. با این کشور. ضرر کردیم نه روسیه و ترکیه وانگلیس واعراب از قدیم. با ایران مشکل داشتن سرتون رو مثل کبک زیر برف نکنید شهید دادیم از دوران قدیم تا دوره انقلاب و دفاع مقدس. برای خاک وطن وناموس نه شرقی نه غربی
  • سیف الله ریحانیان IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    هرکشوری اولویت ملت خودشان است ولی کشوری که همیشه از پشت خنجر زده قابل اعتماد نیست ایران را حامی روسیه در جنگ اکراین می‌دانند بهتر است دنیا بداند ما با روس‌ها اشتیاق همکاری نداریم
  • ناشناس IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    نون را باید به نرخ روز خورد ما کشوری داریم بی سیاست واستراتژیک سیاسی .کشورهای عربی در جنگ غزه شرکت نکردن ولی کمکهای مالی حمایتی را برای سیاست خود فرستادن ولی ایران ادعا میکند در جنگ غزه شرکت نمی کند ولی مستشاران ما در خط مقدم هستن واین دو گانگی باعث بیزاری دلتهای دنیا از ما میشود هر چیزی راهی داره که روسیه راحش را خیلی بهتر از ما بلده....
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    2 0
    ما ملت ایران هم هیچوقت روسیه متحد خودمان نمیدانستیم نمی‌دانیم ماهمیشه بزرگترين ضربه از کشور روسیه خوردیم همینطور از کشور انگلیس کثیف فرقه فراماسونی وشیطان پرست
  • فرهاد IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    اگر دقت کرده باشید سیاست ایران در قبال روسیه هم همین بود در جنگ روسیه و اوکراین ، ایران طرف هیچ کشوری را نگرفت( بر خلاف برخی نظرات داخلی که ایران به روسیه کمک نظامی کرده است) و هر دو را به مذاکره و صلح دعوت کرد و راه حل نظامی را مردود دانست این سیاست روسیه در قبال دیگر کشور ها برای راضی نگه داشتن همه ی طرف ها نسبت به روسیه است و این چراغ سبزی که به امارات و کشور های عربی نشان می دهد به همین منظور هست ما باید یک زهر چش از روسیه بگیریم تا بفهمد نمی تواند همزمان با ما اظهار دوستی کند و دست در دست دشمن ایران بگذارد
  • مهدی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    2 0
    ایران هم حاکمیت ژاپن بر جزیره مورد مناقشه با روسیه حمایت کند
  • ایرانی CH ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    عناصر ک گ ب را و ردپای روس در این مملکت را تاریخ در آینده‌ای نزدیک خواهد نوشت ، دشمن دیرینه این سرزمین روس بوده و خواهد بود
  • م ن IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    روسیه فقط به فکر منافع خودشه و ایران وسیله وابزار پیشرفتشه کاش انهایی که خودشون را تو بغل روسیه ول کردن بفهمن که روسها همیشه از پشت خنجر میزنن
  • ناشناس DE ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    خیلی جالبه ملت ما ۸۰درصدشون از روسیه وچین نفرت دارند بخاطر چپاول کشورمان ولی کامنتها روکه میبینم تماما نظرات ضد روسی منفی اش ۴برابر مثبت است تعجبی ندارد ایران همیشه الوطن فروشها وخیانتهای خودی خورده روسیه درتاریخ بزرگترین تعرض روبه ایران کرده وچندین شهریاران را تصاحب کرد ودوعهدنامه ننگین تحمیل کرد آنها حتی به کنبد وبزرگان امام رضا تعرض کردند وانجا روبتوپ بستندودرمسئله برجام برسر اوکراین ایران راوجه المصالحه قرار دادند ودوست ندارند ایران با غرب مراوده داشته باشد تا همیشه دستش زیر ساطور روس‌ها باشد آنها هزاران ملیارد بابت ساخت انرژی هسته ای گرفتند هنوز یک لامپ هم روشن نکردند وایران را دربرابر غرب وآمریکا سپر دفاعی کردند وباید که درپایان تفاله آنرا به درهمی بفروشند
  • سلام IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    شما ب یه چوپون بی سواد که در کوه های بویراحمد گوسفند میچرونه بگید روس ها چجور موجودی هستن قطعا ب شما میگه موجودات پست وبیرحم نا مطمئن باشید اصلا مرام کمونیست همین است چین هم مثل روس ها، ولی مسولین ما یا خودشون رو ب نفهمیدن زدن یا اینکه با روس ها حساب و کتاب دارن وگرنه در برای هر وجب از این سرزمین فرزندی از ایران شهید شده است
  • باب IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    ایران باید به دنبال طرح های اقتصادی و بهبود روابط باشد اگر با چین و روسیه معامله نکنیم با آمریکا که دشمن دیرینه ما بوده میشه ارتباط گرفت?نه بعدشم ما اگر آدم های منفعت طلب و سودجو نباشیم و آگاه باشیم تولید کنندگانمون جنس بهتری تولید میکردیم همین ایران‌خودرو تا چند وقت پیش ماشیناش به روسیه هم صادر میشد اگر کیفیتش خوب بود بازم صادر میشد
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    همه کشور ها دنبال منافع خودشونن،فقط ایران که چوب رفیق بازی شو تو منطقه میخوره،رفیفی که تره هم به خاطر ایران خورد نمیکنه،
  • علی بلبل IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    ماهمیشه حضوردرصحنه اولین حرکتمونه پس نذارید بی حرمتی کنند نصبت به کشورمان به آرمانهای ما از کشورمان دفاع می‌کنیم مردم همیشه حاضرن
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    مرگ بر روسیه و طرفدارش کشور وحشی وغیر متمدن هست و به کشور ما ایران خیلی صدمه زده
  • فرهاد IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    مشکل نه از روسیه هست نه هیچ کشور دیگه.عقل ومنطق حکم میکنه هرکشوری درهر حال بفکر منافع خودش باشه،روابط بین کشورها وهمکاری وعدم همکاری اونها با یکدیگر راهم همین اظهارات وبرخوردها و کنش وواکنش ها دردراز مدت تایین میکنن وشکل میدن.منطقی اینه که کشورما هم کلیات وجوانب مختلف رادرنظر بگیره بطوریکه منافع حداکثری کشور وملت تامین بشه ودراین راه تمام توان خودش رابکار بگیره وکم کاری نکنه
  • شهرام IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    فعلن که خوب با کارت ایران بازی کرده. بعضیا دم از اتحاد استراتژیک میزنن خنده داره کدوم اتحاد حاصلش چی بوده؟ جای صدور گاز مارو گرفتن و میلیاردها بعنوان نیروگاه بوشهر خوردن و دوتا هندونه زیر بغل اینا میذارن دلشون خوش بشه
  • حسین IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 1
    باید در جواب این روسیه گفت ما خم به شما وهر بیگانه ای اعتمادنداریم و ماهم از شمابعنوان معاملات خودمان بهره میبریم شما بروید با ژاپن جزایر انها را پس دهید وحرف اضاقهنزنید.ماحرف خمینی کبیررافراموش نمیکنیم امریکا ازشوروی بدتر وانگلیس ازهردو بدتر. درود بران رهبر کبیر ره وخامنه ای عزیز.
  • محفوظ IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    اینجا برخی چنان نظر میدن که من شک میکنه افراد عادی باشن مثل اینکه واقعا توی شورای بین الملل یا ناتو یا ...عضو هستن که دارن مثل اونها که عدالت ندارن رای میدهن لطفا کمی غیرت به خرج بدید شما ایرانی هستید چقدر دلم میسوزه به وطنم شما برید جزایر بوموسی ،تنب بزرگ و تنب کوچک سری بزنید حتما جی پی اس هم با خودتون ببرید ببینید کشورهای عربی نزدید این جزایر اندازه دستشویی ویلاهای لواسان و شمال تهران نمیشه ،روزگاری همه اونها چسبیده به همین جزایر متعلق به ایران و خلیج تا ابد فارس بودن من ۷ سال این جزایر بودم و کاملا اشراف دارم و مطالعه استراتژیک کردم
  • راد IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    سلام این روسیه ، همان روسیه قبل از فروپاشی است. والا اگر تفاوتی داشت ، در روز جشن استقلال روسیه در سفارت روسیه ایران، جناب سفیر با عکس سفیر مغفور گریبایدوف وارد مجلس نمیشد. گریبایدوف در زمان عهدنامه ترکمانچای ترور شد. آقای سفیر با در دست داشتن عکس سفیر فقید این پیام را مخابره کرد که این روسیه ، همان روسیه تزاری است و فرقی نکرده.
  • حسن IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    ایران باید به تاریخ مراجعه کند و مالکیت و حاکمیت خود را بر بحرین و امارات مطالبه کند و آنرا بعنوان جزوی از سرزمین خود در نظر بگیرد که قبلا تجزیه شده است.
  • ععععع DE ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    خوشحال شدم. دلم خنک شد
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    2 0
    روسها دغل بازواصلاقابل اطمینان نیستند این را بایدسیاستمداران بی عرضه بفهمند وکشور راازمحصور بودن دراورند وباهمه درچارچوب احترام متقابل رابطه داشته باشند
  • امیر IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    نه غربی و نه شرقی،فقط به خدا اتکا شود،و به جوانان نخبه ارزش داده شود،به هر طریق ممکن به نگرش مردم رسیدگی و به پیشرفت و آسایش و آرامش و امنیت شغلی و اقتصادی‌شان رسیدگی شود،تا در پرتو آن.........
  • جلیل IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    اینکه روسیه به دنبال منافع خود می باشد و شاید درزمانی بابرگه ایران با غرب معامله کند از همان ابتدا مشخص بود ولی مسولین باوجود آگاه بودن نمی خواستن باورکنن درکل چین وروسیه شرکای قابل اعتمادی نیستند در نظام بین الملل ما نباید به امید آنها تمام منافع کشورمان رافدا کنیم
  • سید IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    این چرت و پرت هارو تحویل مردم ندید به خدا چه روسیه چه ایران تمام کاراشون رو با هم هماهنگ می‌کنند. این که میره پیش اعراب میگه جزایر رو ایران باید حل و فصل کنه برا خالی کردن جیب اعراب هست
  • میثم US ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 1
    چقد روس هراس داریم ... کی مردم ایران یاد میگیرن که هیچ چیز مطلق نیست ایران نه طرف روسها بوده نه امریکا ایران خوش داعیه قدرت داره امارات جزایر رو میخوان خوب بیان بگیرن اگا راست میگن و هوس کردن برگردن به عصر نوسنگی