شهر محمدیه امسال دارای سینما می‌شود

مدیر سازمان سینمایی کشور در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه و مهرگان گفت: احداث سالن سینما در شهر محمدیه قطعی است و محمدیه و مهرگان تا پایان سال دارای سینما می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد خزاعی، مدیر سازمان سینمایی کشور در پایان بیست و هشتمین سفر استانی خود در شهر محمدیه قزوین در دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار این شهر که در سالن جلسات مفاخر شهرداری محمدیه برگزار شد، ضمن اعلام موافقت برای ساخت سینما و ابراز رضایت از این پیشنهاد از سوی مدیران این شهر گفت: خوشحالم که مدیران شهر محمدیه خلاق هستند و چنین مطالبه ای و این نگاه عمیق فرهنگی وجود دارد.

او افزود: در راستای توسعه فضاهای فرهنگی مقرر شده تا ۴۳۰سالن سینما به سینماهای کشور اضافه شود و تجهیز این سالن ها بر عهده سازمان سینمایی کشور است.

خزاعی گفت: احداث این سالن در شهر محمدیه قطعی است و چنانچه ساخت و ساز سالن سینما به موقع انجام شود محمدیه و مهرگان تا پایان سال دارای سینما می‌شوند.

مدیر سازمان سینمایی کشور با اشاره به این نکته که صنعت سینما صنعت پر درآمدی است، ساخت سینما را جدا از اقدام مهم فرهنگی، کمک به درآمدزایی شهرداری‌ها نیز دانست.

در ادامه محمد پیری، شهردار محمدیه در این جلسه‌ اظهارکرد: شهرهای محمدیه و مهرگان از شهرهای دوستدار کتاب بوده و در کنار پروژه های عمرانی نیاز به مرکز تفریحی از قبیل سینما در آن‌ها احساس می‌شود.

او با بیان این موضوع که مدیریت شهری محمدیه آمادگی برطرف کردن کمبودهای اساسی و سخت افزاری جهت احداث سالن سینما را دارد تا در زمینه افزایش سرانه‌های فرهنگی سرآمد باشیم، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه از اولویت‌های مدیریت شهری است.

شهردار محمدیه با بیان این موضوع که از برنامه‌های فرهنگی در محمدیه و مهرگان استقبال می‌کنیم، افزود: هم اکنون مدیریت شهری در تدارک ساخت سالن چند منظوره به جهت اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی است تا در راستای افزایش سرانه های فرهنگی پایلوت در استان باشیم.

شهردار محمدیه از مشارکت شورا و شهرداری در تجهیزات سخت افزاری و عملیات عمرانی مجتمع فرهنگی _ هنری نیایش برای احداث سالن سینما و راه اندازی آن قدردانی کرد.

در این جلسه بخشدار محمدیه، مدیرعامل موسسه سینمای شهر، مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران، مدیر کل امور استان های سازمان سینمایی، مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حراست اداره کل استان قزوین و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان البرز حضور داشتند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1853631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =