نخستین گردهمایی بزرگ جبهه متحد اصولگرایان عصر امروز در مدرسه عالی مطهری برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، خیابان​های منتهی به میدان بهارستان از حدود ساعت 12:30 امروز شلوغ​تر از همیشه بود. در مسیر منتهی به مدرسه شهید مطهری، اتوبوس​های سبز رنگ سازمان اتوبسرانی، برخی مسافرانی را که مقصدشان مدرسه شهید مطهری است، پیاده می​کنند.
در میان زنان و دختران جوانی که وارد این مدرسه می​شوند تا در نخستین گردهمایی جبهه متحد اصولگرایان حضور یابند، گروهی چفیه دور گردنشان است. جلوی در بزرگ مدرسه، تعدادی از مسئولان برگزاری با هم در حال گفت​وگو هستند. پس از عبور از گیت، وارد حیاط مدرسه می​شویم که در همان ابتدا مورد پذیرایی واقع می​شویم. آن سوتر مردی با صدای بلند می گوید «برادرها محبت کنید، سریعتر؛ جمعیت پشت سرتان است»!
دو جلد کتاب «منهاج» و «رساله عملی آیت​الله مکارم شیرازی» در یکی از شبستان​های مدرسه قرار دارد. اینجا همان جایی است که روزهایی شهید مدرس، تدریس می​کرد و حالا پس از سال​ها اصولگرایان نخستین گردهمایی انتخاباتی​شان را در آن برگزار می​کنند.
در شبستان تابستانی مدرسه، چندین تلویزیون ال سی دی تعبیه شده تا مردم بتوانند تصاویر سخنرانان را به راحتی ببینند. داخل حیاط محمود رضوی مجری و  سرمایه گذار فیلم «درباره الی» دیده می​شود. او به علیرضا زاکانی رئیس ستاد انتخاباتی اصولگرایان کمک می​کند و کارهای ستادی و هماهنگی را انجام می​دهد. البته او تنها هنرمند حاضر در این مراسم نبود و جهانگیر الماسی نیز در میان مهمان​ها دیده می​شد.
منوچهر متکی و نبی حبیبی نخستین چهره​هایی هستند که در مراسم حضور یافته​اند و عکاسان تصاویر آنها را ثبت می​کنند. وقتی از وزیر سابق امورخارجه می​خواهیم که چند کلامی راجع به آینده فعالیت انتخاباتی اصولگرایان و پیوستن جبهه پایداری به جبهه متحد سخن بگوید؛ به خبرآنلاین پاسخ می دهد: امروز بنایی بر گفت​وگو ندارم و آمده​ام که از سخنان دیگران استفاده کنم.
چهره​های شاخصی همچون، ولایتی، روح​الامینی، بادامچیان، کوثری، صدر، شیبانی، ابوترابی​فرد، طلایی نیک، باهنر، شجونی، فاطمه رهبر، لاله افتخاری، مهدوی ابهری،کرمی راد، دهقان و.... یک به یک وارد مدرسه می​شوند.
شهرزاد، بزرگواری و غضنفرآبادی نمایندگان عضو جبهه پایداری هم در این مراسم حضور داشتند. وقتی از آنها سوال کردیم چرا در این نشست حضور یافتید؟، با تعجب پرسیدند: مگر ما اصولگرا نیستیم؟ البته به این سوال پاسخ ندادند که چرا دیگر چهره​های برجسته جبهه پایداری علی رغم دعوت آیت الله مهدی کنی در این نشست حضور نیافتند؟ و مگر آنها اصولگرا نیستند؟
در این گردهمایی عکس​هایی از رهبر انقلاب در میان جمعیت توزیع می​شود. عکس​هایی که ذیل آنها عنوان جبهه متحد اصولگرایان به چشم می​خورد. مهمانان سیاسی این گردهمایی یک به یک وارد می​شوند. علیرضا مرندی کنار ولایتی می​نشیند و در کنار او ابراهیمی و موحد دو نماینده اصولگرای مجلس جای می گیرند.
حدود ساعت 15، آیت​الله مهدوی کنی وارد سالن می​شوند. همه مهمانان به احترم او بر می​خیزند و ولایتی هم که در حال سخنرانی بود از مهمانان خواست صلوات بفرستند. سخنگوی جبهه متحد مثل همه سخنرانی​هایش گریزی به تحولات تاریخ ایران می​زند و برای بیان اهمیت موضوع اشاراتی به دوران قاجار و پهلوی دارد.
آیت​الله علم الهدی دقایقی بعد از آیت​الله مهدوی کنی وارد سالن شد. او دقایقی معطل شد تا در جایگاه مهمانان ویژه جای مناسبی برایش مهیا شود. شلوغی در این جایگاه سبب شد تا در میان سخنان ولایتی، یکی از حضار از میان سالن بلند شده و با صدای بلند بگوید: نمی​گذارند متوجه سخنان شما شویم! اظهاراتی که با خنده ولایتی همراه شد و او بار دیگر از حضار خواست تا با صلواتی نظم جلسه را رعایت کنند.
وقتی ولایتی در میانه صحبت​هایش می گوید «ما امیدواریم در مجلس آینده نمایندگان واقعی مردم حضور داشته باشند و فرمول اصولگرایی را پیشنهاد می​کنیم» یکی از حضار از مردم خواست صلوات بفرستند.  حدود ساعت 15:15 مثل همه سخنرانی​ها یادداشتی برای پایان دادن به سخنرانی ولایتی به او دادند ولی ولایتی باز هم دقایقی به سخنانش ادامه داد.
دعوت برای سخنرانی آیت​الله مهدوی​کنی سبب شد تا همه مهمانان جایگاه ویژه بار دیگر به احترام او برخیزند. وقتی آیت​الله بار دیگر در میان سخنرانی​اش اعلام کرد که انشالله تا 120 سال دیگر هم در خدمتتان خواهم بود، بادامچیان که در کنار متکی نشسته بود، دست​هایش را به نشانه دعا بلند کرد که با خنده حضار مواجه شد.
آیت​الله مهدوی کنی با بیانی ساده خطاب به حضار گفت: برخی جوری سخن می گویند که انگار ما طرفدار ظلم هستیم! در حالیکه ما در مجلس نیازمند کسانی هستیم که از همه تخصص​ها برخوردار باشند. این سخنان وی با شعار «مرگ بر آمریکا»ی یک از حضار همراه شد، اما دیگران با او همنوا نشدند.
در پایان سخنان دبیرکل جامعه روحانیت، مجری برنامه از حضار خواست تا دعای فرج را بخوانند. زمانی که آیت​الله علم الهدی برای سخنرانی دعوت شد، مجری برنامه از او به عناوان «دانشمند با فضیلت» نام برد.
در پایان مراسم، باهنر و فدایی با حضوردر خروجی جایگاه ویژه، با تک تک مهمانان خوش بش می​کنند و خبرنگاران را که منتظرشان بودند قال گذاشتند. جالب آنکه بیرون مراسم یکی از مسئولان برگزار کننده از خبرنگاران می​خواهد تا درباره جبهه پایداری از دیگران سوال کنند. اما داخل حیاط مدرسه تقریبا خالی شده و مهمانان مدرسه را ترک کرده​اند.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    11 2
    روح​الامینی، کوثری، صدر، ابوترابی​فرد، طلایی نیک، ، شجونی، فاطمه رهبر، لاله افتخاری، مهدوی ابهری،کرمی راد، دهقان و... خیلی دوست دارم بدونم این اسامی قبل از انقلاب یا سال های سخت دهه شصت کجا بودند و چکاره بودند؟ در عوض انقلابی های دهه شصت و سال های اول انقلاب چون صفای فراهانی و بهزاد نبوی و آرمین و تاج زاده و بقیه رو می دونم که تو اوین هستند !
  • بدون نام IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    6 2
    چه نقشه اي براي مردم كشيدند الله اعلم