رسالت در یادداشتی با عنوان«آزمون و خطاهای بی نتیجه خاتمی» نوشت:

*سیدمحمدخاتمی که برخلاف یاران و دوستان دیروز خود در جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب از طرفداران سرسخت حضور در انتخابات می باشد و تلاش ها و رایزنی هایی را در این زمینه آغاز کرده اخیرا در جمع برخی اصلاح طلبان و استانداران دولت اصلاحات بار دیگر بر ضرورت حضور در انتخابات تاکید کرده است. رئیس دولت اصلاحات در این محفل می گوید: باید انتخابات مجلس نهم را جدی بگیریم و نگذاریم طیف جدیدی از اصولگرایان که از احمدی‌نژاد عبور کرده و نزدیکی بیشتری به رهبری دارند وارد صحنه شوند که در این صورت باید فاتحه اصلاحات را تا ده سال آینده خواند.
*جریان اصلاح‌طلب، برای حضور در انتخابات مجلس نهم ظرفیت و توان کم‌تری نسبت به دوره‌های قبل دارد اما این احتمال وجود دارد که با چشم‌پوشی شورای نگهبان و یا حتی تذکر رهبر معظم انقلاب، تعدادی از چهره‏های معتدل‏تر آن‌ها امکان حضور در انتخابات مجلس را پیدا کنند.
* نباید فراموش کرد بخشی از اصلاح‏طلبان که به منظور حفظ کرسیهای نمایندگی خود به‌ویژه در جریان فتنه‌ 88، چهره‌ به نسبت معتدل‏تری از خود به نمایش گذاشتند؛ فرصت مناسب‏تری برای فعالیت انتخاباتی دارند. این افراد غالباً پشتیبانان "سیدمحمد خاتمی" هستند و تلاش می‌نمایند هر از چند گاهی با دفاع از وی، صدای حمایت از خاتمی را از درون حاکمیت بلند کنند. گرچه شروط خاتمی برای انتخابات محقق نشده است، اما این طیف خواهند کوشید برای حضور مجدد بستر مساعدی بیابند. به‌احتمال بسیار زیاد، برخی از عقب‏نشینیهای خاتمی در خصوص حضور در انتخابات و یا اعتراف به اشتباه جریان اصلاحات با هدف حفظ موقعیت این اشخاص در انتخابات و قدرت‏نمایی خاکستری از این راه است. ایشان طیفی از اصلاح‏طلبان هستند که در مقابل تحریم (پیشنهاد طیف افراطی اصلاحات و جریان سبز)، حضور مشروط و حضور بیقید و شرط، نوع سوم را برگزیدهاند. این جریان گرچه به شرایط خاتمی پایبند نیستند، اما همان‌طور که ذکر شد به‌دنبال احیای جریان اصلاحات و پیش‌گیری از نابودی آن هستند. برهمین اساس است که حتی جناح‏های تندروی اصلاح‏طلب نیز هیچ‌گاه از عدم پایبندی آن‏ها به شروط خاتمی، ابراز ناخرسندی نکرده‏اند؛ بلکه هر از چندگاهی خاتمی راه مفری هم برای این جریان میگشاید. اما روندها نشان می دهد که نظام و مردم وزنی برای این جریان در انتخابات آتی در نظر نخواهد گرفت و دوم خردادی ها به اسم جریان اصلاحات همان طور که خودشان پیش بینی کرده اند
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =