ایسنا نوشت:

دومین کنفرانس ملی تعالی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با موضوع معرفت شناسی و فلسفه، سیاست‌گذاری و راهبرد و روش شناسی و اجراء، صبح امروز در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد.

 در این کنفرانس که با همت مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی وزارت دفاع و با حمایت سازمان‌های صنعتی این وزارتخانه و دانشگاه‌های صنعتی شریف، علم و صنعت، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، دفاع ملی، امام صادق (ع)، امام حسین (ع) و صنعتی مالک اشتر برگزار شد، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی طی سخنانی اظهار کرد: برای گذار از موج سوم صنعت دفاعی و ورود به موج چهارم، تعالی باید در همه ابعاد نهادینه شود.

اهم اظهارات وی به شرح زیر است:

 

*هنگامی که از تعالی صحبت می‌کنیم، ارزش‌ها، آرزوهای بزرگ انسان و آینده مطرح می‌شود. امروز شناخت آینده به یک دغدغه جدی و جهانی تبدیل شده است.

*اگر آینده را نشناسیم و درک درستی از آن نداشته باشیم نمی‌توانیم خودمان را آماده کنیم و دچار غافلگیری خواهیم شد.

* انقلاب فناوری، امنیت، اقتصاد، سیاست و قطب‌های جدید  عوامل مؤثر و تأثیرگذار در آینده است.برای این‌که دچار غافلگیری نشویم باید از قدرت انعطاف‌پذیری بسیار بالایی برخوردار باشیم.

*«در موج سوم، سخت‌افزار تعیین کننده و تکیه‌گاه است. در موج چهارم صنعت دفاعی، باید وابستگی به این مقوله را کم کرده و شبکه محور به دانش باید عمل کنیم و خود را به سیستم‌های درون سازمانی محدود نکنیم و خود را در ظرفیت کل کشور ببینیم و تعریف کنیم و اصطلاحاً با پلت فرم‌های مشترک و تبادل فناوری، بخش دفاع را نقطه ثقل صنایع راهبردی کشور نمائیم.

* در این مسیر بی تردید باید از قابلیت قدرت نرم، قدرت طراحی، قدرت فناوری و شبکه سازی بهره برداری همه جانبه‌ای بعمل آوریم.

مهر:صفوی:پاسخ ایران برای آغازگران جنگ پشیمان کننده و در هم کوبنده خواهد بود

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در صورت هرگونه اقدام نظامی و امنیتی علیه ایران، جغرافیای صحنه نبرد و مدیرت صحنه نبرد بر عهده جمهوری اسلامی ایران و بر عهده رهبری مقتدر انقلاب اسلامی خواهد بود.
سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در اجتماع پرشور پنجاه هزار نفری بسجیان و یگان‌های رزمی سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی که با عنوان فدائیان انقلاب جهانی اسلامی، برگزار شد با بیان اینکه بسیجیان ظرفیت پایان ناپذیر قدرت دفاعی و هجومی ایران در مقابل توطئه‌های داخلی و خارجی است، گفت: بسیج بزرگترین سرمایه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و ظرفیت استراتژیک نظام جمهوری اسلامی برای حل سخت‌ترین مشکلات و پاسخ دادن به بزرگترین نیازهای کشور است.
 
وی گفت:پاسخ ایران برای آغازگران جنگ پشیمان کننده و در هم کوبنده خواهد بود. دشمنان بدانند هرگونه تهدید نظامی آنها علیه ایران با عملیات نظامی غیر قابل تصور، توسط نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد. در صورت هرگونه اقدام نظامی و امنیتی علیه ایران، جغرافیای صحنه نبرد و مدیریت صحنه نبرد بر عهده جمهوری اسلامی ایران و بر عهده رهبری مقتدر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای خواهد بود.
/212 212

 

 

 

 

 

/212 212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =