سردار احمد وحیدی گفت: توانایی ما در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین بالا بوده و هست و در حوزه پهپاد‌های تهاجمی نمونه‌هایی داشته‌ایم و نمونه‌هایی نیز در دست تولید داریم.

به گزارش خبرآنلاين، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه همایش آماد و پشتیبانی نزاجا در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی ایران در برابر تهدیدات گفت: موضوع جنگ نامتقارن و بررسی ابعاد آن و پیش‌بینی دکترین‌ها، تاکتیک‌ها و جنگ‌افزارهای مناسب جزو دستور‌کار نیروهای مسلح بوده و برنامه‌ها را آماده کرده‌اند.  نیروهای مسلح پیش‌بینی فضاهایی که می‌توانند دشمن را در آن زمین‌گیر کنند را کرده‌اند و آن جنگ، جنگی است که ما به دنبالش نیستیم‌ اما اگر دشمن بخواهد وارد عمل شود، از تمام ابعاد توانمندی خود در حوزه‌های پیچیده استفاده می‌کنیم.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         دشمن علیه ما جنگ سایبری به راه انداخته است.آنها قبلا هم تلاش کردند توسط ویروس‌ها به سیستم‌های ما وارد شوند اما جمهوری اسلامی در این زمینه بسیار قوی ظاهر شد و آن بدافزارها را رفع کرد و به همین ترتیب برنامه‌های دیگر مانند هواپیمای بدون سرنشین نیز شاهد بودیم که ایران قدرت خود را به دنیا نشان داد و نیروهای مسلح خود را برای انواع جنگ‌های که ممکن است دشمن در پیش بگیرد، آماده کرده است.
·         پاسخ به درخواست اوباما در خصوص هواپیما بدون سرنشین قبلا داده شده است.  ما از یک ذات سلطه‌طلب و تجاوزگر انتظار نداریم به راحتی تسلیم شود و این ایده را کنار بگذارد. نظام سلطه اساسا برای تجاوز ساخته شده اما اینکه این قضایا را رسما اعلام می‌کنند، ناشی از ضعف مفرطی است که این نظام‌ها دارند‌ زیرا این اقدامات اقدامات جنگی و تجاوز محسوب می‌شود.
·         تصميمات در خصوص مهندسی معکوس هواپیما بدون سرنشین آمریکایی بنا نیست زیاد تشریح شود.
·         همه فرماندهان ارشد نظامی ما که در مقابل تجاوز به کشور ایستادند و خوار چشم دشمنان شدند، امروز از سوی آنها تحریم شده‌اند و این تحریم‌ها نشانه صحت راه آنهاست و بیانی برای قدرت جمهوری اسلامی است که از زبان آنها اعلام می‌شود.
·         سردار فیروز‌آبادی نه حسابی در آمریکا و نه در هیچ جای‌ دیگر دارد. این اظهارات غربی‌ها فریبکاری است و سؤال این است که آنها که این موضوعات را مطرح می‌کنند، چگونه می‌خواهند پاسخگوی افکار عمومی و مردم‌شان باشند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =