هفته​نامه آسمان در گزارشی با عنوان «شکار جانور قندهار» به معرفی هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی در مقابل پهباد جاسوسی آمریکا پرداخت و نوشت:

کرار: در مرداد 89، ایران هواپیمای بدون سرنشینی را به نمایش گذاشت که قادر به حمل مواد منفجره بود. این هواپیما قادر به پرواز در مسافت​های دور دست با سرعت بسیار بالا است. ایران اواخر سال 2008 اعلام کرد که نسل تازه​ای از «هواپیماهای بدون سرنشین تجسسی» ساخته که قادر به ارسال پخش زنده تصاویر از «نواحی تحت کنترل دشمن» است.
مهاجر: هواپیمای بی سرنشین شناسایی و مراقبت هوایی با توانایی ارسال زنده اطلاعات پروازی و تصاویر دریافتی به ایستگاه کنترل زمینی است.این هواپیمای بی سرنشین دارای حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و دارای پایایی 90 دقیقه است. این هواپیما دارای بدنه تمام کمپوزیت (مواد مرکب) است و سقف پرواز آن 11000 پا بوده و تا 50 کیلومتری قادر به ارسال تصاویر زنده است.
صاعقه: این هواپیما برای افزایش مهارت کارکنان پدافند هوایی به عنوان هدف برای موشک​ها، توپ​ها و پدافند زمینی مورد استفاده قرار می​گیرد. این هواپیما با حداکثر سرعت 2500 کیلومتر بر ساعت می​تواند تا ارتفاع 11000 پا به مدت 90 دقیقه پرواز کند. هواپیمای صاعقه دو و مهاجر دو توسط شرکت قدس طراحی و ساخته شده​اند.
فراز: این هواپیما یک مینی پهبپاد است که توسط دست پرتاب می​شود و می​توان آن را در یک کوله پشتی قرار داد. این هواپیما رقیب  pointer آمریکایی است. فراز دو دارای یک موتور الکترویکی است و حداکثر سرعت آن 90 کیلومتر بر ساعت است و تا شعاع 10 کیلومتری می​تواند تصاویر زنده را به یک کامپیوتر ارسال کند. ارتفاع  پرواز آن 3000 متر است و 50 ساعت مداومت پرواز دارد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    6 1
    همواره باعث افتخار است. تدابیری بیاندیشید در جنگ الکترونیک نیز قابلیت برنامه ریزی بدون کنترل زمینی داشته باشد. مثلا اینکه برنامه اماده داخل محفظه سربی عایق در داخل پرنده نصب شده باشد. نیز توان درگیری خودمختار با پرنده های پرداتور و هرمیس را در ارتفاع 15 کیلومتری داشته باشد و چند سنسور صوتی و حرارتی برای درگیری در شب نیز داشته باشد.