فارس نوشت:

نخست وزیر ترکیه در ادامه اظهارات خود با اشاره به مهلت 3 روزه اتحادیه عرب به دولت دمشق، از آغاز اعمال تحریم‌ها علیه سوریه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری خبرترک ترکیه، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در پاسخ به اظهارات "ریاض شقفه" رهبر اخوان المسلمین سوریه مبنی بر درخواست از دولت آنکارا برای مداخله در سوریه به جای مداخله نظامی غربی‌ها و احتمال چنین مداخله‌ای اظهار داشت که وی نمی‌داند منظور رهبر اخوان المسلمین سوریه از مداخله چیست و البته در حال حاضر با توجه به این که هیچ گونه ناراحتی متوجه ترکیه نیست، آنکارا به این مسئله فکر نمی‌کند، ولی باید به صراحت اعلام کند که اوضاع سوریه به مرحله ناراحت کننده‌ای رسیده است.

اردوغان با اشاره به پناهندگی 8 هزار شهروند سوری و وجود 910 کیلومتر مرز مشترک ترکیه با سوریه و پیوندهای فامیلی در دو طرف مرز مذکور مدعی شد که رئیس جمهور سوریه این مسائل را نادیده گرفته و مردم خود را کشتار می‌کند.

وی افزود که اگر بشار اسد قصد دارد در مسند قدرت باقی بماند باید به خواسته مردم سوریه احترام بگذارد و اگر می‌تواند انتخاب شود، باید انتخابات برگزار کند.

نخست وزیر ترکیه در ادامه اظهارات خود با اشاره به مهلت 3 روزه اتحادیه عرب به دولت دمشق، از آغاز اعمال تحریم‌ها علیه سوریه خبر داد.26151
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    4 15
    اردوغان بر خلاف خیلی ها خیلی مردی انشالا این بشار اسد حرامزاده به سزای جنایاتش میرسد
  • بدون نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    3 1
    خاندان اسد از سادات علوی هستند چرا توهین میکنی
  • هموطن IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    2 1
    اقای بدون نام چرا توهین میکنی مگر اقای بشار اسد از همون مردم غزه که اقای اردوغان هم حمایت میکنه حمایت نکرد