قاری مصری به دلیل خطا در تلاوت قرآن، شش ماه از تلاوت منع شد

مبلغ نوشت: رادیوی مصر از مجازات ممنوعیت تلاوت شش‌ماهه برای شیخ محمد حامد السکلاوی در تمام رادیوهای خارجی و ضبط هرگونه تلاوتی به دلیل خطا در تلاوت آیاتی از سوره انعام خبر داد.

به گزارشمبلغ“- رادیوی مصر از مجازات منع تلاوت شش‌ماهه برای شیخ محمد حامد السکلاوی در تمام رادیوهای خارجی و ضبط هرگونه تلاوتی به دلیل خطای او در تلاوت آیاتی از قرآن در نماز جمعه گذشته مسجد امام حسین (ع) شهر پورت سعید خبر داد.

السلکاوی در مراسم نماز جمعه هفته قبل در حضور وزیر اوقاف مصر به تلاوت قرآن پرداخت اما در حین تلاوت سوره انعام، دچار خطا شد. این خطا به شکلی گسترده از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت و رئیس اتحادیه قاریان مصر نیز به صراحت از این خطا انتقاد کرد و وعده برخورد با قاری خاطی را داد.

محمد نوار، رئیس رادیوی مصر تأکید کرد تصمیم برای حذف السلکاوی از جدول قاریان این رادیو پس از خطای وی در حین تلاوت دو آیه از سویه مبارکه انعام صورت گرفته است. به گفته او پس از این خطا، کمیته‌ای برای تحقیق در این زمینه تشکیل شده و اعضای این کمیته به اتفاق آرا خطای صورت گرفته را بسیار آشکار و غیر قابل قبول برای رادیوی مصر توصیف کرده‌اند. این کمیته به صراحت عنوان کرده است که از هر قاری که در رادیوی مصر به تلاوت قرآن می‌پردازد، انتظار می‌رود قادر به تلاوت و حفظ آیات و سوره‌هایی باشد که بارها آن را تلاوت کرده است.

نوار تأکید کرد: رادیوی مصر و اتحادیه قاریان این کشور هیچ‌گونه خطایی را در تلاوت قرآن نمی‌پذیرند و همچنین به قاریان توصیه کرده است که پیش از تلاوت در هرگونه مراسمی تمرین کرده و برای تلاوت آماده شوند.

به گفته وی رادیوی قرآن کریم مصر تنها یک رادیوی محلی نیست بلکه یک رادیوی بین‌المللی است که ده‌ها میلیون مخاطب در سراسر جهان دارد و خطایی در این سطح به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

منبع: مهر

بیشتر بخوانید:

‫نفس شگفت انگیز قاری قرآن مصری

قاری قرآنی که صدایش رادیو را در مصر گران کرد!

ببینید | عربی حرف زدن رهبر انقلاب با قاریان مصری

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1858311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =