ورود ۵۰ پزشک متخصص جدید به چهارمحال و بختیاری

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای ارتقاء ارائه خدمات درمانی به مردم استان، ۵۰ پزشک متخصص جدید در مراکز دولتی تحت پوشش این دانشگاه توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر محمدحسین اعرابی در تشریح این خبر از آغاز بکار متخصصین جدید در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار داشت: هرساله پس از نیازسنجی بیمارستان ها و تخصیص پزشکان متخصص از سوی وزارت بهداشت، توزیع متخصصان با رویکرد برقراری عدالت و افزایش دسترسی و بر اساس سطح بندی خدمات در سطح استان انجام می شود.

وی افزود: امسال تعداد ۶ متخصص بیماریهای داخلی، ۵ متخصص رادیولوژی، ۴ متخصص زنان و زایمان، ۴ متخصص ارتوپدی، ۳ متخصص آسیب شناسی، ۲ متخصص گوش حلق وبینی، ۲ متخصص پزشکی هسته ای، ۲ متخصص عفونی، ۴ متخصص قلب و عروق و ۳ متخصص بیماریهای مغز و اعصاب وارد استان شد.

دکتر اعرابی گفت: همچنین ۲ متخصص بیهوشی، ۳ متخصص جراحی عمومی، ۳ متخصص کودکان، ۲ روانپزشک، ۲ متخصص چشم پزشکی و ۳ متخصص در رشته های پوست، جراحی کلیه و مجاری ادراری و جراحی مغز و اعصاب در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: میزان ماندگاری این متخصصان در محل ابلاغ، برای پزشکان تعهد عام نیم برابر مدت تحصیل و برای پزشکان متعهد خاص دو برابر مدت تحصیل می باشد.

دکتر اعرابی خاطرنشان کرد: با ورود این متخصصان جدید به چرخه درمان استان، ارائه خدمت به مردم ارتقاء خواهد یافت اما همچنان کمبود متخصص در چهارمحال و بختیاری بویژه در رشته های طب اورژانس، بیهوشی و رادیولوژی و... وجود دارد.

به گفته وی؛ هم اکنون پزشکان متخصص جدیدالورود در ۳ مرکز آموزشی درمانی و ۷ بیمارستان دولتی و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مشغول به خدمات رسانی هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1858603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =