مروری بر حوادث جهان در چهارشنبه 2 آذر 1390

سقوط هواپیمای حامل ماری جوآنا

ایسنا نوشت: رییس پلیس ایالت تگزاس آمریکا اعلام کرد هواپیمای حامل ماری جوآنا دچار سانحه شد و سقوط کرد. به گفته پلیس تگزاس، این هواپیما کوچک دو موتوره به هنگام فرود در فرودگاه «هوستون» تگزاس دچار سانحه شد. زمانی‌ که نیروهای پلیس و امداد برای کمک‌رسانی به محل حادثه اعزام شدند، مقدار زیادی ماری جوآنا داخل این هواپیما پیدا کردند. به گفته‌ رییس پلیس ایالت تگزاس، تاکنون هویت خلبان و سرنشینان این هواپیما مشخص نشده است. به گفته مسئولان فرودگاه، این هواپیما بدون اطلاع قبلی اقدام به فرود کرده است. همچنین مبدأ حرکت آن نیز برای پلیس مشخص نشده است.

 

ریزش ساختمان شش قربانی گرفت

ایسنا نوشت: بر اثر ریزش یک ساختمان نیمه کاره در جنوب چین، دست کم شش نفر کشته شدند. به گفته‌ رسانه‌های داخلی چین، بر اثر این حادثه که عصر روز گذشته و در استان «گوانگ‌دونگ» رخ داد هفت نفر دیگر نیز دچار جراحت شدید شدند. به گزارش نیرو‌های امداد، کارگران ساختمان در حال کار در این ساختمان 9 طبقه بودند که یکباره ساختمان دچار ریزش شد. پلیس در حال بررسی دلیل وقوع این حادثه است.

 

کامیون حامل یک تن کوکایین در کاستاریکا توقیف شد

واحد مرکزی خبر نوشت: نیروهای پلیس کاستاریکا موفق شدند یک کامیون حامل بیش از یک تن کوکایین را کشف و ضبط کنند. پلیس کاستاریکا سه تبعه این کشور را به اتهام انتقال این محموله کوکائین به سن خوزه پایتخت بازداشت کرد. پلیس این کشور می گوید احتمالا این محموله با کانتینر از طریق دریا به کاستاریکا قاچاق شده است. کاستاریکا محل عبور قاچاق مواد مخدر در آمریکای لاتین است. تحقیقات درباره مبدا و مقصد این محموله بزرگ کوکایین ادامه دارد. پلیس کاستاریکا در چهار سال گذشته بیش از نود تن کوکایین را کشف کرده است.

 

دستگیری 28 ملوان به جرم مصرف موادمخدر

ایسنا نوشت: بنابراعلام پلیس دریایی آمریکا، 28 ملوان نیروی دریایی این کشوربه جرم مصرف موادمخدر دستگیر شدند. به گفته پلیس، خدمه این کشتی پس از بازگشت از ماموریت در بندر «سن‌دیگو» کالیفرنیا دستگیر شدند. سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه با رسانه‌های داخلی «سن‌دیگو» جزئیات رده سنی و درجه نظامی این ملوانان اعلام نکرد. ماه گذشته میلادی نیز 64 ملوان دیگر به جرم مصرف موادمخدر در این کشور دستگیر شده بودند.

 

دستگیری دو مرد به جرم تجاوز

ایسنا نوشت: پلیس هند دو مرد را به جرم تجاوز به یک زن دستگیر کردند. به گفته پلیس این متهمان پس از ربودن این زن 26 ساله به او تجاوز کردند. این زن که نامش فاش نشده است، گفت: در حال رفتن به بیمارستان بودم که خودرو این دو مرد برای پرسیدن آدرس توقف کرد. در حال گفتن آدرس بودم که به یکباره یکی از آن دو من را به داخل خودرو کشید و با چاقو تهدیدم کردند تا ساکت بمانم. به گفته پلیس، متهمان قربانی این حادثه را پس از تجاوز در یکی از اتوبان‌های اطراف شهر دهلی رها کردند. پلیس پس از طرح شکایت این زن جستجو برای یافتن این دو متهم را آغاز و آن دو را دستگیر کرد.

 

سیل در ایتالیا چهار کشته بر جا گذاشت

واحد مرکزی خبر نوشت: مقامات ایتالیا امروز چهارشنبه اعلام کردند سیل و رانش زمین در شمال شرقی این کشور چهار کشته بر جا گذاشت. سازمان محافظت از شهروندان ایتالیا اعلام کرد چندساعت بارش شدید بارانهای موسمی در جزیره سیسیل در شمال شرقی این کشور به سیل و رانش زمین منجر شد. سیل و رانش زمین ساعات پایانی دیشب در شهرهای ساپونارا و مِسینا در جزیره سیسیل تخریب ساختمانها را در پی داشت؛ همچنین بسیاری از خودروها در این شهرها زیر گل و لای مدفون شدند. به گزارش خبرگزاری رویترز از رم، سیل در نتیجه بارش بارانهای موسمی در ایتالیا در هفته های اخیر بیش از بیست کشته بر جا گذاشته است.

 

زلزله ‌٢/٦ ریشتری بولیوی را لرزاند

ایسنا نوشت: زلزله‌ای به بزرگی 2/6 ریشتر در مقیاس امواج دورنی زمین عصر روز گذشته بولیوی را به لرزه درآورد. به گفته مرکز لرزه‌نگاری آمریکا، عمق این زمین لرزه در 533 کیلومتری زیر سطح زمین گزارش شده است. به گزارش مرکز لرزه‌نگاری آمریکا، این زمین لرزه در پرو و شیلی نیز احساس شده است. مقامات بولیوی از خسارات و تلفات احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نکرده است.

 

سقوط مرگبار هواپیما در اندونزی

ایسنا نوشت: سقوط یک فروند هواپیمای کوچک در «پاپوآ» اندونزی به کشته‌شدن کمک خلبان آن انجامید. به گفته پلیس اندونزی این هواپیما صبح امروز بر اثر برخورد با یک کوه در منطقه « Enoratali » دچار سانحه شد. به گزارش رسانه‌های داخلی اندونزی، خلبان این هواپیما نیز بر اثر این سانحه دچار جراحت و به بیمارستان منتقل شد. این هواپیما حامل موادغذایی بوده است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =