ایستنا نوشت:

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران از اجرای پایلوت سرویس تلویزیون اینترنتی یا IP-TV در دو منطقه مخابراتی تهران خبر داد و اعلام کرد: مخابرات قصد ارائه این سرویس را به همه مشترکان تهرانی دارد.


حجت‌الله فرزین با بیان اینکه هم اکنون این سیستم‌ها در دو منطقه 2 و 8 تهران به صورت آزمایشی بر بستر اینترنت ADSL اجرا شده است، ادامه داد: مخابرات تهران قصد دارد برای ارائه این سرویس با بسیاری از نهاد و سازمان‌ها تعاملاتی را انجام دهد.


وی استقبال از این سرویس را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: محتوای ارائه شده از این رسانه کاملا مطابق با فرهنگ خانواده ایرانی خواهد بود.


تلویزیون اینترنتی یک فناوری جدید محسوب می شود که دنیای تلویزیون و اینترنت را به هم پیوند می‌دهد و محصول همگرایی صنعت رایانه، مخابرات و Multimedia (چندرسانه‌ای) است و هدف از پیدایش این فناوری حفظ بیننده و ایجاد روش‌های جدید استفاده از تلویزیون اعلام شده است.


IP-TV به ارسال و پخش برنامه‌های تلویزیونی برای مشترکان از طریق زیرساخت باند وسیع و توسط پروتکل اینترنت می پردازد. مخاطبان تلویزیون از طریق اینترنت به بانک اطلاعاتی شبکه موردنظر دست می‌یابند و می‌توانند به صورت Online در آنچه مشاهده می‌کنند، دخل و تصرف کنند. مزیت این نوع تلویزیون این است که کاربر می‌تواند زمان پخش یک برنامه را تغییر داده، یا برنامه دلخواه خود را رزرو کند و بعد با پیغامی که داده می‌شود از زمان پخش آن برنامه با خبر شود یا اینکه کاری کند که برنامه به طور خودکار برای او ذخیره شود.


یکی دیگر از قسمت‌هایی که در آن پویایی تلویزیون اینترنتی به بهترین وجه دیده می‌شود؛ بخش سفارشات خرید اجناس، موسیقی یا فیلم دلخواه است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CZ ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
    10 3
    با این اینترنت 128 و کلی قطع ووصل خیلی کارها می شد کرد نمی دونستیم
  • بدون نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
    11 2
    واقعا با این سرعت و کیفیت تلوزیون اینیرنتی هم میتوان دید!!!!!!!!!!!! یادم نبود اگر هم نشه دید پولش را که میشه گرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
    11 2
    اینایی که نوشتین همش قشنگه ولی آیا واقعا با سرعت 128 کیلو بایت میشه از این برنامه لذت برد؟آیا میشه تصاویر با کیفیتی دید؟ برای این چه فکری کردید آقایون؟شما اول به من شهروند اجازه استفاده از اینترنت پرسرعت که حق من هست رو بده بعد بیا تلویزیون اینترنتی راه بنداز...
  • بدون نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
    7 1
    IPTV با تلویزیون اینترنتی فرق داره چرا کمی تحقیق نمیکنید
  • بهنام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
    5 0
    نویسنده ی بدون نام درست گفته :IPTV با تلویزیون اینترنتی فرق داره به عبارت دیگه تلویزیون تعاملی فقط در مناطقی قابل ارائه است که زیر ساخت مخابراتی لازم برای ارائه adsl را داشته باشه ولی ضرورتی نداره که مشترک تلویزیون تعاملی باید اینترنت adsl وصل باشه
  • پیام IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    0 0
    در کل فرقی نمیکنه ,باید اینترنت پر سرعت باشه , حالا با اسم iptv اینترنت رو گرون تر میفروشن.