شهرت فلیمسازان چهارمحال و بختیاری به کشور هند رسید

فیلم‌های بلند «میان صخره‌ها» و « بچه گرگ‌های دره سیب» ساخته هنرمندان فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری برای رقابت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان کلکته، راهی هند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،پیام احمدی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت : دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان کلکته از پنجم تا نهم بهمن‌ امسال در کشور هندوستان برگزار می‌شود که فیلم‌های میان صخره‌ها ساخته مختار عبداللهی و بچه گرگ‌های دره سیب به کارگردانی فریدون نجفی به عنوان نمایندگان ایران در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

وی افزود : میان صخره‌ها به عنوان نخستین تجربه کارگردانی مختار عبداللهی در حوزه‌ فیلم‌های بلند با حضور در جشنواره کلکته، دهمین حضور بین‌المللی خود را پشت سر خواهد گذاشت و بچه گرگ‌های دره سیب هم که دومین ساخته بلند فریدون نجفی است حضور در جشنواره‌های بین‌المللی مختلفی همچون باف‌درمالموی سوئد و اشلینگل آلمان را در کارنامه دارد.

به گفته وی : این ۲ فیلم از آثار منتخب سی و سومین و سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان نیز به شمار می‌روند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت : نجفی در بچه گرگ‌های دره سیب که در سال ۱۳۹۸ در منطقه کوهرنگ فیلم‌برداری شده است، داستان «آشو» پسری ۱۱ ساله بختیاری را روایت می‌کند که پدرش به جرم قتل فراری است و آشو برای نجات جانش از تهدید طایفه و خانواده مقتول، مجبور می‌شود با ترک روستای خود و با پوشیدن لباس دخترانه، سفر پرماجرایی را آغاز کند.

گفتنی است ، فیلم میان صخره‌ها هم روایتگر ماجراهای خواهر و برادری چوپان به نام‌های ابراهیم و ایلما در کوهستان‌های بختیاری است که در نبود پدر و مادر خود، گوسفندان را به چرا می‌برند اما گرفتار حوادثی متفاوت می‌شوند.

فیلم بچه گرگ‌های دره سیب علاوه بر حضور در جشنواره فیلم کودکان کلکته به صورت هم‌زمان در سومین جشنواره بین‌المللی کودکان گوآهاتی هند نیز رقابت می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1866089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =