واحد مرکزی خبر نوشت:

 سی ان ان در گزارشی در واکنش به خبر بازداشت دوازده جاسوس آمریکایی در ایران ، به شکست اطلاعاتی آمریکا اذعان کرد.
شبکه تلویزیونی سی ان ان با اشاره به خبر بازداشت گروهی از جاسوسان آمریکایی در ایران، گزارش داد: ما خبری ناراحت کننده از ایران را پیگیری می کنیم که می تواند تاثیرات شدیدی بر تلاش های آمریکا برای مقابله با ایران داشته باشد.
برایان تاد خبرنگار سی ان ان گفت : سی آی ای هنوز چیزی درباره بازداشت 12 عامل در ایران نگفته است، اما یک مامور سابق سازمان سیا می گوید اگر این خبر درست باشد، عقب نشینی و شکست جدی اطلاعاتی آمریکا در کشوری که نفوذ در ان بسیار سخت است، می باشد.
باب بیرمامور سابق سازمان سیا و کارشناس امور امنیتی می گوید: ممکن است این ماموران در پایگاه مجازی سازمان سیا کار می کردند و روش کار اینگونه بوده که اطلاعات را جمع آوری و در یک وب سایت دیگر به صورت رمز گزاری شده قرار می دادند.سپس اطلاعات این افراد توسط متخصصان رمزگشایی می شده است.
بیر همچنین می گوید که ایرانی ها نیز در زمینه مقابله با اینگونه اقدامات خوب عمل می کنند و احتمالا آمریکا باید روش اقدامات آتی خود علیه ایران را تغییر دهد.
باب بیر مامور سابق سازمان سیا گفت : شما اقدامات ضد اطلاعاتی و ارزیابی خسارت انجام می دهید و درباره اینکه چرا اقدامات بد بوده تصمیم گیری می کنید و بعد از آن می توانید از نو شروع کنید.
این گزارش می افزاید: سازمان سیا درباره هیچ کدام از این موضوعات هیچ اظهار نظری نکرده است.
برایان تاد ادامه داد: کارشناسان می گویند اقدامات اخیر ایران در بازداشت این 12 نفرمی تواند جنگ اطلاعاتی بین ایران و آمریکا را تشدید کند. این گزارش پس از اینکه نمایندگانی درکنگره آمریکا، ایران را به فعالیت جاسوسی در واشنگتن و درمکان های دیگر متهم کردند، وکاخ سفید نیز تهران رابه تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن متهم کرده ، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
خبربازداشت 12عامل سی آی ای در ایران پس از اینکه مقامات آمریکایی بازداشت برخی از ماموران سازمان سیا در لبنان به دست حزب الله لبنان را تایید کرده اند، منتشر می شود .
 

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
    2 1
    مرگ بر امریکا