قالیباف؛ سیاستمداری که از درگذشتگان هم شکست خورد /او قرار بود اشبه الناس به احمدی نژاد شود!

قالیباف، دی ۹۵ هنوز شهردار بود که «همشهری ماه» را با تصویر دخترکی گل‌فروش و بنز معروف و قدیمی هاشمی رفسنجانی منتشر کرد؛ درست چند روز پس از آن جلد معروف، هاشمی درگذشت.

خبرگزاری خبرآنلاین در هفتمین سالگرد فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی، قاب هایی از روزهای سوگ واری فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی را منتشر کرد. تصاویر از مراسم وداع با پیکر هاشمی در جماران، مراسم تشییع در تهران و تدفین در حرم امام خمینی انتخاب شده بود و این گزارش با تیتر «۱۲ قاب ماندگار از سوگ آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ از اندوه نشسته بر چهره یاران قدیمی تا بدرقه دردناک «هاشمیِ پدر» منتشر شد.

برخی از این قاب تصویرها طی روزهای اخیر منتشر شد. در این مطلب نگاهی مجزا به یک قاب تصویر دیگر از آن روزها خواهیم داشت.

بسیاری قالیباف را سیاستمداری برنده نمی‌دانند اما اساساً مسأله، برنده یا بازنده بودن قالیباف نیست بلکه در ترکیب «سیاستمدار برنده»، سیاستمدار بودن‌اش محل تردید است و بسیاری او را ماقبل رجل سیاسی برمی‌شمارند چراکه نه تعدد کاندیداتوری، رزومه‌ی سیاستمداری اوست و نه این روزها! رئیس قوه بودن، نشان نخبگی و سرآمدی و سزاواری.

قالیباف مطلقا آن سیاستمدار تغییردهنده‌بازی نبوده و در هر حضورش خود را به ایده‌ی کمپینرها سپرده و هر بار به شیوه‌ای در انتخابات ظاهر شده؛ یک بار با چشمان رنگی و لباس کمک خلبانی‌اش، یکبار هم با چهار انگشت و رخت جهادی‌اش.

قالیباف؛ سیاستمداری که از درگذشتگان هم شکست خورد /او قرار بود اشبه الناس به احمدی نژاد شود!

آخرین بار که قصد کرد از بهشت به پاستور برهد، کمپین‌اش را با تاختن بر هاشمی استارت زد، همان کارزاری که قرار بود در آن اشبه‌الناس به احمدی‌نژاد باشد. دی ۹۵ هنوز شهردار بود که «همشهری ماه» را با تصویر دخترکی گل‌فروش و بنز معروف و قدیمی هاشمی رفسنجانی منتشر کرد، بنزی که پشت چراغ قرمزی ۹۶ ثانیه‌ای متوقف شده بود و دست هاشمی، پول را دور از دستان دخترک گل‌فروش نگه داشته بود، همان که روی جلدش تیتر زده بود «شاه و گدا».

قالیباف آمده بود که در اولین کنش انتخاباتی‌اش، دوگانه‌سازی با هاشمی را بازسازی کند و از کلیدواژه‌ی پر تعبیر «شاه» هم بهره ببرد که مثل همیشه ناکام ماند و این بار البته ناگهانی‌تر. درست چند روز پس از آن جلد معروف، هاشمی درگذشت و مراسم تشییع تاریخی‌اش، راه را بر این تاکتیک‌های مستعمل بست و باز هم تقدیر بر باقر چیره شد و همان همیشگی. در کارنامه‌ی قالیباف، شکست از زندگان کم نبود که شکست از درگذشتگان هم به آن افزوده شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1867113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =