اظهارات معاون ابراهیم رئیسی درباره افزایش اعطای وام

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: در دهه گذشته ضریب جینی به دلیل رانت‌خواری برخی افزایش یافت و در دولت کنونی به دنبال برقراری عدالت و محرومیت‌زدایی هستیم.

سید محمد حسینی، در مراسم رونمایی پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مهر ایران، گفت: قرض الحسنه در قرآن مجید هفت بار مطرح شده است و نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد. در آیات قرآن آمده است اگر فردی قرض دهد و از بخشی از اموال خود صرف‌نظر کند، خداوند هم جبران می‌کند و این جهاد در سطح جامعه باید ارتقا یابد.

بنابر روایت ایرنا، معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دولت مردمی و عدالت‌محور نیز کنار مردم است و اگر در دهه گذشته ضریب جینی به دلیل رانت‌خواری برخی افزایش یافت، اما این دولت به دنبال برقراری عدالت و محرومیت‌زدایی است.

وی بیان کرد: اینکه سقف تسعیلات قرض الحسنه از ۵۰ میلیون به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته و مایه مباهات است؛ هم اکنون کشور در محصولات دانش بنیان پیشرفت خوبی داشته است و این رویه برای همسایگان ما غیر قابل باور بود، اما هم اکنون رویه تغییر کرده است.

حسینی اظهار کرد: اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال زنان سرپرست خانوار، آزادسازی زندانیان و موارد دیگر قابل‌تقدیر است.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: در دولت سیزدهم تعداد وام‌های اعطایی در بانک قرض الحسنه نسبت به دولت قبل ۸۰ درصد و مبلغ وام‌ها ۷۴ درصد رشد داشته و این الگوی مناسبی برای معرفی در سطح دنیا است.

در این برنامه مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: در دولت سیزدهم مشتریان بانک از ۱۰ میلیون نفر به ۱۶ میلیون نفر و تسهیلات از ۲.۵ میلیون فقره به ۳.۵ میلیون فقره افزایش یافته است.

سید سعید شمسی نژاد درباره نفوذ بانک در کشور گفت: بانک مهر ایران شمولیت خوبی در برخی استان‌ها دارد.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1867117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =