سکوت عجیب فدراسیون در ماجرای فغانی؛ او هنوز ایرانی است!

علیرضا فغانی این روزها به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

تصمیم علیرضا فغانی برای اخراج آیمن حسین عراقی جنجالی‌ترین اتفاق جام ملت‌های آسیا تا امروز بوده و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است. عراقی‌ها از زمان حذف به شدت علیه فغانی موضع گرفته‌اند و حتی کرار جاسم هم به داور ایرانی حمله کرده است. در طرف هم کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بیانیه‌ای منتشر و در آن رفتارهایی که علیه فغانی انجام شده را محکوم کرد. تندترین واکنش به حملات و موضع‌گیری‌های عراقی‌ها اما نه از طرف فدراسیون فوتبال ایران، که از سمت فدراسیون فوتبال استرالیا شد. آن‌ها با رفتاری جالب و مثال‌زدنی یک بیانیه منتشر کردند کردند و پشت علیرضا فغانی درآمدند.

فدراسیون فوتبال استرالیا درحالی به این شکل از داور خود حمایت کرده که فغانی اصلا اهل این کشور نیست و تنها چند سال است که راهی آنجا شده است. در طرف مقابل اما فدراسیون فوتبال ایران تا این لحظه هیچ واکنش خاصی نسبت به اتفاقات اخیر نشان نداده و تنها حمایتی که از سمت ایران بوده مربوط به صحبت چند کارشناس داوری و استوری‌های فوتبالی‌هاست. حتی خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران ایران هم در واکنش به سوالی درباره فغانی گفت که او اصلا از ایران به مسابقات نرفته و به این شکل پشت داوری که سال‌های برای فوتبال این کشور افتخار آورده را خالی کرد.

علیرضا فغانی یکی از مشهورترین داوران جهان است و خیلی هم نیازی به حمایت افشاریان ندارد ولی این اتفاقات به خوبی نشان داد که چه تفکری پشت حذف او بوده و صاحبان تصمیم در داوری ایران تا چه اندازه با فغانی مشکل دارند. اگر علیرضا فغانی از طرف فدراسیون فوتبال استرالیا وارد جام ملت‌ها شده، به دلیل کج‌سلیقگی تصمیم‌گیران داوری در ایران است و قضاوت بازی افتتاحیه نشان داد او همین حالا که به قول آقایان در آستانه خداحافظی قرار دارد هم چند سر و گردن از بقیه داوران آماده‌تر است.

درست است که علیرضا فغانی زیر نظر فدراسیون فوتبال استرالیا به جام ملت‌ها رفته ولی او هنوز هم ایرانی است و حمایت فدراسیون فوتبال کمترین کار در حق کسی بود که سال‌های برای ایران افتخارآفرینی کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1867249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    2 18
    لزومی ندارد که فدراسیون با طرفداری و جانب داری باعث ناراحتی طرفداران تیم عراقی شود واکنش را افزایش دهد
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    19 3
    فغاني مايه افتخار ايران است
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    8 13
    ایشان به عنوان داور استرالیا رفته نه ایران یعنی استرالیایی هستن البته در این مسابقات چرا ایران باید در مورد داور یه کشور دیگه نظر بده
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    16 1
    اگر آقای تاج از داوران ایرانی دفاع می‌کرد الان آقای فغانی نماینده ایران بود نه استرالیا
  • مرتضی امیری IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    1 1
    قانونی که هیچ داوری تا حالا اجرا نمی‌کرده رو فغانی از کجاش درآورده؟! باید مادام‌العمر محروم بشه ....