مروری بر حوادث ایران در یکشنبه 6 آذر 1390

طلاق زن به خاطر شغل مردانه

خبرگزاری مهر نوشت: مرد جوان که از شغل مردانه همسرش به ستوه آمده بود با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق کرد.
این مرد جوان وارد دادگاه خانواده شد و به قاضی گفت: دیگر از دست سرکشی های همسرم خسته شدم و می خواهم از او جدا شوم. قاضی مرد را به آرامش دعوت کرد و گفت: بیشتر توضیح دهید تا بتوانم کمکتان کنم. مرد که سعی می کرد آرامشش را حفظ کند به قاضی گفت: 4 سال قبل در دانشگاه با سما آشنا شدم و با 400 سکه به عنوان مهریه به عقد دائم من درآمد و در زمان کوتاهی با برگزاری جشن کوچکی راهی زندگی مشترکمان شدیم. همه چیز خوب پیش می رفت و تنها چیزی که آزارم می داد راحتی بیش از حد همسرم با همکارانش بود. سما پس از پایان درسش شغل بسیار خوبی پیدا کرده بود او که مهندس ناظر یک پروژه شهرک سازی شده بود به دلیل نوع کارش تا دیر وقت یا حتی در ایام تعطیل هم با کارش درگیر بود. تمام افرادی که با او کار می کردند مرد بودند و این برای من بسیار سخت بود. همسرم یا مدام با تلفن مشغول خرید فروش آجر و میلگرد و سیمان بود یا در حال چک کردن کار کارگران و حساب و کتاب حقوق و مزد روزانه آنها. برای او هیچ فرقی نداشت که در چه زمان و مکانی هستیم و بلافاصله پس از زنگ خوردن تلفنش معاملات و حساب و کتاب ها پای تلفن شروع می شد. من که به همسرم علاقه زیادی دارم تصمیم گرفتم تا با شغل او کنار بیایم و او را به همین شکل بپذیرم. اما موضوع جدیدی به مشکلاتمان اضافه شد. یک هفته قبل وقتی خسته از کار به خانه آمدم همسرم با اشتیاق برایم توضیح داد که قراردادی با یک شرکت بسته است که پروژه جدید ساخت یک شهرک در یکی از شهرستانها است و به زودی کارش را در شهرستان آغاز خواهد کرد. من که به شدت از انتخاب بی جای همسرم عصبانی بودم با او شروع به مشاجره کردم و گفتم که به هیچ عنوان اجازه نمی دهم در چنین پروژه ای کار خود را ادامه دهد.
چند روز این بحث و دعوا ها ادامه داشت تا اینکه سما گفت که دیگر حاضر به ادامه زندگی با من نیست زیرا او تصور می کند که من قصد دارم جلوی پیشرفت او را بگیرم در صورتی که هیچ مردی نمی تواند تحمل کند که همسرش به خاطر کار چندین ماه دور از خانه و زندگی اش باشد و با مردان غریبه همراه شود.
قاضی پس از شنیدن اظهارات مرد جوان به دلیل عدم حضور زن وقت دیگری را مشخص کرد تا پس از شنیدن گفته های زن جوان حکم را صادر کند.

 

بازداشت کلاهبرداری که برای فرار از بدهی 5میلیارد ریالی خودربایی کرد

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از دستگیری فردی خبر داد که برای عدم بازپرداخت طلب 500میلیون تومانی، سناریوی ربوده شدن خود را مطرح کرده بود.
سرهنگ افشاری گفت: با اعلام شکایت یکی از اهالی این شهرستان، ماموران آگاهی اردکان دریافتند که شریک شاکی که در دفتر طراحی فرش بوده ربوده شده و هیچ‌گونه خبری از وی نیست پرونده‌ای تحت عنوان فقدانی پیش روی کارآگاهان گشوده شد. وی گفت: ماموران آگاهی با بررسی و تحقیقات و استعلام انجام شده به این مساله پی بردند که ربوده شده فردی کلاهبردار و دارای سه فقره سابقه کیفری و کلاهبرداری است و از شاکی 500 میلیون تومان اخذ و با ساختن سناریوی آدم‌ربایی متواری شده است.
افشاری افزود: ماموران با بررسی شماره‌های تماس متهم و آدرس وی با هماهنگی مقام‌قضایی و با اخذ نیابت قضایی به محل سکونت نامبرده در تبریز مراجعه و دریافتند، وی هنوز به تبریز نیامده که درادامه بررسی از سیستم رایانه حساب بانکی و برداشت از یکی از شعب بانک صادرات در شیراز سریعا ماموران آگاهی اردکان با اخذ نیابت به این بانک مراجعه و با هماهنگی با رییس بانک و مراقبت در اطراف بانک فرد کلاهبردار را شناسایی و به محض مراجعه به بانک وی را دستگیر کردند. وی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی به کلاهبرداری و اخذ مبلغ 500 میلیون تومان از شاکی اعتراف کرد گفت: پرونده تشکیل و تحت پیگرد قرار دارد.

 

مرد خودخواه برادرزنش را معتاد کرد تا زنش را آزار دهد

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم برای اینکه ارتباط من با برادرم قطع شود، او را معتاد و با زندگی‌اش بازی کرد؛ در حال حاضر دیگر تحمل زندگی در کنار او را ندارم.
این زن با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی شعبه 245 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد. او در حضور قاضی این شعبه بیان کرد: درست است که شوهرم خودش معتاد نیست ولی برادرم را معتاد کرده و من نمی‌‌توانم در کنارش به زندگی ادامه دهم. وی با اشاره به اینکه حدود 5 سال از زندگی مشترک‌مان می‌گذرد و یک فرزند داریم، افزود: شوهرم می‌دانست که من روی تک برادرم حساسم و به او وابسته‌ام به همین دلیل او را برای مصرف مواد مخدر وسوسه کرد و در حال حاضر برادرم معتاد است.
زن گفت: از زمانی که برادرم معتاد شده من دیگر با او ارتباطی ندارم و شوهرم مهربان‌تر شده و زندگی‌مان نیز بهتر شده است ولی من شوهرم را نمی‌بخشم و طلاق می‌خواهم. وی عنوان کرد: درست است که در حال حاضر هیچ مشکلی در زندگی زناشویی خود نداریم ولی چون می‌دانم که شوهرم برای قطع رابطه من با برادرم با زندگی او بازی کرده نمی‌توانم در کنارش به زندگی ادامه دهم. زن در ادامه گفت: مهریه‌ام 200 سکه بهار آزادی است و تمام آن را به شوهرم می‌بخشم تا از او جدا شوم؛ حداقل با جدایی متوجه می‌شوم در کنار شخصی که زندگی برادرم را نابود کرده زندگی نمی‌کنم. وی افزود: شوهرم کارمند یک شرکت است و وضع مالی نسبتاً خوبی دارد و می‌تواند مهریه‌ام را نیز بپردازد ولی من نمی‌خواهم چون نباید او بهانه‌ای برای جدا نشدن داشته باشد.
زن عنوان کرد: نمی‌دانم شوهرم چه طور درباره معتاد شدن برادرم دچار عذاب وجدان می‌‌شود ولی من زجر می‌کشم چون برادرم هر روز مقدار مصرفش بالا رفته و حتی زنش به همین دلیل از او جدا شده است. وی در انتها افزود: شوهرم زندگی برادرم را نابود کرده و من نمی‌توانم در کنارش زندگی کنم؛ در حقیقت باید از او جدا شده و حضانت فرزندم را برعهده بگیرم. 

 

نجات از چاه 30 متری بعد از 48 ساعت

خبرگزاری مهر نوشت: مرد جوانی که به مدت دو روز در یک چاه 30 متری دارای آب گرفتار شده بود با تلاش نیروهای آتش نشانی خرم آباد نجات یافت.
در مسیر جاده خرم آباد - اندیمشک و حوالی روستای غلامان اولیا در مرکز کاردرمانی که در این محل وجود دارد غیبت دو روزه مرد جوان موجب نگرانی متولیان می شود که پس از بررسی ها متوجه سقوط این فرد به چاه 30 متری نزدیک روستا می شوند. مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد در این رابطه گفت: راس ساعت 20 و 47 دقیقه شنبه شب در تماس با این مرکز در مورد سقوط یک مرد به داخل چاه گزارش داده شد. کیومرث طولابی با اشاره به حضور یک اکیپ امداد و نجات در سریع ترین زمان به محل حادثه گفت: پس از حضور در محل مطابق اظهارات اهالی فرد یاد شده دو روز بود که در داخل چاه افتاده بود. وی با اشاره به مشخصات چاه یاد شده گفت: عمق چاه 30 متر بوده و در ته چاه نیز آب وجود داشته است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد علت سقوط این فرد به داخل چاه را بی احتیاطی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به فاصله داشتن چاه آب با روستا و ساختمان های روستا کسی متوجه سر و صدای این فرد نشده بود. طولابی مدت زمان عملیات امداد و نجات این فرد را یک ساعت و 45 دقیقه عنوان کرد و گفت: بزرگ بودن دهانه چاه و احتمال ریزش آن مشکلی بود که روند عملیات امداد را با کندی مواجه کرد. وی با اشاره به نجات فرد حادثه دیده از داخل چاه، یادآور شد: مرد جوان که 30 سال سن داشت زنده از داخل چاه بیرون آورده شد ولی به دلیل سردی هوا و یخ بودن آب داخل چاه دو پای وی کاملا بی حس شده بود.

  

روباه اینترنتی در تله پلیس گرفتار شد

فارس نوشت: رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا با بیان اینکه یک فریب کار اینترنتی درصدد سوء استفاده و اخاذی از عکس‌های یک زن بود گفت: پس از دستگیری این فرد مقاصد سیاسی و شوم این فرد برای ایجاد تفرقه میان شیعیان و اهل سنت مشخص شد.
سرهنگ سید محسن میربهرسی بیان کرد: بر اساس اطلاعات واصله از سوی سرهنگ سید موسی حسینی رئیس پلیس فتای استان فارس، فردی از طریق فضای مجازی با جلب اعتماد و فریب خانمی اقدام به تهیه تصاویر نامناسب و نهایتاً سوء استفاده از وی کرد.
وی ادامه داد: این فریب کار اینترنتی که توانسته بود از طریق تهدید و ارعاب 17 میلیون تومان اخاذی کند با دریافت مشخصات عابربانک این خانم همچنان به زیادی خواهی‌های خود ادامه ‌داد تا اینکه این زن فریب خورده به اجبار و به دلیل شرایط نامناسب روحی و روانی مجبور به ترک کشور شد.
این فرمانده انتظامی بیان داشت: در حالی که اقدامات مجرمانه این فریبکار اینترنتی پایانی نداشت فرد با تهدید خانواده این خانم مبنی بر انتشار تصاویری وی در فضای مجازی قصد ادامه اخاذی‌های خود را داشت که خوشبختانه با طرح شکایت از سوی خانواده فرد فریب خورده، پلیس فتا وارد کار شد و با اقدامات خاص پلیسی مجرم شناسایی و دستگیر شد. میربهرسی ادامه داد: در بازجویی‌های انجام شده متهم به جرایم خود اعتراف کرد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا گفت: اطلاعات شخصی جمع‌آوری شده از رایانه این مجرم اینترنتی و همچنین رصد فضای مجازی از سوی پلیس سایبر مشخص کرد که این فرد با ایجاد وبلاگ‌ها و وب سایت‌های ثبت شده خویش در پی ایجاد تفرقه ما بین اهل تسنن و شیعه بوده است و تلاشی گسترده در جهت تحریک هموطنان اهل سنت کشور داشته که خوشبختانه قبل از حصول هر نتیجه‌ای در این زمینه وی دستگیر شد. وی بیان داشت: طی اقدام به موقع پلیس فتا جامعه اهل سنت کشورهای ترکیه، سوریه، عراق و انگلیس از این پلیس تشکر کرده و این حرکت را موجب پاسداشت حرمت‌ها و همچنین حفظ حریم اعتقادی افراد برشمردند.

 

 بازداشت زندانی فراری درحال بسته‌بندی مواد

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف حدود 14 کیلوگرم ماده‌مخدر صنعتی شیشه در شهرستان انزلی خبر داد. سردار ابراهیم قائدرحمتی با اعلام این خبر افزود: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت فردی در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر صنعتی در سطح وسیع، پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری اکیپ‌های عملیاتی مبارزه با موادمخدر بندرانزلی پس از اطمینان از صحت گزارش واصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان گیلان ادامه داد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر پس از حصول اطمینان و با کسب مجوز از مقام‌قضایی با رعایت موازین شرعی و قانونی وارد محل تهیه و توزیع مواد شده و با بازرسی از محل، 13کیلو و 760 گرم موادمخدر صنعتی از نوع شیشه را کشف و دو متهم را نیز در این راستا دستگیر کردند.
قائدرحمتی با بیان اینکه دو متهم دستگیرشده در حال بسته‌بندی مواد و آماده‌کردن آن برای فروش بودند، اظهار داشت: با سرعت عمل ماموران عملیات ویژه مبارزه با موادمخدر، این دو قاچاقچی موفق به پایان رساندن عمل شوم خود نشدند.
فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه یکی از این دو متهم دستگیرشده زندانی فراری است، 

 

پیشنهاد قسط‌‌بندی مهریه از سوی زن مرد را بیشتر عاشق زندگی‌اش کرد

فارس نوشت: مردی در دادگاه خانواده مدعی شد از زمانی که همسرش پیشنهاد قسط‌بندی مهریه‌اش را داده، متوجه شده است که همسرش او را درک می‌کند و همین امر باعث استحکام زندگی‌شان شده است.
مردی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست قسط‌بندی مهریه 300 سکه‌ای زن خود را به قاضی شعبه 250 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد. این مرد در برابر قاضی با اشاره به اینکه حدود 8.5 سال از زندگی مشترک‌مان می‌گذرد، اظهار داشت: همسرم مهریه‌اش را که 300 سکه بهار آزادی است خواهان شده و من در دادگاه محکوم به پرداخت آن شدم ولی در حال حاضر توان پرداخت یکجای آن را نداشته و می‌خواهم مهریه‌اش را قسط‌بندی کنم.
زن در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه یک فرزند داریم، ‌عنوان کرد: من قصد جدایی و آزار شوهرم را ندارم و تنها مهریه‌ام را می‌خواهم چون به آن نیاز دارم. چنانچه شوهرم مهریه مرا به صورت اقساط هم بپردازد نیازم برطرف می‌شود و در این میان شوهرم نیز عذاب نمی‌کشد.
مرد بار دیگر در برابر قاضی اظهار داشت: خوشحالم از اینکه همسرم درکم می‌کند و خود برای این موضوع پیشنهاد قسط‌بندی داده؛ در واقع مهریه حق اوست و همسرم می‌تواند به هر شکلی آن را درخواست کند. این کار همسرم (پیشنهاد قسط‌بندی مهریه) مرا به زندگی‌ام امیدوارتر کرد و من از این به بعد همسر و فرزندم را بیشتر دوست دارم.
قاضی این شعبه 30 سکه به عنوان پیش پرداخت با توافق طرفین مشخص کرده و ماهیانه پرداخت یک سکه بهار آزادی را تعیین کرد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صالح IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    4 0
    خودت کردی که لعنت بر خودت باد