آخرین نشست کمیسیون فضای کسب و کار، کارآفرینی و مقررات اتاق بازرگانی تهران به طور کامل به بررسی قانون ورشکستگی در ایران اختصاص یافت.

 جایی که «حسین افضل آبادی» معاون قضایی اداره کل امور تصفیه و ورشکستگی حاضر شده بود تا در مورد قانون ورشکستگی و اصلاحات اخیر آن برای فعالان بخش خصوصی توضیحاتی ارائه کند.

در این نشست که غالب مباحث آن حقوقی بود اعضای کمیسیون کسب و کار بر تسهیل روند اعلام ورشکستگی شرکت ها و از بین بردن قبح نادرست و ناصحیحی که در کلمه «ورشکستگی» در ادبیات اقتصادی کشور وجود دارد تاکید کردند و آن را یک راه چاره برای شرکت ها خواندند.

احمد پورفلاح رییس کمیسیون کسب و کار، کارآفرینی و مقررات نیز در این نشست به موضوع «بد دانستن اعلام ورشکستگی» اشاره کرد و گفت: «برداشت ها از این کلمه به گونه ای است که هیچ گاه شرکتی تمایل ندارد خود را ورشکسته اعلام کند حتی اگر مثلا پنج برابر دارايي هايش به بانک ها و طلبكاران بدهکار باشد. چون این گونه برداشت می شود که هر کس یا هر شرکتی که اعلام ورشکستگی نمود دیگر نباید با او کار کرد یا به او خدمات و تسهیلات ارائه نمود». به طور كلي جامعه ورشكستگي را مترادف با بي عرضگي، تقلب و ناكارآمدي مي‌داند.

 پورفلاح ورشکستگی را هم یک مرحله از روند سرمایه گذاری و یک فرآیند اقتصادی دانست که در طول آن یک شرکت می تواند به بررسی جزئیات عملکرد خود بپردازد و نقاط قوت و ضعف خود را بیابد.

پورفلاح افزود: «نباید از شخص یا شرکتی که اعلام ورشکستگی می کند روی برگرداند و اعتبار او را در حد صفر تنزل داد».

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =