مهر نوشت:

 رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با تأکید بر اینکه در روابط با آژانس انرژی اتمی نباید احساسی عمل کرد، گفت: غربیها به دلیل انحراف از تحولات منطقه تلاش می کنند ایران را به واکنش احساسی در مقابل آژانس وادار کنند.
حشمت فلاحت پیشه با اشاره به بررسی رابطه آینده ایران و آژانس در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: معتقدم در مورد همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی منطقی و بر اساس منافع ملی خودمان تصمیم بگیریم.
اهم اظهارات وی به شرح زیر است:
*به صورت طبیعی برخی از بازیگران عرصه بین الملل سعی می کنند ایران را با عراق سال 1991 شبیه سازی کنند، چرا که در آن دوران نسبت به سازمان های بین المللی و منشورهای جهانی متمرد بودند و از آنها تبعیت نمی کردند. البته ایران با عراق آن سالها تفاوت بسیار زیادی دارد.
* جمهوری اسلامی ایران تمام بازرسی ها را پذیرفته است، معتقدم باید رفتار ایران با آژانس مبتنی بر دو بخش باشد.
*غربیها در بخش رفتار عملی که در قالب بازوی قدرت دنبال می کنند تلاش می کنند با استفاده از نفوذ رأی خود در سازمان های بین المللی رأی دیگر کشورها را کسب کنند. من معتقدم اعتراضات چین و روسیه به قطعنامه ها علیه ایران برای بالا بردن رأی خودشان بوده است والا آنها به هیچ وجه نگاه راهبردی به ایران ندارند.
*ایران کشوری است که بهترین رابطه با آژانس را داشته و بیشترین بازرسی ها را پذیرفته است، حتی در گزارش اخیر آمانو موارد مستندی که ایران را محکوم کند وجود نداشت، بلکه این گزارش بر اساس اسنادی بود که محمد البرادعی مدیر پیشین آژانس آنها را قابل استناد ندانسته بود.
*در روابط با آژانس بین المللی انرژی اتمی نباید احساسی عمل کرد. آنها به خاطر انحراف از تحولات اساسی در منطقه و جهان تلاش می کنند ایران را به واکنش های احساسی وادار کنند، در حالیکه معتقدم رفتار ما باید مبتنی بر منطق دیپلماسی باشد.
/212 212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =