فارس نوشت:

علیرغم کاهش قیمت سکه در بازار، صراف‌ها به بهانه اینکه سکه را گران خریده‌اند، از فروش آن به قیمت‌های پائین‌تر خودداری می‌کنند.

 اعلام برنامه جدید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش 80 هزار تومانی قیمت سکه طی روزهای آتی موجب شده تا فعالان بازار طلا و ارز گله‌مند شوند.برخی از این افراد که عمدتاً صراف‌ها هستند به خبرنگار فارس می‌گویند از بی ثباتی سیاست‌های بانک مرکزی ناراحت هستیم و ناراحتی ما به خاطر کاهش قیمت‌ها نیست.
یک صراف در خیابان فردوسی در همین ارتباط گفت: ما خوشحال می شویم قیمت طلا برای دو ماه هم که شده کاهش پیدا کند اما این اتفاق نمی افتد.وی ادامه داد: برنامه‌ای که امروز رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده باعث شده تا مردم برای فروش سکه و ارز به صرافی‌ها و سکه فروشی ها مراجعه کنند.این صراف اذعان کرد: مردم زودتر از فعالان بازار متوجه برنامه جدید بانک مرکزی شده‌اند و همین هم دلیلی برای کاهش قیمت‌ها خواهد شد.
هم‌اکنون نرخ فروش سکه یک بهار آزادی در برخی از صرافی‌ها 620 الی 626 هزار تومان است البته صرافی‌ها خودشان اذعان کرده‌اند که قیمت واقعی سکه با اونس جهانی طلا باید 615 هزار تومان باشد اما مجبورند به خاطر اینکه سکه را گران خریده‌اند گران بفروشند.
یک بهار طرح قدیم نیز از 635 هزار تومان تا 640 هزار تومان در بازار برای فروش قیمت‌گذاری شده است.
نرخ‌های موجود در تابلوهای صرافی‌های خیابان فردوسی البته در ساعت مورد گزارش چندان مطمئن نبودند چراکه خبرنگار ما زمانی که صحت این نرخ‌ها را صرافان جویا می شد نرخ را تغییر می دادند.
نیم سکه نیز با قیمت 300 هزار تومان و ربع سکه هم با قیمت 150 هزار تومان در بازار فروخته می شوند. لازم به ذکر است که این صرافی‌ها نرخی برای خرید این سکه‌ها روی تابلوهای خود ننوشته بودند و برخی از آنها هم طبق معمول اعلام می کردند نه خرید داریم نه فروش.
طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی روند نزولی قیمت سکه از فردا تشدید خواهد شد و باید منتظر ماند تا این تحولات قیمتی را در بازار دید.
/3131

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    7 0
    آقاي بهمني ببينم فردا سر قولت هستي يا نه ، با اونس 1711 و دلار 1310 تومني كمترين قيمتي كه براي سكه دولتي همين هفته پيش اعلام كرده بودي 598 بود. حالا ببينم مي توني فردا هم سرقولت بموني و سكه رو 20 تومن ديگه كم كني با اين اونس رو به بالا، مرد و حرفش؟
  • بدون نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    5 0
    <<قیمت واقعی سکه با اونس جهانی طلا باید 615 هزار تومان باشد>>؟ بله اگر دلار را ۱۵۰۰ به مردم حساب کنند. باید بکی بگیم که دیگر گول نمی خوریم. فرمولها را می دانیم و به بقیه هم می اموزیم. ۲- <<برخی از این افراد که عمدتاً صراف‌ها هستند به خبرنگار فارس می‌گویند از بی ثباتی سیاست‌های بانک مرکزی ناراحت هستیم و ناراحتی ما به خاطر کاهش قیمت‌ها نیست>> البته که به خاطر کاهش قیمت‌ها هست. صراف‌ها٬ دیگر کلاه سرمان نمی رود.
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    7 0
    مگر تعداد این صرافی‌ها چندتاست که تمام کشور را زیر سلطه برده اند؟ چرا قانون با اینها برخورد نمی کند؟ چرا دولت صرافی‌های متخلف را تنبیه نمی کند تا قانون حاکم شود؟ اقای بهمنی مردم انتظار دارند با اینها برخورد کنید. قانون شکنی انها هم حدی دارد. یک روز دلار دیپو میکنند٬ روزی دیگر ادم اجیر میکنند توی صف بایستند. روزی مدارک جعل می شود. کارت ملی شده مسخره دستشان وخلاصه ۱۰۰۰ قانون شکنی دیگر. اقای بهمنی٬ کی می خواهید برخورد کنید؟
  • بدون نام MY ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    4 1
    بنده به سهم خودم راضی نیستم که برادران زحمتکش صراف ضرر کنند. به همین منظور با یک حرکت خودجوش حاضرم دلار را با نرخ 1500 تومان خریداری کنم
  • مهدی US ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    8 1
    آخه مگه شهر اینقدر بی قانونه که هرکی هرچی خواست انجام بده ؟ یکی به این آقایون بگه مگه زمانی که نرخ بالا می رفت می گفتید ارزان خریدیم گران نمی فروشیم؟ انصاف را کنار بگذاریم خودتان ببینید چه پولی را دارید به خورد فرزندانتان می دهید.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    2 2
    قيمت واقعی سکه با اونس جهانی 550 هزار تومان است !
  • Hesam.F AE ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    5 1
    میخاستن صرفهایی که بانک معادل فروش روزاناشون میده، و از پول بیت المال سوبسید گرفتن و ارزون خریدن در گاوصندوقهاشون مخفی نکنند، بدبخت به مملکتی که صراف براش تصمیم بگیره. خود بانک مرکزی ۱۰ تا باجه بزنه با ۵ تا مامور ، ۱ هفته ارز تزریق کنه، چرا ما تجار فقط ضرر کنیم، اینبار کمی هم صرافیها چوب ندانمکریهای مسوولین رو بخورند، تویه این ۳ ماه میلیارها به جیب زدند بس است، بانک مرکزی قیمتهارو پایین بیاره تا اقتصاد بیش از این لطمه نخوره. رییس بانک مرکزی هم نگران واردات قاچاق نباشه چونکه در محدوده مسولیت ایشان نیست و ریس ستاد مبارزه با قاچاق میبایست ازهار نظر کنند.
  • آرمین IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    4 0
    دقیقا اینجا بانک مرکزی نقش مظلوم ها را ایفا میکند. در چند هفته گذشته خود بانک مرکزی دلار را با قیمت بالای 1300 تومان فروخته، اگر بانک مرکزی انتظار پایین آمدن قیمت دلار را دارد، نباید دلار را با قیمت 200 تومان گران تر از نرخ مرجع به بازار بدهد. همینطور که میدانید سکه طلا هم تابع قیمت ارز است.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    3 4
    منتظر واریز یارانه ها در چند روز آینده باشید. "ریال" مورد نظر از دلار و طلا استحصال شد و الآن نیازی به بالا بودن نرخ این دو نیست. ولی یادتان نرود، پس از واریز یارانه تا حداکثر 3 روز وقت دارید خرید کنید، چون باز بالا میرود.