۲۲ بهمن تماشایی مردم نصف جهان/نقش جهان سراپا شور و حماسه بود

امروز مردم همیشه در صحنه اصفهان، همانند سالهای پیش با شور انقلابی و به یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس به میدان آمدند، تا به دنیا نشان دهند ملت ایران قرنها تاریخ و حماسه پشت سر خود دارند از جایی که آرش کمانگیر تکه تکه جانش را فدای میهن کرد تا شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مداقع حرم، میهن، این ملت هرگز اجازه نخواهد داد یاوه گویان و مستکبران جهانی ذره ای از نام وطن، یاد حماسه آفرینان و خاک قهرمان پرور خود را برای خود سهم خواهی کنند، اینجا شیرمردانی هستند که تاریخ تا همیشه آنها را با حماسه آفرین و مدافع میهن و انقلاب به یاد خواهد آورد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، امروز مردم همیشه در صحنه اصفهان، همانند سالهای پیش با شور انقلابی و به یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس به میدان آمدند تا بار دیگر نشان دهند، هیچ چیز آنها را از راه این انقلاب دلسرد نخواهد کرد.

خیابانهای منتهی به «سپه»، «حافظ»، «استانداری» که همگی منتهی به میدان «نقش جهان» می شود از کیلومترها دورتر از جمعیت لبریز است، زن و مرد، پیر و جوان همراه کودکان خردسال و نوجوان در حال حرکت به میعادگاهی هستند که همیشه میدانگاه شور و حماسه بوده است، از روزهای سال ۵۷ و بهمنی که منتهی به انقلاب شد تا پس از انقلاب، هنگام اعزام به جبهه ها و حماسه آفرینی؛ این میدان میعادگاه عشاق است، جوانان پرشور و عاشقی را به چشم دیده است که این جا در ماه محرم پیمان سرمستی در مسیر حق و حقیقت بسته اند؛«راهیان حرم دوست» و اکنون نمادی از همه لحظاتی است که مردم نصف جهان برای حماسه آفرینی و دفاه از میهن و انقلاب گرد هم می آیند.

در حالی که سرودهای انقلابی از بلندگوهای خیابان سپه پخش می شود، مردم نیز در گروه های مختلف با شعارهای «در بهار آزادی، جای شهدا خالی»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر اسرائیل»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده» و «مرگ بر منافق» در حالی که شور چهل و چهارمین سالگرد پیروری انفقلاب اسلامی بر چهره هایشان نمودار است، در حال حرکت به سمت میدان امام هستند.

نمایس دستاوردهای نظامی در مسیر

در مسیر راهپیمایی دستاوردهای دفاعی و فناوری به نمایش گذاشته شده است و در این میان ماکت سامانه موشکی زمین به زمین قدر H با برد ۱۶۵۰ کیلومتر در چشم دوربین های جهانی خودنمایی می کند و پیامی دارد برای رجزخوانانی که عظمت این ملت را اتفاقا به خوبی درک می کنند و تنها سلاح دفاعی آنها شعار و بیهوده گویی های خیالی است.

۲۲ بهمن تماشایی مردم نصف جهان/نقش جهان سراپا شور و حماسه بود

در این مراسم حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی در میدان نقش جهان اصفهان اظهار کرد: مردم شهید پرور، انقلابی و متدین، علما و سرداران بزرگ اصفهان همواره در همه حماسه‌ها پیشتاز بوده‌اند، به حکومت نظامی بی اعتنایی و امام خمینی (ره) را در زمان نهضت و پیروزی انقلاب اسلامی همراهی کردند.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان در همه صحنه ها پیشتاز بوده اند، افزود: نصف جهان در همه امور نظامی، اقتصادی، فرهنگی و علمی تأثیرگذار بوده است و مسئولان باید نسبت به حل مشکلات این استان توجه داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب دو قطب کاذب غرب و شرق بر همه کشورها حکومت می‌کردند، تاکید کرد: در آن زمان مستکبران تسلط کامل بر همه دنیا داشتند و به هیچ کشوری اجازه استفاده از فناوری را نمی دادند، با آن نظام سلطه کشورها باید به غرب و یا شرق وابسته می‌شدند.

بیان کرد: امام خمینی (ره) به خدا توکل، به آموزه‌های دینی عمل و با قیام نشأت گرفته از قیام امام حسین (ع) و با تکیه به مردم پیروز شد.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: به دنبال انقلاب اسلامی بیداری‌های زیادی ایجاد شد، استقلال ایران از نظر سیاسی الگوی بسیاری از کشورها شد، این برای نظام سلطه بسیار سنگین بود و تمام تلاش خود را بریا ضربه زدن به نظام انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه جریان‌های سلطنت طلب، جریان‌های نفاق، التقاط‌ها جنگ داخلی مارکسیستی را در کردستان، غرب، ترکم صحرا، اصفهان، تهران و … در زمان جنگ خارجی‌ها راه‌انداختند، افزود: آن چیزی که طی ۴۵ سال گذشته هیچ‌کدام از این راهبردها، جنایت‌ها، تاکتیک‌ها و اندیشکده‌ها را با شکست مواجه کرده حضور همه مردم در همه صحنه‌ها است که این عنایت خدا بر سر مسئولان است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم از لحاظ معیشت، اشتغال و ازدواج در تنگنا هستند، گفت: این در حالی است که هر سال همه مردم از کودک و بزرگ، پیر و جوان در ۲۲ بهمن گرد هم جمع می‌شوند و مسئولان نیز باید این موضوع را قدر بدانند.

۲۲ بهمن تماشایی مردم نصف جهان/نقش جهان سراپا شور و حماسه بود

حجت الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه امروز کودکان، نوجوانان و جوانان در ایران ابتکاراتی را دارند که قابل تحسین است، گفت: انقلاب اسلامی، ایران را مستقل کرد و به آن عظمت داد، به مردم سرافرازی و آزادی داد و دست همه جهانیان را از ایران قطع و صهیونیست را ذلیل کرده است.

قدرت بازدارندگی و نفوذ کلام ملت ایران

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز کشور ایران قدرت بازدارندگی و نفوذ کلام دارد، گفت: هنوز دشمن به دنبال توطئه علیه ایران است، دشمن جنگ ترکیبی را با فشار بر مسایل فرهنگی آغاز کرده و با عفت مردم مبارزه می‌کند، امروز اگر فشار اقتصادی را وارد می‌کنند می‌خواهئد مردم را از میدان خارج کنند، از این رو مسئولان باید بتوانند برخی از این مسایل را برطرف کنند.

وی گفت: یکی از مسایل مهمی که دولت تلاش می‌کند و مجلس و قوه قضائیه آن را حمایت می‌کنند که باید محقق شود، اشتغال است چرا که این امر زیربنای مسایل مهم مربوط به اقتصاد و معیشت است.

حجت الاسلام اژه‌ای در خصوص بحران آب نیز گفت: در استان اصفهان فعالیت‌های خوبی در حوزه حل مشکلات آب انجام شده است و امیدواریم مشکلات در این ارتباط رفع شود.

نسل های مختلف انقلاب در میدان نقش جهان

امروز مردم باز هم آمدند، کودکان در حالی که سربندهای یا زهرا (س)، یا حسین (ع) یا ابوالفضل عباس (ع) بر سر بسته اند دست در دست پدر و مادرهای خود به میدان نقش جهان آمدند، این جا نسل های مختلف انقلابی حضور دارند تا بعه دشمنان اعلام کنند که این ملت هرگز از پا نخواهد نشست.

ایران اسلامی جایگاه آرش، سیاوش، ستارخان، باقرخان، میرزا کوچک خان جنگلی، مدرس، کاشانی و همه حماسه آفرینانی است که قرنها برای رسیدن به این انقلاب تلاش کردند، ملت ایران قرنها تاریخ و حماسه پشت سر خود دارند از جایی که آرش کمانگیر تکه تکه جانش را فدای میهن کرد تا شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مداقع حرم، میهن، این ملت هرگز اجازه نخواهد داد یاوه گویان ذره ای از نام وطن، یاد حماسه آفرینان و خاک قهرمان پرور خود را برای خود سهم خواهی کنند، اینجا شیرمردانی هستند که تاریخ تا همیشه آنها را با نام حماسه آفرین و مدافع میهن و انقلاب به یاد خواهد آورد.

۲۲ بهمن تماشایی مردم نصف جهان/نقش جهان سراپا شور و حماسه بود

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =