در سالن مشروطه مجلس کارکنان اداری در حال چک کردن صوت سالن هستند. در انتهای سالن فیلمبرداران درخواست می کنند تا صدا چند باره چک شود.

  محمود عزیزی:در صندلی های قهوه ای روشن سالن خبرنگاران و عکاسان در6 ردیف یک به یک نشسته اند. در قسمت انتهایی سالن هم فیلمبرداران ایستاده دوربین های خود را تنظیم می کردند.
 مسئول روابط عمومی مجلس از خبرنگاران می خواهد به دلیل کمبود وقت برای این نشست، هر خبرنگار تنها یک سوال برسد و بعد هم آب پاکی را روی دست خبرنگاران می ریزد که فقط خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاری ها در لیست پرسش ها هستند.
 در دو تابلوی سبزرنگ انتهای سالن، که مزین به دو آیه قرانی  است  درذیل یکی از آنها عبارت 1332 ثبت شده است.
 رئیس مجلس به محض ورود، به جای قرار گرفتن در جایگاه همیشگی خود در بخش سخنران قرار می گیرد تا در ساعت 20 :14 دقیقه کنفرانس خبری شروع می شود.
بیشتر سوالات مطرح شده در این جلسه حول محور مصوبه مجلس در مورد کاهش روابط باانگلیس و همچنین حرکت روز گذشته دانشجویان در ورود به سفارتخانه انگلیس بود.خبرنگاران سیما هر کدام از زوایه ای به موضوع تسخیر سفارت پرداخته و نظر رئیس مجلس را در این زمینه جویا شدند . لاریجانی هم اقدام دانشجویان را نمادی از نگاه مردم به رفتارها و سیاست های انگلیس  دانست.
اولین صدای صندلی های قدیمی مجلس مشروطه بعد از آغاز شروع کنفرانس خبری آغاز شد و عکاسانی که تا دقایقی قبل در صندلی ها قرار گرفته بودند، یک به یک صندلی ها را ترک کردند و این امر موجب بلند شدن صدا سالن شد.
سوال خبرنگار ایرنا درباره اینکه هیچ کس در کشور حق انتقاد از قوه قضائیه را ندارد و توضیحات رئیس مجلس درباره اینکه باید حقوق خبرنگاران باید رعایت شود با این شوخی او هم همراه شد که« ما هم سوء سابقه ای در امر رسانه داریم.»
 مردوخی خبرنگار قدیمی که به صورت بسیار بلند سخن می گفت، پیش از طرح سوالش گفت که به خاطر سرماخوردگی نمی‌تواند سوالمش را رسا بژرسد ،اما وقتی شروع به سوال ژرسیدن کرد همچون همیشه بلند و با حرارات سخن گفت .وقتی سخنان وی تمام شد رئیس مجلس خطاب به وی گفت:«ظاهرا سرما خوردگی شما تفاوتی در پائین بودن صدایتان ا ندارد.» لاریجانی در پایان سخن هم خطاب به وی گفت:« دعا می کنیم که سر ما خوردگی شما رفع شود.»
هر حرکت دست رئیس مجلس با فلاش های متعدد عکاسان همراه می شود و حرفهای وی با صدای فلش مخلوط شد.
خبرنگار رویترز در خصوص احتمال ارائه طرحی در مجلس مبنی بر کاهش روابط با فرانسه از رئیس مجلس سوال کرد که لاریجانی گفت: نمی‌دانم چرا چنین حالی به شما دست داده که منتظر سلسله اقدامات هستید.
 کنفرانس خبری لاریجانی بعد پس از طرح سوال از سوی  18 خبرنگار رسانه‌های مختلف با سوال خبرنگار الجزیره به پایان رسید.

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =