رییس قوه قضاییه تشدید تحریم ها علیه ایران از سوی چند کشور غربی و بدون اجماع بین‌المللی را نتیجه خصلت زورگویی این کشور ها دانست و گفت: ملت ایران هیچ گاه تسلیم زورگویی ها نخواهد شد و در مقابل استکبار سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه روز چهارشنبه مسوولان عالی قضایی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدا... الحسین (ع) به اقدامات اخیر اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر اتحادیه اروپا و کشورهای غربی خصوصا انگلیس، اقداماتی را علیه ایران به عمل آوردند که تشدید تحریم‌ها علیه ایران و بحث تحریم بانک‌ها آن هم به صورت یکجانبه و بدون اجماع بین‌المللی یکی از آنهاست.

وی تاکید کرد: در طول 30 سال گذشته کشور ما نشان داده راهی را که انتخاب کرده با اقتدار و استواری ادامه می‌دهد و هیچ‌گاه هم مغلوب و مقهور زورگویی‌های کشورهای غربی نخواهد شد.

رییس دستگاه قضایی فشارهای وارد شده را عمدتا براساس منافع غربی‌ها و نه براساس ادعاهای حقوق بشری و یا روابط معقول دوجانبه میان دولت‌ها دانست وافزود: پشت پرده‌ ادعاهای حقوق بشری غرب، امروز از هر روز دیگری آشکارتر شده است. چرا که در خود کشورهای غربی و در خود آمریکا و اروپا بر مردم ظلم‌هایی می‌شود که فریاد شان بلند است و در مقابل، برخورد پلیس آنجا و برخوردهای رسانه‌ای آنها با مردمشان خیلی روشن است.

رییس قوه قضاییه افزود: ملت ما راه خود را به سوی قله‌های کمال انتخاب کرده و با استواری در این مسیر گام برمی‌دارد و هیچگاه اعتنایی به این تحریم‌ها نخواهد کرد و البته غربی‌ها هم به خوبی می‌دانند که جهان کنونی طوری نیست که به کشورهای غربی منحصر باشد، بنابر این حربه تحریم حتما حربه کندی است.

 

قطع رابطه با انگلیس به جا بود

آملی لاریجانی با حمایت از مصوبه مجلس شورای اسلامی در کاهش روابط با انگلیس گفت: این تصمیم بسیار به جا بود. تصمیمی که در واقع خواست ملت هم هست و هر کشوری هم که بخواهد با کشور عزیز و مقتدر ما برخورد موهنانه داشته باشد حتما پاسخش همین پاسخ محکم است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه «کشورهای غربی به سر عقل بیایند و روابط خودشان را بر اساس روابط معقول دوجانبه و نه روابط قرن نوزدهمی و مطابق توهم‌های قدیم استعماری تعریف و استوار کنند» اظهار کرد: ایران نشان داده که کشوری منطقی و خواسته‌هایش نیز خواسته‌هایی عقلانی و انسانی است و ما مطمئنیم که ایران در این مسیر حتما به طرف قله‌های کمال خواهد رفت و با دفاعی که از ارزش‌های الهی و انسانی دارد همچنان پیشتاز و الگویی برای کشورهای منطقه خواهد بود.

 

سوریه پیشتاز مقاومت بوده است

رییس قوه قضاییه به حوادث سوریه نیز اشاره کرد و گفت: سوریه همواره در جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی پیشتاز بوده و نسبت به فلسطین مظلوم و حماس و حزب‌الله بهترین کمک‌ها را داشته است و حال آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای منحرف کردن اذهان جهانیان از حوادثی که در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در حال روی دادن است، بحث سوریه را تشدید کردند و افرادی را در درون سوریه تحریک می‌کنند.

لاریجانی حمایت‌های مردمی از دولت سوریه را موجب سردرگمی و نگرانی آمریکا توصیف و تاکید کرد: امریکایی‌ها می‌دانند که یکی از محورهای اصلی مقاومت، سوریه است. بنابراین هم برای شکستن این مقاومت و هم برای این‌که مسیر توجهات مردم را از بحث‌های خاورمیانه و شمال آفریقا منحرف کنند، به طرق مختلف سعی در برهم زدن آرامش سوریه دارند و متاسفانه بعضی همسایگان این کشور نیز بی‌توجه به نتایجی که این فشارها دارد، نسبت به سوریه اقداماتی انجام می‌دهند و برخی کشورهای عربی تصمیماتی می‌گیرند که در نهایت به نفع خود آنها هم نیست.

وی با تاکید بر اینکه حساب ملت های مسلمان از دولت‌های آنها جداست گفت: تحریکات علیه سوریه، در واقع مسیر دیگری را برای حمایت از اسرائیل باز می‌کند و ما متاسفیم که همان کشورهایی که سابقا هم روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی برقرار می‌کردند، حالا علیه سوریه اقدام می‌کنند.

رییس قوه قضاییه افزود: جا داشت که کشورهای عربی و برخی از کشورهای همسایه، مدافع سوریه و در جبهه مقاومت باشند و ما امیدواریم همانطور که رئیس‌جمهور این کشور هم تصریح کرده، در مقابل تهدیدات اروپا و امریکا مقاوم و استوار بایستند و بحث حقوق بشر و امثال آن را که به صورت ابزاری مطرح می‌شود، بتوانند از سر بگذرانند و همچنان در مسیری روشن در جهت مقاومت و در مخالفت با رژیم صهیونیستی گام بردارند.

آملی لاریجانی به حملات اخیر آمریکا به پاکستان نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه این نخستین بار نیست که آمریکا این کشور را مورد هجوم قرار می‌دهد و این بار نیز در حملاتی بی‌صدا و خاموش عده‌ای از نیروهای مسلح پاکستان را قتل‌عام کردند. ما از این جهت بسیار متاسفیم و از دولت پاکستان هم توقع داریم که عکس‌العمل متناسب و قاطعی نشان بدهند و اجازه ندهند که آمریکا پاکستان را خانه خود بداند و چنین برخوردی با نیروهای مسلح این کشور مسلمان داشته باشد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =