مِنتورشیپ سینما؛ جلسات خصوصی با سینماگران حرفه‌ای

چطور با اشتباهات کمتر و سریع‌تر به اهداف سینمایی‌ خود برسیم؟ مِنتورشیپ سینما، نوآوری آموزشیِ مدرسه فیلم ماجرا، راه حلی برای مسائل شماست.

شاید مدت‌هاست به یک ایده برای اولین فیلمنامه‌تان فکر می‌کنید اما نمی‌دانید برای نوشتنش دقیقا باید از کجا شروع کنید، یا شاید هم همه چیز برای ساختن فیلمتان آماده است ولی همچنان می‌ترسید به عنوان کارگردان یک گروه را مدیریت کنید یا ممکن است برای ایفای نقش جدیدتان سوال‌های زیادی در ذهن داشته باشید. در واقع همیشه بین گذراندن دوره‌های آموزشی و رسیدن به اهداف حرفه‌ای فاصله‌ وجود دارد. مِنتورشیپ ماجرا این فاصله را پر می‌کند.

چرا مدل آموزشی مِنتورشیپ ماجرا می‌تواند مسیر حرفه‌ای شما را بسازد؟

تاریخ سینمای جهان پر از داستان‌های موفقیت هنرمندانی است که از منتورشیپ استفاده کردند تا مسیر حرفه‌ای خودشان را بسازند. به عنوان مثال جِی جِی آبرامز، کارگردان یکی از فیلم‌های جنگ ستارگان، سریال لاست و فیلم‌های علمی‌تخیلی دیگر سالهای سال است که از راهنمایی‌های مِنتورش، استیون اسپیلبرگ، برای نوشتن فیلمنامه، تولید و بودجه‌بندی فیلم‌هایش و گسترش افق کاریش به عنوان یک فیلمساز بهره می‌برد. او وقتی فقط یک کارگردان نوجوان بود، این فرصت را داشت که در دفتر استیون اسپیلبرگ، به عنوان دستیار فنی کار کند و این آغاز ماجرای منتورشیپ جی جی آبرامز است. اسپیلبرگ در همه سال‌های فعالیت سینمایی آبرامز، مثل یک راهنمای حرفه‌ای کنارش بود. حتی تهیه‌کننده یکی از فیلم‌های آبرامز به اسم «سوپر 8» شد و او را برای کارگردانی فیلم‌های جدید جنگ ستارگان به دیزنی معرفی کرد.

آینس واردا، فیلمساز زن پیشرو فرانسوی همین کار را برای فیلمساز زن نسل جدید آمریکا، میراندا جولای کرد. ناتالی پورتمن هم از نوزده سالگی وقتی برای بازی در نمایش مرغ دریایی کلی نگرانی و سوال داشت، تا سال‌ها بعد که یک سوپراستار شده بود، از مشاوره‌های مایک نیکولز استفاده می‌کرد و حتی یکی از درخشان‌ترین نقش‌هایش را در فیلم CLOSER از همین کارگردان بازی کرد.

یکی از ماموریت‌های مدرسه فیلم ماجرا به عنوان اولین ارائه دهنده خدمات منتورشیپ سینما در ایران، آموزش و هدایت هنرجویان برای رسیدن به پروژه‌هایی ملموس و موفق است تا از این طریق جای خودشان را در فضای حرفه‌ای پیدا کنند. انجام پروژه، دیده شدن و بازخورد گرفتن توسط حرفه‌ای‌ها هدفی است که مِنتورشیپ سینما می‌تواند آن را محقق کند.

منتورشیپ سینما دقیقا به چه معناست؟

منتورشیپ سینما به این معناست که شما به عنوان هنرجویی که به دنبال رشد و پیشرفت حرفه‌ای در یک زمینه خاص مثل فیلمنامه‌نویسی، فیلمسازی، بازیگری، عکاسی، محتواسازی، ساخت انیمیشن و... هستید، می‌توانید با یک راهنمای حرفه‌ای (مِنتور)، جلسات تک نفره و خصوصی داشته باشید تا در یک مسیر پروژه محور برای همه سوال‌های بی‌جوابتان، پاسخ پیدا کنید، بر ترس‌ها و موانع پیش رویتان غلبه کنید و با اشتباهات کمتر و سریع‌تر به اهداف حرفه‌ایتان مثل نوشتن یک فیلمنامه، ساختن یک فیلم یا بازی در یک نقش برسید.

جلسات مِنتورشیپ ماجرا چطور برگزار می‌شود؟

  • جلسات به صورت کاملا خصوصی و با حضور هنرجو (مِنتی) و راهنما (مِنتور) برگزار می‌شود.
  • مسیر مِنتورشیپ ماجرا، تعداد جلسات و پایان مسیر مِنتورشیپ بر اساس خواست و نیاز شما و با پیشنهاد مِنتور مشخص می‌شود.
  • شما می‌توانید حتی برای یک مسئله مشخص فقط یک جلسه مشاوره با یک منتور داشته باشید.
  • جلسات می‌توانند هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار شوند.
  • تفاوتی ندارد که در ابتدای مسیر حرفه‌ای و آموزشیتان هستید و تصمیم دارید قدم به قدم با کمک یک مِنتور اولین فیلمنامه‌تان را بنویسید، یا بعد از چندین پروژه، برای ساخت پروژه جدیدتان به مشاوره احتیاج دارید. مِنتورهای مدرسه ماجرا در سطوح مختلف می‌توانند به شما کمک کنند.
  • می‌توانید برای هر جلسه مِنتورشیپ یک ساعته به صورت جداگانه شهریه پرداخت کنید. شهریه جلسه مِنتورشیپ هر مِنتور در صفحه همان مِنتور در سایت مدرسه ماجرا مشخص شده‌ است.
    می‌توانید در زمینه‌های متنوعی از مِنتورشیپ ماجرا استفاده کنید، مانند:
    منتورشیپ فیلمنامه نویسی، منتورشیپ فیلمسازی، منتورشیپ عکاسی، منتورشیپ نوجوان، منتورشیپ نویسندگی، منتورشیپ بازیگری، منتورشیپ محتواسازی، منتورشیپ انیمیشن و …
  • هر منتور یک برنامه منحصر به فرد برای مسیر منتورشیپ طراحی کرده که می توانید آن را در صفحه مِنتورهای ماجرا مطالعه کنید.

اگر می خواهید درباره مِنتورشیپ سینما، نوآوری آموزشی مدرسه فیلم ماجرا اطلاعات بیشتری کسب کنید به سایت ماجرا مراجعه کنید. همچنین می‌توانید در این لینک از نحوه ثبت نام مطلع شوید.

منتورشیپ سینما به شما کمک می کند ماجرای حرفه‌ای و هنری خودتان را بسازید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1875609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =