مهر گزارش داد:

گزیده‌ای از بهترین اشعار زنده‌یاد فریدون مشیری در مجموعه‌ای 6 جلدی و به صورت دوزبانه (فارسی - انگلیسی) راهی بازار شد.


سال گذشته انتشارات کتاب پارسه گزیده‌هایی از اشعار فریدون مشیری را (همراه با ترجمه انگلیسی) در قالب 6 کتاب راهی بازار کتاب کرد که با استقبال مواجه شد. حالا چند روزی است که این مجموعه در یک قاب عرضه شده و در اختیار شعردوستان قرار گرفته است.

مهدی افشار که گردآوری و ترجمه اشعار را بر عهده داشته، در انتخاب گزیده‌هایی از اشعار فریدون مشیری تلاش کرده است تا حد ممکن گوشه‌هایی از ذهن شاعرانه و طبع و ذوق او را برای شعردوستان ایران و مخاطبان خارجی گرد آورد.

در این کتاب‌ها 200 قطعه ماندگار از شادروان مشیری برگزیده شده و در کنار ترجمه انگلیسی آمده است.

مهدی افشار در مقدمه‌ای که بر این گزیده اشعار نوشته، یادآور شده است: تنوع موضوعات در این 200 قطعه شعر، گرد آوردن همه اشعار را در یک دفتر ناممکن می‌نمود. به همین روی بر آن شدیم که به نوعی تقسیم بندی موضوعی روی آوریم و اشعاری را که از نظر محتوایی نزدیک تر به هم بودند، کنار یکدیگر در یک دفتر قرار دهیم و اگرچه تقسیم‌بندی دشوار می‌نمود اما کوشش شد تا بر مبنای نزدیکی مفهومی بین اشعار ارتباط موضوعی بین آنها برقرار شود که حاصل کار دفاتر شش گانه‌ای است شامل طبیعت، عاشقانه‌ها، عارفانه‌ها، سرزمین محبوبم ایران، اندیشه‌ها و پراکنده‌ها.

در واقع این کتاب‌ها منتخبی از بهترین و خواندنی‌ترین شعرهای فریدون مشیری شاعر پرآوازه کشورمان است که همراه با ترجمه انگلیسی در 6 جلد، در قطع رقعی و مجموعاً با قیمت 21 هزار و 600 تومان عرضه شده است.

عناوین کتاب‌ها عبارتند از: «نخستین نگاه»، «یاد یار مهربان»، «بوی گل یخ بود که ..»، «از نور حرف می‌زنم»، «دلاویزترین» و «می‌توانستی کاش».

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این مجموعه کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.


6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =