کاهش نرخ تورم در استان چهارمحال وبختیاری

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گفت : به دنبال اجرایی شدن تدابیر موثر از قبیل تصمیمهای اتخاذ شده در کمیته تنظیم بازار استان، نرخ تورم استان تحت تاثیر قرار گرفت

به حمید رضا منتظری رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان با اعلام خبر انتشار نتایج طرح امارگیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ از سوی مرکز امار ایران گفت: بر اساس ننایج طرح مذکور، نرخ تورم ماهانه شاخص کل قیمت در استان ۰.۶ درصد و متوسط کشوری ان ۱.۴ درصد بوده است که در این شاخص استان رتبه ۲۹ را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه بهمن ۱۴۰۲ در استان برابر ۳۶.۲ درصد است که این شاخص در مقایسه با نرخ تورم نقطه به نقطه در دی ماه ۱۴۰۲ به میزان ۶.۸ درصد کاهش داشته است.

منتظری ادامه داد: با توجه به اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده وموثر از قبیل اقدامات در کمیته تنظیم بازار استان، تغییر قیمتها در بهمن ماه به نحوی رقم خورده که نرخ تورم ماهانه بهمن ۱۴۰۲ در گروه «خوراکی ها، اشامیدنی ها و دخانیات» منفی ۱.۶ درصد بوده و استان در این شاخص رتبه ۳۱ را در بین استانهای کشور را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است شاخص متناظر کشوری، منفی ۰.۴ در صد بوده است.

وی افزود: کنترل تورم در بهمن ماه سال جاری موجب شده است تا نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به بهمن ماه سال ۱۴۰۲(۴۸.۶درصد) در مقایسه با نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی ماه سال ۱۴۰۲(۵۰.۶ درصد) ۲ درصد کاهش را نشان دهد و رتبه استان با یک پله تغییر به رتبه ۳ برسد.

منتظری اظهار امیدواری کرد؛ با تمهیدات اندیشیده شده برای کنترل تورم در استان، روند تغییر قیمتها در ماههای اتی به نحوی باشد که روند کاهشی نرخ تورم ۱۲ ماهه استان تداوم یافته و سرعت کاهش نرخ تورم در استان همچنان از سرعت کاهش ان در کشور بالاتر باشد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1876551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =