یک مقام قضایی: تخریب اماکن عمومی و درختان به بهانه تبلیغات انتخاباتی ممنوع است

یک مقام قضایی گفت: در تبلیغات خیابانی دیوار نویسی، تخریب اماکن عمومی و درختان، پاره کردن و مخدوش کردن تبلیغات رقیب، نصب و توزیع محتوای تبلیغاتی بدون رعایت مفاد قانونی ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رضا یعقوبی افزود: لازمه انتخابات سالم ایجاد فضای سالم و به دور از تشنج است که این امر جز با رعایت اصل احترام متقابل و دوری از حرمت شکنی، تهمت و افترا محقق نخواهد شد
این مقام قضایی خطاب به مسئولان ستاد های انتخاباتی و هواداران آنان گفت: در تبلیغات خیابانی دیوار نویسی، تخریب اماکن عمومی و درختان، پاره کردن و مخدوش کردن تبلیغات رقیب، نصب و توزیع محتوای تبلیغاتی بدون رعایت مفاد قانونی ممنوع است.
وی انتخابات را نماد مردم سالاری دینی در سطح نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: انتخابات یکی از مهمترین ارکان کشور است و حضور حداکثری نماد عینی نظام مردم سالاری دینی و نظارت مردم بر اداره امور جامعه به شمار می آید.
وی با اشاره به تحرکات دشمن علیه نظام مقدس اسلامی ادامه داد: در مقطع کنونی انتخابات یکی از مهمترین موضوعات پیش روی کشور هم از حیث داخلی و هم از حیث بین الملی است.
یعقوبی به اقدامات دادسرای شهرستان در راستای پیشگیری از جرایم انتخاباتی اشاره و خاطر نشان کرد: جلسات متعدد ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی؛ برگزاری کلاس آموزشی برای ضابطین خاص شورای نگهبان و ضابطین عام نیروی انتظامی؛ تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی با حضور دادستان و سایر دستگاه های مربوطه؛ معرفی قاضی ویژه جرایم انتخاباتی بخشی از اقدامات دستگاه قضایی در راستای برگزاری انتخاباتی پر شور و سالم بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب زرند گفت: دادستانی تمام تلاش خود را برای پیشگیری از هر گونه تخلفات و جرائم انتخاباتی به کار خواهد بسته است و از سویی دیگر کلیه فعالیت های انتخاباتی نامزدها نیز رصد و برابر گزارشات واصله و مستندات موجود پرونده قضایی برای کلیه متخلفین تشکیل و به طور قطع با متخلفین در هر جایگاهی برخورد قضایی متناسب و بدون اغماض به عمل خواهد آمد.
دادستان زرند افزود:نامزدها باید توجه داشته باشند مجاز به فعالیت در پیام رسان های خارجی نیستند و بنابراین بایستی فعالیت های انتخاباتی مجازی خود را در پیام رسان‌های داخلی انجام دهند
وی ادامه داد: هر چند که فضای مجازی ابزاری موثر و کم هزینه است اما بهره گیری صحیح از این فضا نیز ضروری بوده و در این راستا با تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی به طور قطع تبلیغات و محتوای انتشار شده نامزدهای انتخاباتی رصد و مطالب خلاف قانون رسیدگی خواهد شد.
دادستان زرند در پایان حضور حداکثری مردم در انتخابات را ضروری دانست و افزود: نامزدهای انتخاباتی با رقابت سالم، مردم را تشویق به حضور در پای صندوق های رای نمایند تا با لطف خدا انتخاباتی پر شور و امید آفرین را شاهد باشیم.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1877555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =