راهیابی ۹ چهره‌ی اصلاح طلب، معتدل و مستقل به مجلس از آذربایجان شرقی

با تمام شمارش آرای حوزه های انتخابی نمایندگی مجلس در آذربایجان شرقی از ۱۹ نماینده استان، راهیبابی ۹ نفر از چهره های شاخص اصلاح طلب، معتدل و مستقل از سبد رای اصولگرایان به بهارستان قطعی شده است.

خبرآنلاین/ مهرداد خوشکار مقدم: مسعود پزشکیان چهره شاخص حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر در میان مشارکت حداقلی مردم و از سبد رای اصولگرایی به عنوان نفر دوم انتخاب شد و به غیر از روح الله متفکر آزاد، بقیه چهره های اصولگرا راهی دور دوم شدند.

از نتایج جالب توجه در این دوره از انتخابات مجلس، تغییرات بنیادین در آرای حوزه های انتخابیه منطقه قره داغ (ارسباران) در آذربایجان شرقی است به طوریکه هیچ یک از نمایندگان کنونی مجلس در این مناطق به مجلس راه پیدا نکردند.

در منطقه قره داغ، بیت الله عبداللهی یکی از چهره های مستقل و از نماینده های پیشین اهر و هریس به مجلس راه یافت. نماینده های کنونی کلیبر و ورزقان نیز از رقبای خود شکست خورده و جای خود را به نفرات دیگری دادند.

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده کنونی بستان آباد و از چهره های مستقل مجلس که در هیات اجرایی رد صلاحیت شده بود دوباره با بیشترین آرای ماخوذه به مجلس راه یافت. او از معدود نمایندگان شهرستانی در آذربایجان شرقی است که با مواضع مستقل خود از جمله مخالفت با لایحه حجاب و طرح صیانت، توانسته است به یک چهره فرا استانی تبدیل شود.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی نیز به عنوان یک چهره اصلاح طلب از حوزه انتخابیه بناب توانست دوباره اعتماد مردم شهر خود را کسب و راهی بهارستان شود.

مجید نصیرپور هم به عنوان یکی از شاخص ترین چهره های اصلاح طلب آذربایجان شرقی و از نماینده های پیشین شهرستان سراب در دوره های گذشته به طور مستقیم به مجلس راه یافت.

سید فرید موسوی نیز از چهره های مستقل و معتدل از حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر نماینده دور دوازدهم مجلس شد.

در شهرستان میانه نیز مریم عبدالهی به عنوان یک چهره مستقل مردمی به طور مستقیم راهی مجلس شد و دو نماینده کنونی از جناح اصولگرا به دور دوم راه یافتند.

از حوزه انتخابیه مرند و جلفا نیز عزت اله حبیب زاده به عنوان یک چهره مستقل انتخاب شد و کاندیدای ائتلاف اصولگرایان و نماینده کنونی این حوزه از راهیبابی به مجلس بازماند.

زهرا خدادادی از ملکان یکی از جنجالی ترین چهره های مستقل این دوره از انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی است که به مجلس راه یافته است. وی دختر سلمان خدادادی است که به دلیل حواشی ایجاد شده طی سال های گذشته رد صلاحیت شد اما دخترش با استفاده از نفوذ و جایگاه پدر توانست نظر مردم ملکان را جلب و راهی مجلس شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1879483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =