در هشتمین شب از مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین که در مسجد ملاصادق قم برگزار شد، حجج اسلام آقاتهرانی و پناهیان سخنرانی کردند.

به گزارش خبرآنلاين، حجت​الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیر جبهه پایداری با اشاره به انتخابات پیش رو و اینکه هیچ کس با پول خرج کردن و دغل بازی نمی تواند به رای مردم دست پیدا کند، گفت: کسانی که با این کارها می خواهند به رای مردم برسند، اگر روزیشان رسیدن به مسؤولیت ها و مقام ها نباشد، هرگز به آن نخواهند رسید.
وي افزود: کسی که کار کوچک را خوب انجام ندهد، کارهای بزرگتر را نیز نمی تواند انجام دهد، البته با خیانت و کلک نمی توان کارهای بزرگ را به سرانجام رساند بلکه باید صداقت و درستی در همه امور حاکم باشد تا نتیجه موفقیت آمیز داشته باشد.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان یکی از اساتید حوزه و دانشگاه، نيز با تاکید بر اینکه با حق طلبی صرف نمی توان بر فتنه های دشوار و پیچیده غلبه کرد، صبر انقلابی را یکی از عوامل اساسی و مورد نیاز جامعه دانست و صبر کردن در حق طلبی را نشانه حقانیت افراد خواند.
به گزارش رسا، وي با بیان اینکه بی صبری آفت های بسیاری دارد، یادآورشد: اگر کسی شتاب زده و عجولانه سخن می گوید، حرکت و عمل می کند باید از روش غیر بردبارانه و غیر صبورانه او انتقاد کرد و در مقابل او ایستاد.
پناهيان افزود: الان در اوضاع فتنه اگر دیدیم کسی حق طلبانه نابردباری می کند یا جزو آدم های جاهل و از کوره در رفته است و یا اینکه جاسوس انگلیسی ها است، چرا که صبر نشانه حق طلبی انسان است. دشمنان ما امروز دوست دارند محیط داخلی کشور را آشفته کنند، آنها برای دستیابی به این هدف از کوچک ترین بهانه ها و مسائل برای آشفته نشان دادن و آشفته کردن وضعیت داخلی ما بهره می گیرند و در این شرایط نباید بهانه دست شان دهیم.
به گفته وي، حتی اگر این آشفتگی با حق طلبی ها و تندروی صورت گیرد، دشمنان مایل هستند، دشمنان امروز به دنبال ضربه زدن به نظام ، بی ثباتی و آشفته کردن وضعیت داخلی ما هستند و در این شرایط ما باید به هوش و مراقب باشیم.
پناهیان با اشاره به اینکه ممکن است مسیر حق طلبی با بی صبری دچار مشکلاتی شود، خوارج را از این دسته دانست و اضافه کرد: در اوائل انقلاب اسلامی برخی ها مطالبات غیر صبورانه ای از امام راحل داشتند و به عنوان مثال می گفتند ارتش را منحل کنید، اما بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آنها را دعوت به صبوری و آرامش می کردند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر نزاع و اختلاف داخلی شد باید علم صبر را برافراشت، افزود: با نزاع، عظمت ها ریخته می شود، دشمنان همین را می خواهند که ما دچار منازعاتی شویم و آنها در سایه آن نقشه های خود را عملیاتی کنند. در حق طلبی باید صبور بود امیدواریم همه بصیرتی پیدا کنیم و قبل از قیامت اسرار را ببینیم و برای مردم تعریف کنیم که کسی که عمیقا خود را پاک نکرده و حق طلب شده یک جا کار را خراب خواهد کرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =