تصمیم فدراسیون والیبال باعث جذابیت لیگ شد!

عضو کادر فنی تیم والیبال سایپا در خصوص قهرمانی این تیم صحبت کرد.

غزال زیاری: تیم زنان سایپا چند روز قبل موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر والیبال شد. سایپا پیش از این یک بار در سال 1399 قهرمان شده بود و این دومین قهرمانی این تیم محسوب می‌شود.

مرضیه کریمی عضو کادر فنی تیم والیبال زنان سایپا در خصوص قهرمانی این تیم گفت: قبل از هر چیزی باید از حامیان تیم تشکر کنم. مدیریت باشگاه و معاون ورزشی آقای رحیمی و سایپا دیزل که از ما در این مسیر حمایت کردند که همه چیز خوب و باکیفیت پیش برود. در درجه اول گام مهم به سوی قهرمانی را با جذب بازیکنان خوب برداشتیم که حاضر نبودند به تیم دیگری بروند و به خاطر سرمربی تیم خانم حجتی به ما پیوستند. بعد از آن برنامه‌ریزی خوب و دقیق و تغذیه خوبی بود که برای بچه‌ها فراهم کردیم. ما آخر از همه تیم را بستیم و زمان کم داشتیم. مثلا ذوب‌آهن و چند تیم دیگر 1-2 ماه زودتر تیم را بستند و ما دقیقه 90 تیم را بستیم ولی با برنامه‌ریزی خوبی که داشتیم در بحث بدنسازی و فنی بچه‌ها را کم‌کم بالا آوردیم و هیچ عجله‌ای هم نداشتیم. 2 هفته قبل از اولین بازی تیم را بستیم و عجله‌ای نکردیم و فشاری به بازیکنان نیاوردیم و خوشبختانه مصدومیتی نداشتیم. در بحث فنی هم بچه‌ها کم‌کم بالا آمدند و در نیم‌فصل به آمادگی مطلوبی رسیدند و در پلی‌آف هم اوج آمادگی را داشتند که توانستند بهترین نمایش را داشته باشند. ما آنالیزور بسیار خوبی داشتیم و به خوبی رقبا را آنالیز کردیم. ما مهرسان را در مجموع 2 بر یک بردیم و بازی دوم فینال را باختیم. با آنالیز خیلی خوبی که آنالیزور ما انجام داد در بازی سوم به خوبی آن‌ها بستیم و نتوانستند حمله کنند. یک کادر خیلی خوب در کنار حمایت قوی و بازیکنان بااخلاق و حرفه‌ای باعث شد قهرمان شویم. به نظرم ما اگر قهرمان نمی‌شدیم زیر سوال می‌رفتیم و همان بازی دوم فینال که باختیم هم همه آماده جشن بودند و تمام مسئولین حضور داشتند. شاید البته جذابیت فینال این بود که به بازی سوم کشیده شود.

او در خصوص سطح مسابقات این فصل گفت: سطح مسابقات امسال خیلی خوب بود و دلیل عمده‌اش این بود که فدراسیون لیستی از بازیکنان ملی‌پوش چند سال اخیر را داد و به هر باشگاه اجازه جذب 5 بازیکن مالی‌پوش را داد. این موضوع باعث شد نفرات ملی‌پوش بین تیم‌ها پخش شوند و سطح مسابقات خیلی بالاتر از هر سال باشد.

تصمیم فدراسیون والیبال باعث جذابیت لیگ شد!

کریمی درباره شرایط مالی و امکانات تیم سایپا گفت: ما به دلیل حمایت آقای حسینی‌پور، مدیر باشگاه، آقای رحیمی معاونت و آقای محمدپور که آن زمان مدیرعامل سایپا دیزل بودند واقعا از نظر مالی و امکانات در بهترین شرایط بودیم. نسبت به سال‌های قبل مبالغ خیلی بهتر شده ولی هنوز با آقایان قابل مقایسه نیست. تیم ما امسال سقف را به بازیکنان داد و فکر کنم باشگاه ما در بازیکنان سقف مالی را داشت. البته هنوز جا دارد به آقایان برسیم و نکته‌ای که وجود دارد این است که خیلی از خانم‌ها هم مثل آقایان سرپرست خانواده هستند و یک‌سری که مجرد هستند هم از خانواده دور هستند و خودشان هزینه زندگی‌شان را می‌دهند. در این 6 ماه که در اختیار تیم هستند مدام در اردو به سر می‌برند و نمی‌تواند شغل دیگری داشته باشند و درآمدشان از همین والیبال است. شاید آقایان بتوانند کار دیگری هم کنند ولی خانم‌ها نمی‌توانند و دستمزدی که داه می‌شود برای گذراندن زندگی هنوز کم است و جا دارد پیشرفت کند.

او در خصوص حضور سایپا در جام باشگاه‌های آسیا در تایلند گفت: ما یک هفته استراحت داریم و از شانزدهم اسفند تمرینات ما آغاز خواهد شد. برنامه داریم چند بازیکن جدید جذب کنیم که مشخص نیست خارجی بگیریم یا داخلی ولی هدف ما این است که تیمی قوی ببندیم.

مربی تیم سایپا درباره شانس قهرمانی این تیم در آسیا گفت: کار بسیار سختی داریم و برای قهرمانی باید سال‌ها پایه‌گذاری شود. پایه ما در ایران ضعیف است و تیم‌های آسیایی خوبی داریم و در شرق آسیا بسیار قوی هستند. نمی‌خواهم رویایی صحبت کنم و درباره قهرمانی صحبتی نمی‌کنم ولی تلاش ما این است روی سکو برویم. بهترین مقام ایران چهارمی بوده که سایپا به‌دست آورد و در دوران کرونا بود که بعضی تیم‌ها شرکت نکردند. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که رتبه قبلی را بهبود ببخشیم.

تصمیم فدراسیون والیبال باعث جذابیت لیگ شد!

کریمی در پایان درباره توجه فدراسیون والیبال به بخش زنان گفت: فدراسیون ما این مدت با سرپرست اداره شده و آقای مرادی حضور دارند. خانم محمدی که نایب رئیس فدراسیون هستند بسیار ورزش‌دوست و علاقه‌مند به ورزش زنان هستند و با تمام وجود برای تغییرات تلاش می‌کنند. این چند سال کارهای بزرگی کردند و امسال جشن قهرمانی خوبی گرفته شد و کیفیت آن مثل لیگ آقایان بود و مراسم خوبی برگزار کردند. تا الآن تمام تلاش‌شان را کرده‌اند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1879521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =