۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶

فارس نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که کشورش در خصوص پروتکل اعزام ناظران به سوریه پاسخ مثبت به اتحادیه عرب داده است.
 «جهاد مقدسی» سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق به موضوع پروتکل اتحادیه عرب درباره اعزام ناظران به این کشور پاسخ مثبت داده است.

مقدسی اعلام کرد: دولت سوریه در چارچوب درک سوریه از همکاری [با اعراب] به موضوع پروتکل [اتحادیه عرب] پاسخ مثبت داد.

اتحادیه عرب پیش از این با تعلیق کردن عضویت سوریه در این سازمان از دمشق خواسته بود تا با پروتکل این اتحادیه برای اعزام ناظران به سوریه که تعداد آنان 500 نفر پیشنهاد شده بود، موافقت کند اما سوریه خواستار اصلاحاتی در این پروتکل شده بود.

با اعمال اصلاحات در این پروتکل دمشق شب گذشته به این خواسته سرانجام پاسخ مثبت داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقدسی در این خصوص افزود: پاسخ سوریه مثبت بود... برای حفظ مناسبات عربی و حفظ حاکمیت سوریه راه برای امضای آن هموار شده است.

وی خبر داد که ولید المعلم شب گذشته نامه‌ای در این خصوص برای دبیر کل اتحادیه عرب ارسال کرده است.

پروتکل اتحادیه عرب بر توقف خشونت از طرف هر که می‌خواهد باشد تاکید و بر آزادی بازداشت‌شدگان در همه نقاط سوریه تصریح می‌کند و خواستار اجازه دادن به اتحادیه عرب برای تردد به همه جای سوریه جهت اطلاع از اوضاع حقیقی این کشور است.

سوریه از ماه مارس گذشته شاهد فعالیت گروهک‌های تروریستی است که کشورهای عربی و غربی چشمان خود را بر روی آنان بسته‌اند و به گفته فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه تاکنون بیش از هزار و 200 نفر از نیروهای امنیتی و پلیس سوریه را کشته‌اند.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    66 16
    ديکتاتورها براي حفظ خود دست به هر کاري مي زنند.
    • حقیقت گو IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
      12 17
      و یکی از این کارها متهم کردن دیگران به دیکتاتور بودن است!! مثلا دیکتاتورهای عضو اتحادیه ی عرب از جمله قطر و عربستان که برای فرافکنی، نگران "دموکراسی" در سوریه می شوند و برای پیشرفت دموکراسی در آن "پول اسلحه" می دهند!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    30 10
    بشار اسد عاقبتی همچون معمر قذافی خواهد داشت. چرا حاضر به پذیرش نیست؟ واقعا باید به حسنی مبارک برای شجاعتش در پذیرش زودهنگام واقعیت تبریک گفت.
  • مریم IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    11 27
    درود بر بشار اسد تنها رییس جمهور عربی که حامی مقاومت است
  • خواننده سایت IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    2 3
    برای آقایان بدون نام بسیار متاسف که اصلا نمی دانند دنیا دسته کیه ؟! کجای دنیا قراردارن؟!! چی خوبه چی بده؟!! اسد کیه قذافی چیه؟!! فقط یه چیزایی رو همینجوری می نویسند!!!!