۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۵

ایجاد قوانین سخت گیرانه اتحادیه اروپا، انگلستان را منزوی تر خواهد کرد.

بعد از ملاقات سارکوزی و مرکل و اعلام این خبر که قرار است قوانین سخت گیرانه ای برای مهار بحران یورو در نظر گرفته شود، این احتمال وجود دارد که این قوانین انگلستان را منزوی تر کند. هرمان ون رومپوی، رییس شورای اروپا اعلام کرد که با وضع قوانین جدید سخت گیرانه دیگر نیازی به تدوین معاهدۀ جدید به جای معاهدۀ لیسبون نیست. رومپوی اعلام کرد که اجرای این قوانین سخت گیرانه روندی سریعی داشته و نیازی به رفراندوم و یا رأی پارلمان ها ندارد. این در حالی است که آلمان و فرانسه با اتخاذ قوانین سخت گیرانه و حتی مجازات برای کشورهایی که از آن تخطی می کنند، خواهان تدوین معاهده ای جدیدی به جای معاهدۀ لیسبون هستند که در سال 2005 به امضاء کشورهای عضو رسید.
قوانین سخت گیرانه اروپا که گفته می شود پیشتر نیز در چهارچوب قوانین این نهاد وجود داشته عبارتند از:
-کسر بودجه کشورها باید زیر 3% تولید ناخالص داخلی و بدهی ملی نیز باید زیر 60% باشد.
-مجموعه ای از قوانین باید در جهت ضمانت تدوین بودجه ای متعادل در میان مدت تدوین گردد.
- کمیسیون اروپا این اختیارات را خواهد داشت که قوانین سخت گیرانه را به صورت خودکار در صورت نیاز به کشورهای تجویز کند.
- پولی که قرار است در چهارچوب وام به کشورها اعطا شود، زین پس تحت عنوان مجوزی اعطا خواهد شد که امکان وام گرفتن از بانک مرکزی را برای کشورها فراهم می کند.

ایجاد این قوانین سخت گیرانه می تواند محدودیت هایی را برای برخی از کشورهای غیرعضو در اتحادیه همچون انگلستان به وجود آورد و آنها را منزوی تر کند. دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان، در واکنش به این تصمیمات اعلام کرد تا زمانی که معاهدۀ جدید، امنیت بازارهای مالی لندن و همچنین نقش واحد بریتانیا در بازار را تصمین نکند، معاهدۀ جدید را امضاء نخواهد کرد. گفتنی است هفتۀ پیش موسسۀ استاندارد اندپورز، 15 عضو از 17 عضو ناحیه یورو را تحت نظارت منفی قرار داده و نسبت به موقعیت و جایگاه آنها هشدار داده بود. /263/39

 

بی بی سی/ 7 دسامبر 2011
ترجمه: زهرا خدایی


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =