مشکلات متروی تهران، محصول تحریم است یا «بی‌غیرتی مسئولان» شهرداری؟

در چند روز گذشته، سخنان مدیرعامل مترو و تناقض آن با مدیر بالادستش یعنی شهردار تهران، در شبکه‌های اجتماعی واکنش بسیاری به همراه داشته است.

به گزارش خبرآنلاین،مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، با بیان اینکه «عقب‌ماندگی‌های مترو به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در کوتاه‌مدت قابل جبران نیست‌»، گفت: «برخی تجهیزات مترو به دلیل به‌روزرسانی‌نشدن زیرساخت‌ها، در دنیا تولید نمی‌شود».

روزنامه شرق نوشت:او در حاشیه افتتاح خط هشت که به قول شهردار حداقل ۸۰ هزار میلیارد بودجه می‌خواهد، از مردم درباره حوادث هفته‌های اخیر در مترو -مانند آتش‌گرفتن واگن و قطعی برق- عذرخواهی کرد.

هم‌زمان با این سخنان، صحبت‌های‌ ‌علیرضا زاکانی، شهردار تهران در دو مقطع مختلف منتشر و بازنشر شده است.

۲۰ درصد

او در فیلمی که در تاریخ پنجم دی‌ماه ۱۴۰۱ از گفت‌وگوی او با مجری بیست‌وسی بازنشر شده است، میزان تأثیر تحریم‌ها را ۱۵، ۲۰ درصد می‌داند. او گفت‌: « فقط ۲۰ درصد یا ۱۵ درصد مشکلات مربوط به تحریم است. ۸۰ درصد دیگر مربوط است به بی‌عرضگی، بی‌فکری‌ و بی‌غیرتی مسئولان». در فیلم دیگری که باز هم از نشست او با دانشجویان منتشر شده است، او بر این درصد تأکید دارد و می‌گوید: «‌یک‌خرده دیگر اصرار کنید می‌گویم‌ پنج درصد مشکلات از تحریم‌ها ناشی می‌شود و ۹۵ درصد از خودمان‌». او از اصطلاح «بی‌عرضگی محض» برای مسئولان استفاده می‌کند.

۱۰ درصد

در سال‌ ۹۹ که او به‌عنوان نماینده قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشت و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بود، میزان مشکلات ناشی از تحریم را ۱۰ درصد خوانده بود. علیرضا زاکانی در نشست مجازی با اعضای بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفته بود: «‌دلیل اصلی برخی معضلات، ضعف مدیریت داخلی است. در حال حاضر مشکلات اصلی ما مسئله مدیریت در داخل است و شاید یک‌دهم از مشکلات ما مربوط به تحریم‌ها یا فشارهای خارجی است. بی‌توجهی مسئولان و استفاده ناصحیح از ظرفیت‌های داخلی، باعث ایجاد مشکلات عدیده در درون جامعه ماست‌».

21302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1882909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =