واکنش طالبان به مخالفت یک مقام آمریکایی از تعامل با حکومت افغانستان

سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در واکنش به اظهارات رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که گفته بود؛ هرگونه تعامل با طالبان به‌مثابه سیلی به صورت مردم افغانستان است، اظهار داشت: این اظهارات برخاسته از اختلاف دیدگاه میان مقامات واشنگتن درباره طالبان است.

به گزارش خبرآنلاین از خبرگزاری طلوع‌نیوز، مایکل مک‌کال رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنا آمریکا در واکنش به سخنان اخیر کرن دکر کاردار سفارت این کشور در دوحه مبنی بر حمایت افغان‌ها از مسیر مذاکرات سیاسی و تعامل با کابل، گفته بود: هرگونه تعامل با طالبان به‌مثابه سیلی به صورت مردم افغانستان است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در واکنش به اظهارات رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان‌آمریکا و کاردار سفارت این کشور در دوحه گفت: این اظهارات برخاسته از اختلاف دیدگاه میان مقامات واشنگتن درباره طالبان است.

به گزارش ایرنا وی افزود: روابط خوب میان افغانستان و آمریکا به نفع هر دو کشور است.

پیشتر کرن دکر کاردار سفارت آمریکا در دوحه گفته بود که جامعه مدنی افغانستان در استانبول از روند ادغام مجدد افغانستان به رهبری سازمان ملل متحد از نقشه راه سیاسی برای تعامل با طالبان حمایت می‌کنند.

مایکل مک‌کال رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنا آمریکا نیز از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا هیچ‌کسی را برای تعامل با طالبان تشویق نکند.

مجاهد در همین راستا افزود: در میان مقامات آمریکایی دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مک‌کال شاید جز کسانی باشد که از طرف‌دار جنگ در افغانستان بوده است، افزود: آنها سعی می‌کند بعد از شکست واشنگتن در کابل‌ به تمام افغانستان و مردم افغانستان اظهار کینه و دشمنی بکند؛ ولی این راه‌حل نیست.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =