از سید انتخابات تا کاپیتان‌ها و مربیان تیم‌ملی/ رییس آینده والیبال را بشناسید!

5 نامزد برای حضور در انتخابات فدراسیون والیبال تایید شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به استناد بند یک ماده 12 دستورالعمل شرایط اختصاصی نامزدهای دارای وثاقت و امانت، نحوه ثبت‌نام و رای‌گیری برای داوطلبان پست‌های هیات رئیسه فدراسیون‌های ورزشی، دبیرخانه برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:
بدین وسیله به اطلاع می‌رساند هیات رئیسه فدراسیون والیبال با برگزاری مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون والیبال در روز شنبه 26 اسفندماه سال 1402 در محل سالن فارسی آکادمی ملی المپیک به منظور انتخاب رئیس و سایر اعضای هیات رئیسه فدراسیون موافقت کرد.
بر این اساس انتخابات فدراسیون والیبال در تاریخ و محل مذکور با حضور اعضای مجمع انتخاباتی برگزار خواهد شد.
انتخابات این فدراسیون با حضور 5 نامزد برگزار خواهد شد؛ محمود افشاردوست، پیمان اکبری، سیدمیلاد تقوی، محمد منصوری و امیرحسین منظمی نامزدهای نهایی ریاست فدراسیون والیبال هستند. بهنام محمودی هم که سوابق متعددی در شرکت در انتخابات به ویژه انتخابات رئیس فدراسیون والیبال دارد، صلاحیتش تأیید نشد.
محمود افشاردوست، چهره نام آشنای اهالی والیبال در بحث بازیکنی، مربیگری و مدیریت است. او سال‌ها در تیم‌های ملی والیبال ایران بازی کرد و در ادوار مختلف به عنوان کاپیتان و مربی در خدمت تیم ملی بود. همچنین سابقه دبیری در دوره قبل ریاست داورزنی در والیبال را در کارنامه خود دارد و سال گذشته به عنوان دستیار بهروز عطایی در رقابت های لیگ ملت های والیبال بر روی نیمکت تیم ملی والیبال نشست و در حال حاضر عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال است.
دیگر گزینه حاضر در انتخابات پیش‌رو پیمان اکبری است؛ او از جمله بازیکنان مطرح و سرشناس والیبال ایران است که در سال‌های اخیر در رده‌های مختلف ملی و باشگاهی مربیگیری را تجربه کرده است. او اخیراً به عنوان مدیر فنی تیم ملی جوانان مشغول خدمت بود و به همراه این تیم توانست عنوان قهرمانی جهان را به دست بیاورد و در حال حاضر سرمربی تیم والیبال پیکان است.
سید میلاد تقوی هم در انتخابات فدراسیون والیبال حضور دارد، گفته می شود از گزینه‌های جدی برای رسیدن به صندلی ریاست است. تقوی پس از شش سال ریاست هیات مازندران، در آخرین دوره ریاست داورزنی در والیبال به عنوان دبیر کل به فدراسیون والیبال آمد و چهار سال در سیستم اصلی مدیریت والیبال کار کرد و در ماه‌های اخیر به دلیل حضور در انتخابات از سمت خود کناره‌گیری کرد تا به عنوان مشاور در خدمت فدراسیون باشد. گفته می شود تقوی با طرز تفکری نزدیک به محمدرضا داورزنی و سابقه مدیریت در بخش‌های مختلف از شانس‌ بالایی برای نشستن روی صندلی ریاست برخوردار است.
محمد منصوری از دیگر گزینه‌های حاضر در انتخابات پیش رو به شمار می‌رود. او از جمله بازیکنان پیشین تیم ملی والیبال به شمار می‌رود که در زمان خود یکی از بهترین‌های ایران بود. او چند سالی است که در فدراسیون سمت گرفته و از مدیران جوان به شمار می‌رود. منصوری امسال در کادر فنی تیم والیبال سایپا حضور داشت و پس از تغییر و تحولات زیاد به سمت سرمربیگری این تیم هم رسید؛ تیمی که در در پایان دور برگشت تنها با یک برد در انتهای جدول رده‌بندی ایستاد.
امیرحسین منظمی دیگر چهره سرشناس حاضر در انتخابات فدراسیون والیبال است. او که از ستاره‌های والیبال ایران به شمار می‌رفت مدتی را هم دز زمان ریاست ضیایی در فدراسیون والیبال به عنوان دبیر فعالیت کرد، اما دوران مدیریت وی چندان طولانی نبود. منظمی در ادوار اخیر انتخابات همواره حضور داشت و هیچگاه به عنوان گزینه‌ای جدی برای تصدی پست ریاست محسوب نمی‌شد.
بدین ترتیب هر پنج گزینه انتخابات ریاست فدراسیون چهره های آشنایی برای جامعه والیبال هستند و هر پنج گزینه هم با هم روابط دوستانه خوبی دارند و احتمال اینکه در روز موعود تعدادی از این گزینه ها برای حمایت از گزینه ای جدی تر از گردونه رقابت کنار رود، بسیار بالاست و گمانه زنی ها از شانس بالای تقوی به دلیل سابقه شش ساله رئیس هیاتی و چهار سال دبیر کلی در فدراسیون والیبال خبر میدهد و حتی امکان برگزاری انتخابات یک طرفه را می توان متصور بود ولی برخی هم رقابت جذاب و شدید بین سه گزینه اول را در روز انتخابات پیش بینی می کنند.
البته این موضوع هم قابل تامل است که عده ای سعی داشتند این انتخابات را به تعویق بیاندازند که تصمیم و دستور وزیر ورزش بر اصرار برای برگزاری انتخابات تا پایان سال 1402 مشخص کرد وزارت ورزش برای به ثبات رسیدن و تعیین تکلیف شدن فدراسیون‌ها در اسرع وقت تصمیم جدی دارد. حال باید منتظر ماند تا ببینیم چه کسی می‌تواند اعتماد اعضای مجمع پر افتخارترین رشته گروهی ورزش ایران جلب کند و برای چهار سال بر مسند ریاست فدراسیون بزرگ و پر دردسر والیبال بنشیند؟ سید انتخابات یا یکی از کایپتان ها و مربیان اسبق تیم ملی!

258 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =