طرح نوروزی پلیس در همدان آغاز شد

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: از فردا عملیات نوروزی پلیس در جاده های همدان آغاز و نیروی انتظامی تا چهاردهم نوروز در راه‌های مواصلاتی حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، سردار سلمان امیری در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه گفت: در سالی که گذشت‌ از سوی پلیس، امنیت در عرصه‌های مختلف نظیر نوروز، شب‌های احیا، اربعین حسینی، مراسم دهه فجر و انتخابات به خوبی برقرار شد.

وی افزود: خوشبختانه تعامل موجود در استان باعث شده همدان رتبه‌های متعدد و در برخی بخش‌های رتبه‌های اول را در کشور کسب کند که می‌توان به رتبه اول رضایتمندی مردم از پلیس اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره آماری به کشفیات پلیس در طی سالجاری گفت: ۶ تن و ۴۵۸ کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری در استان کشف شد.

رئیس پلیس استان افزود: در حوزه هوشمندسازی پلیس اقدامات خاصی صورت می‌گیرد و تقدیر از عملکرد پلیس نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است‌.

سردار امیری با بیان اینکه در سال جاری طرح نوروزی در استان همدان توانست صاحب رتبه شود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه صدمات چهارشنبه سوری امسال در استان همدان نسبت به مشابه آن در سال‌ گذشته کاهش چشمگیری داشته است

این مقام مسئول در خصوص فعالیت اغذیه ها و رستوران ها در ایام ماه مبارک رمضان،گفت: معتقدیم مردم حرمت ماه رمضان را رعایت می‌کنند، معدود افرادی اگر مرتکب جرم شوند را هم برنخواهیم تابید و برخورد لازم را خواهیم داشت، برای حضور مسافران نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده تا از مراکز مشخص برای اغذیه استفاده کنند.

سردار امیری با بیان اینکه مردم به هیچ وجه رمز کارت خود را در اختیار غیر قرار ندهند و همچنین روی لینک‌های ناشناس در فضای مجازی کلیک نکنند افزود: ستاد خبری پلیس اقتصادی شماره‌ ۰۹۶۳۰۰ را برای اعلام شکایات مردم در حوزه قاچاق کالا، فرار مالیاتی، رباخواری، اختلاس و ... اختصاص داده است.

در سال جاری بیش از یک‌میلیون و ۱۰۳ هزار و ۱۳۱ تماس با مرکز ۱۱۰ در همدان داشتیم

امیری خاطر نشان کرد : در سال جاری بیش از یک‌میلیون و ۱۰۳ هزار و ۱۳۱ تماس با مرکز ۱۱۰ داشتیم که ۴۱۱ هزار و ۳۴۴ مورد تماس عملیاتی داشتیم و بیش از ۲۲ هزار خبر ثبت شده و ۳۶ مورد طرح عملیاتی داشتیم.

وی ضمن اشاره کاهش ۴درصدی سرقت درسال جاری ،گفت‌: خوشبختانه در همدان شاهد کاهش سرقت‌ها طی امسال نسبت به سال‌های گذشته بودیم که این مهم مرهون اقدامات موثر پلیس پیشگیری در حوزه سرقت است

فرمانده انتظامی استان همدان با ۶ درصد سرقت‌های خرد و یک درصد سرقت‌های مهم نیز در استان کاهش داشته ،تصریح کرد: در سال جاری در حوزه کشف وقوع سرقت ده در صد افزایش داشتیم


امیری با بیان اینکه امسال ۲۰ هزار مورد با مراکز ۱۹۷ پلیس تماس گرفته شده است افزود: خوشبختانه ۶۹ درصد پرونده‌ها در حوزه اختلافات منجر به مصالحه شده است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز با تمام توان در خدمت مردم هستیم گفت: امسال ۸ درصد افزایش ارزش ریالی کالای قاچاق را داشتیم و ارزش ریالی کالاهای قاچاق ۳۵۱ میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید به اینکه ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در حوزه قاچاق ۱۰ درصد افزایش دارد افزود: تعداد متهمان این حوزه یک هزار و ۳۹۵ نفر بوده است.

وی در خصوص طرح مبارزه با کالای قاچاق سلامت‌محور نیز بیان کرد: ۱۳۷ میلیارد تومان ارزش ریالی این دسته از کالاهای مکشوفه بوده است.

امیری با بیان اینکه ۴۰ مرحله طرح خودروهای شوتی داشتیم که ۶۲۲ خودرو توقیف شده و ۶۱۴ متهم دستگیر شدند گفت: در حوزه جرایم اینترنتی امسال نسبت به سال‌های گذشته ۶۳ درصد افزایش وقوع را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در حوزه جرائم اینترنتی نزدیک به ۵۰ درصد افزایش کشفیات را نسبت به سال گذشته داشتیم افزود: نسبت به بیشترین جرایم ۴۲ درصد کلاهبرداری اینترنتی بیشترین آمار را داشته و به ترتیب برداشت اینترنتی، دسترسی به اطلاعات و مزاحمت تلفنی رتبه‌های بعدی را داراست.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه رتبه اول کاهش تصادفات فوتی را در جاده‌ها طی ۶ ماهه ابتدای سال داشتیم و این روند خوشبختانه ادامه دارد افزود: در ۱۱ ماهه امسال در حوزه تصادفات برون‌شهری ۱۱ درصد کاهش تصادفات فوتی را شاهد بودیم و در مجموع ۶ درصد تصادفات فوتی برون‌شهری و درون‌شهری کاهش داشته است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =