فارس نوشت:

وزیر اقتصاد با بیان اینکه هدفمندکردن یارانه‌ها گام محکم برای اجرای عدالت است، گفت: افرادی که از تمکن مالی بیشتری برخوردار هستند در صورت عدم نیاز با استفاده از خودانصرافی این فرصت را در اختیار طبقه کم درآمد قرار دهند.
شمس‌الدین حسینی در حاشیه نشست شورای اداری این شهرستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا توزیع یکسان یارانه‌های دولتی میان مردم کم‌درآمد، پردرآمد و بدون در‌آمد، عادلانه است، اظهار داشت: از آنجایی که قبل از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به روستاهای دوردست تنکابن سفر کرده بودم و از نزدیک با معیشت مردم آشنا شدم، در آن جا محله‌هایی بود که وجود هیچ‌گونه امکانات رفاهی آب و برق و .. مشاهده نمی‌شد حالا سئوال من از شما خبرنگار این است که قبل از هدفمندکردن یارانه‌ها سهم مردم ساکنان این‌گونه روستاها که در کشور هم فراوان است از یارانه چیست.
وی در پاسخ به سئوال طرح شده خود تصریح کرد: بی‌شک صفر یا نزدیک به صفر بود ولی آنها همان یارانه‌ای را می‌گیرند که همه مردم ایران به‌صورت یکسان می‌گیرند پس بی‌شک ما یک گام به اجرای عدالت در کشور نزدیک شده‌ایم.
وی اذعان داشت: ما مسائل را به‌صورت نسبی می‌بینیم و به‌صورت مطلق نمی‌بینیم، هدفمندکردن یارانه‌ها یک گام محکم برای اجرای عدالت است اما این امکان را در اختیار مردم ایران به ویژه کسانی که از تمکن مالی بیشتری برخوردار هستند گذاشته‌ایم تا در صورت عدم نیاز با استفاده از خود انصرافی این فرصت را در اختیار طبقه کم درآمد قرار بدهند.
حسینی گفت: در این باره از اصحاب رسانه خواهش می‌کنیم با اطلاع‌رسانی صحیح از منش ایرانی دولت را کمک کنند تا بتوانیم طعم شیرین عدالت را برای مردم اجرا کنیم.
وی بیان کرد: اگرچه توزیع یارانه‌ها در قانون متناسب با قدرت خرید مردم تصویب شده است.
وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: درباره استیضاح باید بگویم که استیضاح یک فرآیند قانونی بوده که جنس آن بر اساس واحد وزن نیست و یک قانون است که یا تصویب می‌شود یا نمی‌شود.
وی در پاسخ به سئوال دیگری به اینکه اگر در استیضاح خود به‌عنوان یک شهروند ایرانی و نماینده مجلس حضور داشتید چه نمره‌ای به حسینی وزیر می‌دادید، اظهار داشت: در جلسه استیضاح از نمایندگان مجلس معدل قبولی دریافت کرده‌ام./39/39

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =