هنیه: اگر اسرائیل از لجبازی دست بردارد، می‌توان به توافق رسید

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه میدان جنگ و مذاکرات ۲ خط موازی هستند، تاکید کرد در صورتی که تل‌آویو از لجبازی دست بردارد، می‌توان به یک توافق چند مرحله‌ای رسید.

به گزارش خبرآنلاین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگویی مطبوعاتی تاکید کرد «در صورتی که اسرائیل از لجبازی خود دست بردارد، فرصت برای دستیابی به توافقی چندمرحله‌ای در مورد تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه وجود دارد».

هنیه اظهار کرد: «میدان (نبرد) و مذاکرات ۲ خط موازی هستند و جنبش (حماس) در مذاکراتش بر بزرگی ایستادگی و نبوغ مقاومت تکیه کرده و با تمام توان برای متوقف کردن این جنگ خصمانه علیه مردم ما تلاش می‌کند».

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «از دولت آمریکا انتظار می‌رود برای متوقف کردن جنگ کشتار جمعی و سیاست گرسنگی دادن که مردم ما در غزه و شمال در معرض آن قرار دارند، اقدامات بسیاری انجام دهد اما موضع‌گیری جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظرها در حال تغییر بوده و در اجرا مورد آزمون است».

به گزارش ایسنا، حملات رژیم صهیونیستی به غزه وارد ششمین ماه خود شده و با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ساکنان نوار غزه با یک بحران انسانی بی‌سابقه روبه‌رو هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تعداد کل شهدای این حملات از هفتم اکتبر تاکنون را ۳۱ هزار و ۲۷۲ تن و شمار زخمی‌ها را ۷۳ هزار و ۲۴ تن اعلام و فاش کرد که ۷۲ درصد از تلفات این جنگ کودکان و زنان هستند.

هنیه همچنین گفت: «کرانه باختری برای اینکه از یاری غزه منحرف شود و این ذخیره استراتژیک در پروژه مقاومت و اصول سیاسی مساله ما خالی شود، هدف ظلم و آزار قرار می‌گیرد اما تمام این ظلم و سرکوب هرگز نتیجه نخواهد داد و باد آن‌ها را خواهد برد».

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =