معرفی 5 نهال گردو اصلاح شده با باردهی تجاری 9 تا 12 تن مناسب مناطق کوهستانی

نهالستان نوین گردو از تولید 3 نهال گردو پیوندی و اصلاح شده با باردهی بالای 10 تن خبر داد. این مرکز در ادامه اعلام کرد این نهال ها دیرگل، زودبارده و بسیار تجاری بوده و دارای عمر اقتصادی 100 سال هستند.

با توجه به سوددهی بالای نهال گردو، اکثر باغداران مناطق سردسیر به دنبال نهال گردو مقاوم به سرما هستند. نهالی که بتواند علاوه بر تحمل سرمای بالا، باردهی مطلوب و تجاری نیز داشته باشد.

آشنایی با نهال گردو اصلاح شده

نهال گردوهای اصلاح شده ای که با تناژ بار بالا وارد بازار شده است، دارای خصوصیات بی نظیری هستند که نظر هر باغداری را به سمت خود جلب می کنند. گردوهای اصلاح شده و پیوندی به روش ها و تکنیک های مختلف نوین مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و میزان بازدهی آن ها افزایش می یابد.

این نهال ها دارای ویژگی های زیر هستند:

  • دیرگل: نهال گردو اصلاح شده دیرگل است که به سرمای بهاره دچار نمی شود.
  • زودبارده: این نهال از سال اول و نهایتا از سال دوم به باردهی می رسد.
  • تناژ بار بالا: گردو اصلاح شده باردهی بسیار بالاتری نسبت به دیگر رقم های بذری دارد.
  • مقاوم به سرما: گردو اصلاح شده با افزایش ژنتیک مثبت میزان مقاومت آن به سرما بالا رفته است.

آب و هوا کاشت نهال گردو اصلاح شده

اولین و مهم ترین وظیفه یک باغدار برای کاشت نهال گردو در نظر گرفتن و سنجیدن شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه کاشت است. در صورتی که این فاکتور به درستی انجام نشود و نهال ها مناسب کاشت اقلیم منطقه کاشت و موقعیت جغرافیای منطقه شما نباشد، شاهد بازدهی مطلوبی از درخت خود نخواهید بود. نهال گردو اصلاح شده در اقلیم سردسیر و کوهستانی رشد می کند. این نهال نیاز سرمایی بالایی دارد که باید تامین شود تا نهال به گلدهی برسد. یکی از نهال های بی نظیر در باردهی و مقاوم به سرما و اقلیم کوهستانی، نهال بادام است. این نهال در مناطق سرد و خشک رشد کرده و به باردهی می رسد.

معرفی 3 نهال گردو اصلاح شده زودبارده

از بهترین نهال گردو زودبارده و اصلاح شده که مورد بررسی باغداران قرار گرفته و امروزه به عنوان بهترین نهال گردو از لحاظ باردهی و کیفیت شناخته می شوند، ارقام زیر هستند:

  • نهال گردو چندلر پیوندی

چندلر اصالتا از کشور آمریکاست که بازدهی تجاری و بسیار بالایی در اقلیم معتدل و سردسیر دارد. این نهال مناسب ارتفاعات 500 تا 1500 متر است. دیرگل بوده و به سرمای بهاره حساس نیست. میزان باردهی آن از هر درخت، حدود 80 تا 100 کیلوگرم است. در صورت مهیا بودن شرایط ایدئال، بازدهی درخت به بیش از 10 تن می رسد. این درخت گردو، محصولاتی درشت و یکدست با مغز روشن تولید می کند.

  • نهال گردو فرنور پیوندی

یکی از نهال گردوهای زودبارده که مناسب اقلیم کوهستانی و سردسیر است، گردو فرنور است. این نهال گردو مقاوم ترین رقم گردو مناطق کوهستانی است. مناسب کاشت در ارتفاعات بالا از 1500 تا 3000 متر است. میزان باردهی آن با توجه به شرایط، از 6 تن تا بیش از 10 تن رقم خورده است.

  • نهال گردو ژنوتیپ برتر

یکی از نهال های محبوبی که بومی ایران است و نظیر ندارد، نهال گردو ژنوتیپ برتر است. این نهال زودبارده بوده و در ارتفاعات بالای مناطق تا 3000 متر کاشته می شود. گردو ژنوتیپ برتر زودبارده است و از سال اول شروع به باردهی نوبرانه دادن می کند. نیازی به گرده افشان برای رشد ندارد. محصولات آن پوست کاغذی داشته درشت هستند که دارای مغز روشنی نیز هستند. ژنوتیپ برتر جزء بهترین نهال دیرگل است.

میزان باردهی نهال اصلاح شده چقدر است؟

یکی از دلایل استقبال بالا از نهال گردو اصلاح شده، میزان باردهی تجاری و انبوه این نهال است. گردو اصلاح شده به دلیل افزایش ژن مثبت در آن، میزان باردهی چند برابر ارقام بذری دارد. سه نهال بالا که معرفی شد دارای باردهی بین 6 تا 12 تن با توجه به موقعیت جغرافیایی و رسیدگی باغداران از نظر آبیاری، هرس و کوددهی هستند.

جز نهال گردو، ارقام نهال اصلاح شده دیگری با باردهی بالا موجود است؟

تمامی ارقام نهال گردو، بادام، پسته، گیلاس، گوجه سبز، به، انبه، آلو، زردآلو، شلیل، هلو، فندق، بلوبری، نهال گلابی، زیتون، انار، آلبالو، عناب، زرشک، انجیر، توت، ازگیل و نهال های اصلاح شده در نهالستان نوین گردو، پیوندی، کشت بافت و دیمی باردهی بالایی داشته و در این مرکز موجود هستند.

خرید نهال گردو از نهالستان نوین گردو

نهالستان نوین گردو اولین مرکز تولید و عرضه نهال در کشور است که توانسته ارقام نهال گردو پیوندی، ژنوتیپ برتر، کشت بافت و دیمی را تولید وعرضه کند؛ یه همین دلیل از سال 93 تا به الان به عنوان اولین مرکز تولید نهال پیوندی شناخته می شود.

فروش نهال در این مرکز با کارت سلامت، بهداشت و قرنطینه استانی به همراه مجوز جهاد کشاورزی است. ارسال نهال ها از طریق تیپاکس و پایانه باربری است. ارسال نهال ها یک روزه است. فروش عمده نهال ها با قیمت مناسب و دارای تخفیف ویژه انجام می شود.

منبع: نهالستان نوین گردو (www.gerdo.pro)

نحوه خرید: حضوری در کرج و آنلاین

شماره تماس کارشناسان فروش: 1243597-0912 | 1243597-0912

ثبت سفارش از طریق پیام رسانهای واتساپ، تلگرام، ایتا و روبیکا: 1243597-0912

در صورت اشغال بودن خطوط لطفا در پیام رسانها پیغام بگذارید در اولین فرصت کارشناسان پاسخگوی شما هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =