رییس اتحادیه صنف صحاف تهران اعتقاد دارد صنعت چاپ با مشکلات بسیاری مواجه است و تا زمانی که تسهیلات بلند مدت داده نشود هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود.

جلیل غفاری رهبر ، رییس اتحادیه صنف صحاف تهران و عضو هیات مدیره ستاد برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی چاپ بسته بندی و ماشین آلات وابسته گفت:استقبال رو به افزایش شرکت کنندگان و صنعتگران داخلی و خارجی از نمایشگاه امسال چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزود:نمایشگاه چاپ امسال از 28 آذر تا 1دی ماه برگزار می شود و با توجه به دو هفته فرصت باقی مانده برای برگزاری نمایشگاه علاوه بر 420شرکت کننده مطرح داخلی تا کنون 90 شرکت از 21 کشور جهان از كشور هاي آلمان، ايتاليا ، ژاپن ،اتريش،لهستان،انگلستان، امریکا، هلند، كره جنوبي، چين، تركيه،هند، سويس، امارات متحده عربي،عربستان،فرانسه،سوئد،اندونزی، تونس و تايوان نيز حضور دارند تا آخرين توانمندي ها و تكنولوژي روز را ارائه نمايندکه این مساله به استقبال و افزایش بازدیدکنندگان منجر خواهد شد.
وی گفت:به رغم برخی فضا سازی های روانی و بزرگنمایی تحریم های اقتصادی،مشارکت خارجی در این دوره از نمایشگاه افزایش قابل توجهی داشته به گونه ای که از حیث تعداد شرکت حدود 300 درصد و در میزان تعداد کشورهای شرکت کننده 150 رصد رشد داشته است.
غفاری با تاکید بر این نکته که متخصصان و کارشناسان ایرانی همیشه این آمادگی را دارند که از فناوری های به روز و پیشرفته بهره مند شوند و آن را بومی کنند، تصریح کرد: در این نمایشگاه دست اندرکاران صنعت چاپ، لیتوگرافی، صحافی و کارتن سازان و کلیه عواملی که در پشتیبانی از صنعت چاپ دخیل هستند با تکیه بیش از پیش به عرق ملی و توانایی داخلی ، تخصص و پویایی خود را به نمایش خواهند گذاشت.
وی به پیشرفت این صنعت در ایران اشاره کرد و گفت : چاپ و بسته بندی ایران در برخی صنایع و مواد و کالا از بسیاری کشورهای خارجی با کیفیت تر و پیشرفته تر است و ایران نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده است ولی این پیشرفت در شرایط کنونی باید شتاب بیشتری بگیرد که این مهم مستلزم حمایت های دولت و مسولین ذیربط می باشد.
وی خاطر نشان کرد:با وجود آنکه صنعت چاپ صنعتی مادر و پایه است اما متاسفانه بارها اعلام شده است که این صنعت در بین مردم و حتی مسولان شناخته نشده و تا به امروز حمایت های لازم در این زمینه انجام نشده است و باید قوانین و مقرارت جدید در این زمینه تدوین شود تا برخی قوانین و مقررات سخت و دست و پا گیر و مقرراتی که قابل اجرا نیست جای خود را به مقررات جدید که با شرایط روز هماهنگ است بدهد.
وی افزود:حمایت دولت در زمینه های بانکی و مالی و دادن تسهیلات بلند مدت می تواند زمینه های پیش رفت این صنعت را فراهم کند تا کشور ایران با این قدمت تمدن در برخی موارد از کشورهای همسایه در زمینه چاپ عقب نباشد.
غفاری در خصوص برنامه های جنبی نمایشگاه گفت: سعی می شود در هر روز همایش و سمینار و کار گاه های اموزشی در کنار نمایشگاه بر پا شود.
وی ادامه داد: صنعت چاپ با مشکلات بسیاری مواجه است و تا زمانی که تسهیلات بلند مدت داده نشود هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود.در مورد معافیت گمرکی واردات ماشین آلات متاسفانه علی رغم آنکه مصوبه وجود دارد یک نفر می گوید معافیت شامل حال ما می شود یک نفر می گوید نمی شود و این نا هماهنگی ها همه به ضرر صنعت چاپ شده است.
وی در پایان گفت:نمایشگاه صنعت چاپ چهار سال است که با مشارکت تنگاتنگ شرکت صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران و 3 اتحادیه چاپخانه داران،کلیشه و گراور و صحافان و تشکل صنفی سازندگان کارتن و ورق برگزار می گردد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رئوفیان IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    طریقه ثبت نام برای دریافت پروانه کسب