مهر نوشت:

اپراتور "تیم" برزیل با هدف کاهش شکاف دیجیتالی قصد دارد به 150 هزار ساکن یکی از فقیرترین و بزرگترین کلبه نشینی های آمریکای جنوبی اینترنت با سرعت بیش از 54 مگابیت بر ثانیه ارائه کند.

  

"روسینا" یکی از بزرگترین کلبه نشین های آمریکای جنوبی است که در شهر ریو دو ژانیرو در برزیل قرار گرفته است. این کلبه نشینی (در اصطلاح بومی به این مناطق فاولا گفته می شود) در 95 هکتار گسترده شده است و در آن بیش از 38 هزار خانواده (150 هزار نفر) زندگی می کنند.

  

اکنون اپراتور "تیم برزیل" به منظور توسعه فرایند ادغام اجتماعی و کاهش شکاف دیجیتالی، با نصب 25 آنتن "وای- فای" در "روسینا" قصد دارد به ساکنان این فاولا اینترنت با سرعت بیش از 54 مگابیت بر ثانیه ارائه کند.

  

این اپراتور همچنین در سال 2012 حدود 10 هزار آنتن "وای- فای" را در سراسر این کشور نصب خواهد کرد.

  

دسترسی به شبکه و توسعه فناوریهای جدید در مرحله ای که رشد اقتصادی برزیل با ریتم حدوداً 9 درصد در سال همراه است که می تواند یک تصمیم گیری بزرگ را در توسعه اقتصادی نشان دهد.

  

"روسینا" که در میان 600 فاولا در ریو دو ژانیرو بزرگترین آنها است بر روی یکی از تپه های ریو واقع شده است.

 

 براساس گزارش لاستمپا، تا یک دهه قبل، خانه های این فاولا حتی به برق و سایر خدمات شهری مجهز نبودند اما اکنون اینترنت که به سرعت در میان جمعیت جوان و جوانان زیر 30 سال درحال توسعه است، به این منطقه راه می یابد.

  

در این خصوص "لوکا لوسیانی"، مدیر اجرایی "تیم برزیل" اظهار داشت: "هدف ما افزایش کیفیت سرویسها و توسعه گنجایش دیجیتالی است. معتقدیم که با این کار می توان شکاف اجتماعی را کاهش داد و به رشد اقتصادی کمک کرد."

 

 در فاز اولیه این پروژه، آنتن های "وای- فای" هزار و 700 خانواده ساکن این فاولا را پوشش خواهند داد و تا نیمه سال آینده تمام 150 هزار نفر جمعیت این منطقه تحت پوشش اینترنت پر سرعت قرار خواهند گرفت. پروژه "روسینا" پس از خرید شرکت "آتیموس" آغاز شد.

 

 پروژه دیگر "تیم برزیل"، راه اندازی یک شبکه جدید فیبر نوری است که به مسافت 5 هزار و 500 کیلومتر و با عبور از 21 شهر میان ریو و سائو پائولو امتداد می یابد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    18 0
    مسئولین یاد بگیرن
  • esi US ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    20 0
    Oo .... این قیافه منه بعد از خوندن خبر
  • هوشمند IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    14 0
    اميدوارم مسئولين ما ياد نگيرن من 63 سال دارم مهندسي از دانشگاه شريف اينترنت 128 بيشتر بهم نميدن تازه اونم دانلوودش از 80 بالا نميره آپلود گمونم اصلا نداشته باشه .البته سبزي فروشي سر كوچه مون ميتونه سرعت بالاتر بگيره چون جواز كسب داره. خب لابد مسئولين فكر ميكنن من ممكنه منحرف بشم حق دارن به خودشون نگاه ميكنن.
    • یه بنده خدا IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
      9 0
      بازم دمتون گرم که از 128 ، 80 تا دانلود دارید :D ما که با 128 نهایت دانلودمون 20تاست الان که 512 گرفتم واسه خونه دانلودم شده 65 کلی حال می کنم :))
  • بدون نام IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    7 0
    تو خوبه 128 سرعت دانلودش 80 کیلو است منو بدبختو بگو 512 که با حجم دانلود 5 گیگ از مبین نت گرفتم بزور میشه سرعت دانلودش 61 کیلوووو
  • بدون نام IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    10 0
    ااااااااااا عجب سرعتی داره . فکرکنم به ما رو دست زدن
  • بدون نام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    4 0
    54 مگا بيت يعني سرعت دانلودي برابر با 6 مگ يعني در هر ثانيه 6 مگ و در هر دقيقه 360 مگ دانلود
    • بدون نام IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
      0 0
      با سلام نه دوست عزيز يعني برابر با 6.75 مگابايت در هر ثانيه كه ميشه به عبارتي ميشود 405 مگابايت در هر دقيقه. خب خوش به حالشون برند حال كنند راستي يكي از دوستان من هم به تازگي با رتبه 19 كشوري شريف قبول شده يادم باشه بهش بگم از اينترنت شريف استفاده نكنه و بره يه مبين نت بخره. البته خالي از لطف نمونه اينو بگم كه من خودم متخصص كامپيوتر هستم و سرور داريم در اروپا و امريكا با سرعت 5 الي 50 مگابايت دانلود دارم ولي بازم با اين اينترنت 512 خودمون عملا كارهاي خيلي زيادي نميشه كرد به اميد درست شدن همه چيز
  • موسی IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    1 0
    سرعت من 128 سرعت دانلود تا 300 میره اما خوب نسبت به اونور یه چیز دیگه است من که نسبت به پینگ یران اعتراض دارم