همدان آماده میزبانی از مهمانان نوروزی/ آمادگی پذیرش ۲۰ هزار نفر را در هر شبانه روز داریم

آیین افتتاح ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی در مجتمع فرهنگی و هنری عین‌القضات همدانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان در این آیین گفت: مجموعه‌های میراث‌فرهنگی، شهرداری و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر تمهیداتی برای پذیرایی از مسافران نوروزی همدان اندیشیده‌اند.

امیررضا یوسفیان با اظهار امیدواری که مسافران نوروزی اوقات خوشی را در همدان تجربه کنند افزود: استان همدان آمادگی کامل برای پذیرایی از مهمانان نوروزی را دارد.

به گفته وی پایتخت تاریخ و تمدن دارای ویژگی‌های تاریخی و طبیعی منحصر به فردی است و می‌تواند به عنوان یکی از مقاصد سفر در کشور مطرح شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز در این آیین از آمادگی پذیرش ۲۰ هزار نفر مسافر نوروزی در هر شبانه روز در این استان خبر داد.

محسن معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: تمامی اعضای ستاد و نمایندگان آنها در مجتمع عین‌القضات همدانی مستقر هستند و به مسافران خدمات ارائه خواهند داد.

وی افزود: در نوروز ۱۴۰۳ حدود ۱۲۰ برنامه نوروزگاهی در سراسر استان همدان اجرا می‌شود تا محیطی شاد با رعایت شئونات ماه رمضان برای مردم رقم بخورد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان یادآور شد: در ایام نوروز ۱۳۰ جایگاه سوخت در مسیرهای اصلی و فرعی استان به مسافران خدمات ارائه می‌دهند و ۵۲ مجتمع خدماتی نیز در مسیرهای ورودی و خروجی استان میزبان مسافران نوروزی خواهند بود.

وی گفت: برای رفاه حال مسافران در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، افطاری ساده در تمامی مجتمع‌های خدماتی به مسافران ارائه می‌شود تا از تقارن ماه پر فضیلت رمضان و نوروز باستانی نهایت بهره را ببرند.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه ۲۸ نمایشگاه‌ صنایع‌دستی در سراسر استان همدان دایر شده و به معرفی هنر دست هنرمندان همدانی می‌پردازند، افزود: تلاش می‌کنیم سفری خاطره‌انگیز برای مسافران نوروزی پایتخت تاریخ و تمدن رقم بزنیم.

آماده سازی شهر همدان

شهردار همدان در این آیین با اعلام اینکه آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی را داریم گفت: اعضای ستاد سفر استان از امروز در مجتمع عین‌القضات همدانی مستقر و آماده خدمات‌دهی به مسافران هستند.

سیدمسعود حسینی اظهار کرد: شهرداری همدان اقدامات زیباسازی شهر برای استقبال از فصل بهار را انجام داده و شهر آمادگی کامل برای پذیرش مسافران نوروزی را دارد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوع فرهنگی نیز توسط شهرداری برای ایام نوروز تدارک دیده شده است، افزود: تلاش می‌کنیم میزبان شایسته‌ای برای هموطنان از سرتاسر ایران اسلامی باشیم.

حسینی با بیان اینکه همکاری و هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های اجرایی استان برای پذیرایی از مسافران شکل گرفته است، گفت: نمایندگان هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و دستگاه‌های خدمات‌رسان و انتظامی در محل ستاد اجرایی سفر مستقر شده اند و آمادگی خدمات‌رسانی به مسافران را دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =