«عاشقانه‌هایی برای لیلی و روزهایی که سوختند» ، «فصل کاشتن کلمات» و «پتک» 3 مجموعه شعر تازه است که در نشر چشمه منتشر می​شود.

به گزارش خبرآنلاین، نشر چشمه به‌زودی در مجموعه‌ «جهان تازه‌ی شعر» سه کتاب تازه روانه بازار نشر می کند. «فصل کاشتن کلمات»، مجموعه شعر «آرش نصرت‌اللهی» یکی از جدیدترین عنوان‌هایی است که راهی ویترین کتاب‌فروشی‌ها می‌شود.

آرش نصرت‌اللهی درباره‌ ویژگی‌‌های این مجموعه می‌گوید: «بیشتر شعرهای این مجموعه زمینه‌‌ اجتماعی با رویکردی انتقادی دارند. در واقع سعی کرده‌ام نسبت به کارهای قبلی‌ام به محتوا بیشتر اهمیت بدهم. اشعار کتاب در قالب آزاد سروده شده‌اند و مربوط به سال‌های 86 تا 89 هستند.» از آرش نصرت‌اللهی پیش از این مجموعه شعرهای «رفته‌ام خودم را بیاورم» در سال 83 و «تو، تهران، 1385» در سال 87 منتشر شده است.

 

آنطور که روابط عمومی نشر چشمه گزارش داده، همچنین مجموعه شعر «عاشقانه‌هایی برای لیلی و روزهایی که سوختند» سروده‌ «داریوش مهبودی» نیز به‌زودی در مجموعه‌ «جهان تازه‌ی شعر» منتشر می‌شود. دفتر شعر جدید داریوش مهبودی حال‌وهوایی عاشقانه دارد. او اغلب شعرهای مجموعه‌ «عاشقانه‌هایی برای لیلی و روزهایی که سوختند» را در فاصله‌ سال‌های 86 تا 88 سروده است. شعر‌هایی که شاعر بسیاری از آن‌ها را متأثر از تجربه‌های شخصی‌اش می‌داند و تلاش کرده است از تمام امکانات زبانی عرصه‌ شعر بهره بگیرد.

مهبودی درباره‌ این دفتر می‌گوید: «این دفتر یک مجموعه شعر عاشقانه است که از شعر مدرن و آوانگارد با تمام ویژگی‌های آن آغاز می‌شود، اما هر چه جلوتر می‌رود به لحظات ناب‌تری دست می‌یابد.»

از داریوش مهبودی مجموعه شعرهای «از ف‍ن‍دک‍م‌ چ‍ه‍ره‌‌‌ ش‍م‍ا می‌پرد ب‍ی‍رون»، «آم‍ب‍ولان‍س‍ی‌ پ‍ر از ح‍لاج» و... پیش از این منتشر شده است.

 

سومین اثری که به‌زودی منتشر می‌شود، مجموعه‌ شعر «پتک» سروده‌ «بکتاش آبتین» است. او درباره‌ چهارمین مجموعه‌ شعرش می‌گوید: «پتک حجمی نزدیک به 80 صفحه دارد و شعرهای سپید من از سال 82 تا 89 در این مجموعه گردِ هم آمده‌ است.»

«خ‍ل‍وت»، «مژه‌ها، چشم‌هایم را بخیه کرده‌اند» و «و پای من که قلم شد نوشت برگردیم» مجموعه شعرهای پیشین این شاعر هستند.


6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =