در حوادث نوروزی همدان، ۴۳ نفر جان خود را از دست دادند

رئیس مرکز فوریت های پزشکی و مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: چهار نفر در حوادث ترافیکی و ۴۳ نفر در حوادث غیرترافیکی از ۲۵ اسفند (آغاز طرح نوروزی) تا سوم فروردین ۱۴۰۳ جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، دکتر محمدرضا شکوهی روز شنبه در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: مجموع ماموریت های ترافیکی و غیر ترافیکی از آغاز طرح نوروزی علوم پزشکی تا پایان روز گذشته یک هزار و ۸۴۰ مورد بوده است.

وی گفت: تیم های اورژانس در این مدت زمان به مصدومان ۲۱۲ مورد حوادث ترافیکی امداد رسانی کردند که این حوادث ۳۵۱ مصدوم و چهار فوتی داشت.

رییس مرکز فوریت های پزشکی و مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: تیم اورژانس هوایی نخستین پرواز خود را امسال برای امداد رسانی به مصدومان تصادف اتوبان همدان - ساوه در نزدیکی عوارضی انجام داده و ۲ مصدوم شامل بانوی ۳۵ ساله و مرد ۳۷ ساله را به مرکز درمانی بعثت شهر همدان منتقل کرد.

شکوهی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۶۲۸ مورد از ماموریت های اورژانس غیرترافیکی شامل امداد رسانی به بیماران قلبی، سکته، سوختگی، سقوط و دیگر بیمارها بود که در ۴۳ مورد با وجود تلاش تیم پزشکی اما بیماران و مصدومان جان باختند.

وی ادامه داد: در یکی از ماموریت ها آمبولانس فوریت های پزشکی برای انتقال فوری مادر باردار به شهرک فرهنگیان اعزام شد و با تلاش اعضای تیم اورژانس نوزاد عجول در منزل به دنیا آمد سپس مادر و فرزند به بیمارستان فاطمیه منتقل شدند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی و مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: ۲۵ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین امسال هفت هزار و ۳۳۱ تماس با این مرکز برقرار شده که یک هزار و ۸۴۰ مورد منجر به عملیات شده و مابقی تماس ها برای دریافت مشاوره، سوال های دارویی و مزاحمت تلفنی بوده است.

شکوهی اضافه کرد: ۶ ایستگاه سلامت نوروزی در همدان دایر شده که تا روز سوم فروردین به ۳۵۹ مسافر و گردشگر که از بیماری سرما خوردگی، سرد درد، دندان درد و مسمومیت غذایی رنج می بردند خدمت ارائه کرده است.


وی گفت: سامانه ۳۱۳۶ برای پاسخگویی به مسافران راه اندازی شده و این سامانه مراکز پزشکی، درمان و آزمایشگاه های فعال را به افراد معرفی می کند در این راستا ۸۰ مورد راهنمایی برای دریافت آدرس مراکز بهداشتی فعال در نوروز، مراجعه برای انجام آزمایش های اورژانسی، دندان پزشکی، ام.آر.آی و امثالهم داشته ایم.

رییس مرکز فوریت های پزشکی و مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: برخی مواقع امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای درمان یک بیماری در مرکزی وجود نداشته و بیمار مجبور به عزیمت به مرکز استان یا سایر استان ها برای طی فرایند درمان و دریافت خدمات فوق تخصصی می شود.

شکوهی افزود: مرکز «پایش مراقبت های درمانی» در این راستا راه اندازی شده و این مرکز کار هماهنگی برای انتقال بیمار به بیمارستان مد نظر، رزرو کردن تخت بیمارستانی و بخش آی.سی.یو را عهده دار است که تاکنون ۸۰ مورد هماهنگی برای انتقال بیمار صورت گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =