ایسنا نوشت:

کریستینا فرناندز برای دومین بار به عنوان رئیس جمهوری آرژانتین سوگند یاد کرد. وی اولین زن سیاستمداری است که برای دومین بار در آمریکای لاتین برای چنین سمتی انتخاب می‌شود.

کریستینا فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین در سخنرانی خود در کنگره ملی این کشور گفت: پروژه ملی ما تا زمانی که دیگر هیچ فقیری در کشور باقی نماند ادامه خواهد داشت.

فرناندز در حالی در یک مراسم رسمی سوگند یاد کرد که "آمادو بودو"، وزیر سابق اقتصاد آرژانتین نیز به عنوان معاون رئیس جمهوری سوگند یاد کرد.

این دو متعهد شدند تا به ابقا و حمایت از قانون اساسی ملی برای نظارت بر قوانین پرداخته و آسایش و رفاه عمومی را برای تمام مردم آرژانتین بهبود بخشند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، رئیس جمهوری ‌٥٨ ساله آرژانتین همچنین متعهد شد تا در پاسداشت و احترام رای دهندگان و به یاد همسر در گذشته‌اش که بین سال‌های ‌٢٠٠٣ تا ‌٢٠٠٧ رئیس جمهوری این کشور را برعهده داشت، وظایف و اقدامات خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی قول داد تا اقتصاد آرژانتین و رونق مالی این کشور را تثبیت کرده و روند اقتصادی در این کشور آمریکای لاتین را مورد بازبینی قرار دهد.

فرناندز افزود: مدل ما رشد اقتصادی است. ما معتقد به رشد و توسعه فعالیت‌ها و شمول اجتماعی هستیم و می‌خواهیم این وضع را ابقا کنیم. هیچ کس و هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را به تغییر این روند مجبور کند.

کریستینا فرناندز با ‌١١/٥٤ درصد آرا در انتخابات ‌٢٣ اکتبر برنده رقابت‌های انتخاباتی شده و برای بار دوم به عنوان رئیس جمهوری آرژانتین برگزیده شد.

وی قرار است با دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل، روسای جمهوری بولیوی، شیلی، گوآتمالا، هندروراس، پاراگونه و اوروگوئه دیدار کند. علاوه بر این هیلدا سولیس، وزیر کار آمریکا و مشاور ارشد باراک اوباما در آمریکای لاتین و ولیعهد اسپانیا نیز در مراسم سوگند فرناندز حضور داشتند.

هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا نیز که قرار بود در این مراسم حاضر شود، به دلیل وقوع سیل و رانش زمین در کشورش سفر خود را به آرژانتین لغو کرد. 26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    5 0
    چرا از ايشون عكسي نميزاريد؟ يعني خبر آنلاين فتوشاپ كار نداره؟ از فارس ياد بگيريد!